گاف یونسکو در معرفی میدان امام اصفهان! : گاف یونسکو در معرفی میدان امام اصفهان! سازمان ...



گاف یونسکو در معرفی میدان امام اصفهان!

سازمان جهانی یونسکو در سایت اطلاع رسانی خود و در بخش معرفی میدان نقش جهان ( میدان امام اصفهان) به عنوان یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی به اشتباه تصاویر مسجد جامع را به جای میدان امام منتشر کرده است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، در بخش معرفی آثار ثبت شده در فهرست جهانی ایران و میدان امام به معرفی تاریخچه، تصاویر و محل قرار گیری آن در نقشه ایران پرداخته شده است. اما تصاویری که از این میدان منتشر شده مربوط به مسجد جامع اصفهان است. از 11 عکس منتشر شده تنها یک عکس، میدان نقش جهان را نشان می دهد.

 

میدان امام اصفهان , میدان اصلی امام اصفهان , امام جمعه اصفهان

 

این تصاویر اشتباه از معرفی یکی ازآثار جهانی ثبت شده در ایران از پنج سال پیش تا کنون در این صفحه موجود است اما تا کنون هیچ واکنشی نسبت به آن از سوی متولیان میراث فرهنگی در ایران نشان داده نشده است. هر چند که کاربران مختلفی از دیدگاه خود به معرفی و ارائه تصاویر مناسب تری از این میدان به عنوان نظر به این مطلب اضافه کرده اند.

 

میدان امام حسین , مسجد امام اصفهان , معرفی صنایع دستی اصفهان

 

در این باره، آرش نورآقایی، محقق گردشگری به خبرنگار مهر گفت: اکنون سی و ششمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در روسیه در حال برگزاری است و نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی نیز برای ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان و گنبد قابوس گلستان در آن جلسه حضور دارند و قرار است که درباره میدان نقش جهان و مشکلاتی که برای عدم تعدیل برج جهان نما پیش آمده صحبت کنند بنابراین بهترین زمان است که اشتباهاتی از این قبیل را نیز مطرح کرده و درصدد رفع آن برآیند.

 

پیش از این خبرگزاری مهر اعلام کرده بود: کتابی با عنوان World Heritage in the Gulf Region توسط سازمان جهانی یونسکو به چاپ رسیده است که به معرفی میراث جهانی ثبت شده در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان، قطر، کویت، امارات و ... می پردازد این درحالی است که نام ایران به عنوان مهمترین کشور حوزه خلیج فارس با داشتن 13 اثر جهانی در این کتاب لحاظ نشده و نام خلیج فارس به عبارت جعلی خلیج تغییر یافته است...../مهر


ویدیو : گاف یونسکو در معرفی میدان امام اصفهان!