گردهمایی اقوام ایرانی در میدان آزادی تهران : شهردار منطقه 9 تهران گفت: همزمان ...


شهردار منطقه 9 تهران گفت: همزمان با ایام نوروز 94 ، جشنواره اقوام ایرانی با عنوان " عطر یاس " با حضور اقوام و عشایر 8 استان در میدان آزادی برگزار می شود و این جشنواره از 28 اسفند آغاز بکار کرده و تا 14 فروردین ادامه خواهد داشت. خبرگزاری ایسنا: شهردار منطقه 9 تهران گفت: همزمان با ایام نوروز 94 ، جشنواره اقوام ایرانی با عنوان " عطر یاس " با حضور اقوام و عشایر 8 استان در میدان آزادی برگزار می شود و این جشنواره از 28 اسفند آغاز بکار کرده و تا 14 فروردین ادامه خواهد داشت.

سیدعلیرضا حسینی در این زمینه بیان کرد: اقوام بسیاری در شهرها و روستاهای کشورمان زندگی می کنند و هریک از این اقوام ، آداب و رسوم خاص خود را دارند و برای آشنایی با این سنت‌ها ، کافیست که شهروندان به میدان آزادی رفته و قومیت های مختلف را از نزدیک ببینند.

وی افزود: اقوام و قومیت های مختلف با حضور در این جشنواره سعی می کنند تا رسوم خود را به صورت گروهی به شهروندان و مسافرین نمایش دهند و 20 غرفه فرهنگی ، سلامت ، کارآفرینی و امور اجتماعی و همچنین 6 چادر عشایر نیز برپا می شود.

حسینی این برنامه را فرصتی مناسب برای آشنایی شهروندان با آیین ها دانست و گفت: این جشنواره همانند ایرانی کوچک ، همه دانستنی ها درباره اقوام مختلف را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد و اقوام و عشایر استان های سمنان ، کهکیلویه و بویراحمد ، لرستان ، کردستان ، کرمانشاه ، آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ، سیستان و بلوچستان و گلستان پذیرای مردم در پای برج آزادی سمبل آزادی ایرانیان خواهند بود.

به گفته شهردار منطقه 9 این جشنواره تا 14 فروردین 93 ادامه دارد و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب برای بازدید به مکان برپایی این جشنواره مراجعه کنند و با محصولات ، صنایع دستی و سوغاتی های قومیت های مختلف آشنا شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 9، وی خاطرنشان کرد: اوایل برگزاری، این جشنواره صبغه فاطمی به خود می گیرد و با ارائه برنامه‌های آئینی مذهبی به پیشواز ایام فاطمیه می رود و در راستای ترویج شعائر اسلامی در دو نوبت نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء برگزار می شود و تا 4 فروردین مراسم "چمرخوانی" سوگواری اقوام برپا خواهد شد و مراسم موسیقی اقوام نیز از پنجم فروردین تا پایان روز جشنواره برگزار می شود.


ویدیو : گردهمایی اقوام ایرانی در میدان آزادی تهران