گره 96 کیلو کور شد/ اعتبار انتخابی زیر سوال می‌رود؟ : گزارش فارس از مرحله نهایی ...



50 کیلو آلبالو , دانلود 50 کیلو آلبالو , نمونه سوال

گزارش فارس از مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ملی کشتی آزاد

گره 96 کیلو کور شد/ اعتبار انتخابی زیر سوال می‌رود؟

با توجه به شرایطی که در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن 96 کیلوگرم پیش آمد، گره این وزن کور شد.

به گزارش فارس، مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در سالن شهدای هفت‌تیر تهران برگزار شد. در برخی اوزان همان نفراتی که پیش‌بینی می‌شد به قهرمانی رسیدند و به عبارتی ملی‌پوش شدن خود را در مسابقات جهانی قطعی کردند، اما در برخی دیگر از وزن‌ها با وجود اینکه کشتی‌گیران در یک دیدار از سه‌گانه سرنوشت‌ساز به پیروزی رسیده بودند، اما از حضور در دیدارهای باقیمانده به بهانه مصدومیت کناره‌گری کردند تا اما و اگرها بیشتر شود.

در یک وزن از بقیه اوزان معادلات پیچیده‌تر از چیزی شد که می‌شد حدس زد؛ آنهم وزنی نبود به غیر از 96 کیلو.

بعد از اینکه کادر فنی در لحظات آخر تصمیم به صدور مجوز حضور در مسابقات انتخابی برای رضا یزدانی، ملی‌پوش مصدوم ایران در المپیک لندن گرفت، وی در اعتراض به زمان کم باقیمانده از حضور در مسابقات انتخابی انصراف داد؛ حالا مدعیان تازه وارد مانده بودند و دوبنده وزن ششم کشتی آزاد که سال‌ها در سلطه یزدانی بود، اما کارها آنطور که پیش‌بینی می‌شد به خوبی پیش نرفت به طوری که با کنار رفتن مدعیان یکی پس از دیگری، در نهایت همانطور که انتظار می‌رفت جمال میرزایی، علیرضا گودرزی و البته جعفر دلیری کهنه‌کار به جمع 3 کشتی‌گیر برتر رسیدند که تا این مرحله هیچکدام دارای شکست نبودند و مقابل حریفان به پیروزی رسیده بودند.

ابتدا گودرزی مقابل دلیری به برتری رسید تا در دیدار بعد مقابل حریف اصلی‌اش میرزایی به میدان برود. گودرزی که یک بار در فینال قهرمانی کشور از سد میرزایی گذشته بود در این مسابقه هم در حالی که در تایم دوم 3 بر 2 از حریف پیش بود، میرزایی به دلیل مصدومیت از ادامه کشتی انصراف داد تا دلیری بماند و گودرزی.

گودرزی با توجه به کسب یک پیروزی مقابل دلیری تنها به یک برد دیگر از 2 مسابقه باقیمانده مقابل حریف کهنه‌کارش نیاز داشت، اما در اقدامی تأمل برانگیز عنوان کرد که از ناحیه گردن مصدوم است و نمی‌تواند کشتی بگیرد که همین امر موجب  بالا رفتن دست دلیری به عنوان قهرمان شد.

اما این پایان کار نبود و جنجال‌ها تازه شروع شده بود. بعد از بالا رفتن دست دلیری دکتر طاهری، مسئول کمیته ضد دوپینگ مسابقات از گودرزی خواست تا برای نمونه‌گیری آماده شود، اما این کشتی‌گیر در اقدامی عجیب از این کار امتناع کرد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور به ضرر این کشتی‌گیر تمام شود.

به هر حال به نظر می‌رسد در اوزان 55، 60 و 120 کیلوگرم که با قهرمانی ملی‌پوشان المپیکی همراه بود کادر فنی به خواسته خودش رسیده است، اما در وزن 66 کیلو که نصیری قهرمان شد به نظر می‌رسد باید منتظر یک انتخابی بین او و مهدی تقوی باشیم که در سوگ از دست دادن مادرش قادر به حضور در انتخابی نبود.

درباره 96 کیلو هم که بحث شد، اما در 84 کیلو هم شرایط کمی پیچیده است، هر چند که به نظر می‌رسد کادر فنی تمایل بیشتری به انتخاب لشگری عنوان‌دار دارد، اما باید منتظر تصمیم نهایی ماند. لشگری در حالی‌که در یک مسابقه از 3 دیدار مقابل نجاتیان به پیروزی رسیده بود به علت مصدومیت از ادامه کار انصراف داد تا این وزن هم بلاتکلیف بماند و نجاتیان هم مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی شود.

در 74 کیلو در غیاب صادق گودرزی نامدار، عزت‌الله اکبری که این روزها خوش می‌درخشد قهرمان شد. باید منتظر ماند و دید آیا کادر فنی به وعده‌ای که داده‌ است وفا خواهد کرد یا باز هم تصمیمات پشت پرده اعتبار مسابقات انتخابی را زیر سوال خواهد برد.

به هر حال با توجه به اعلام محمدی قرار است 15 روز مانده به مسابقات جهانی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد اعلام شود، ترکیبی که با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد تا حدود زیادی به ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در المپیک لندن نزدیک باشد.


ویدیو : گره 96 کیلو کور شد/ اعتبار انتخابی زیر سوال می‌رود؟