کی‌روش: پیشنهادی محکمی از ایران نداشتم : سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نشان ...


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نشان دادم آماده‌ام پروژه تیم ملی را جلو ببرم‬ اما هیچ پیشنهاد منسجم و محکمی نداشتم‬. خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نشان دادم آماده‌ام پروژه تیم ملی را جلو ببرم‬ اما هیچ پیشنهاد منسجم و محکمی نداشتم‬. ‫

کارلوس کی‌روش پس از شکست 3 بر یک ایران برابر بوسنی و حذف از جام جهانی گفت: به بوسنی تبریک می گویم‬ برای اینکه در این گروه با همه احترام برای آرژانتین و نیجریه بهترین تیم این گروه نتوانست به مرحله بعدی برسد. آنها (بوسنی) نشان دادند واقعا تیم بهتری هستند و در سطح برتری بازی کردند. ما هم تا حدی که می‌توانستیم پیش رفتیم.

وی اظهار داشت: افتخار می‌کنم به بازیکنانم برای اینکه با همه مشکلاتی که در بازی داشتند و با اینکه بوسنی گل اول را زد  سعی کردند گل بزنند. یکی دو فرصت داشتیم‬ ‫ولی برای ما غیر ممکن بود چون از نظر بدنی زیاد آماده نبودیم.‬

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا امروز آخرین حضور شما در تیم ایران بود؟ اظهار داشت: بگذارید اول درباره بازی صحبت کنیم، بعدا به این سوال پاسخ خواهم داد.‬

‫سرمربی تیم ملی در واکنش به صحبت‌های سرمربی بوسنی مبنی بر اینکه از سبک بازی ایران تعجب کرده و اینکه ایران به جای برد دنبال تساوی بود، تاکید کرد: نه این عقیده سوسیچ است. من هم دلم می خواهد بگویم ایشان مربی ایران شود و من هم مربی بوسنی شوم و بعد اظهار نظر کند. آنها بازیکنانی از رم، میلان و منچسترسیتی دارند. این اظهار نظرها بعد از بازی آسان است‬.

کی‌روش ادامه داد:  شکی نیست که آنها از نظر ذهنی و بدنی بازی خوبی انجام دادند اما ما بعد از بازی با آرژانتین خسته بودیم. با این وجود 90 دقیقه برای بازی جنگیدیم. وقتی یک بر صفر عقب بودیم سعی کردیم گل بزنیم‬. دو موقعیت را از دست دادیم برای اینکه بازیکنان خسته بودند. آنها در شرایط معمولی چنین اشتباهاتی نمی کردند‬.

وی یادآور شد: بوسنی در سطحی بازی می کرد که ما نمی‌توانستیم خودمان را به آن سطح برسانیم. به بازیکنانم افتخار می کنم. آنها نشان دادند اگر همان فرصت و امکانات بازی در لیگ اروپایی را داشتند می توانستند بازی را ببرند. آنها در دو بازی اول خودشان را نشان دادند‬. م‫ن این گروه را آنالیز کردم و معتقدم بوسنی واقعا یک تیم ملی و بهترین تیم گروه بود، به آنها تبریک می گویم‬.

‫سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه مردم در شبکه های اجتماعی از شما حمایت می کنند و اینکه در ایران می‌مانید یا نه، گفت: اگر کسی درباره بازی سوال ندارد به این جواب می دهم‬ اما ابتدا به سوالات مربوط به بازی پاسخ می گویم.

‫کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا شما راجع به این بازی حس تاسف دارید؟ اظهار داشت: نه، هیچ تاسفی ندارم. هیچ کسی را هم نمی‌خواهیم مقصر بدانیم. تا حد امکان بازی کردیم و بازیکنان ما عالی بودند.

وی ادامه داد: تعهدی که بازیکنانم نشان دادند قابل تحسین است و هواداران باید به آنها افتخار کنند که از زمین بازی سربلند بیرون آمدند. به بازیکنانم که خسته بودند افتخار می‌کنم. آنها با وجود خستگی تا حدی که می‌توانستند تهاجمی بازی کردند، تا جایی که می‌توانستند پیش رفتند و مقابل سه تیم بزرگ ملی بازی کردند.

سرمربی ایران عنوان کرد: راضی نیستیم که برنده نشدیم اما حس افتخار داریم چرا که به هدف مان رسیدیم‬. ‫هدف اول ما آمدن به جام جهانی بود چراکه استحقاقش را داشتیم‬ و به کارشناسانی که راجع به ایران صحبت نمی‌کردند و تیم ما را تحویل نمی‌گرفتند توانایی تیم خود را نشان دادیم و با وجد تحریم‌ها علیه ایران توانستیم شایستگی خودمان را نشان دهیم‬.

‫کی‌روش در مورد اینکه ژاپن هم مانند ایران موفق نشد و باید برای فوتبال آسیا چه کرد؟ گفت: آسیا باید بازنگری کند. یکی از بزرگترین اشتباهات این است که آنها سعی می کنند اروپا را کپی کنند. نمی توانید با سبک لیگ قهرمانان اروپا بازی کنید و اگر بخواهید آنها را تقلید کنید موفق نمی شوید. 60 درصد پول را شما می دهید اما جام ها را آنها می برند‬. ‫باید سیستم بازی جوانان و کار مربیان را عوض کنید‬.

‫سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه چقدر از انتظار شما از تیم ملی برآورده شده و قبل از مسابقات چقدر برای صعود شانس داشتیم گفت: بعنوان سرمربی نظرم همان نظر کارشناسان است. فکر می کنم واقع بینانه نبود که فکر کنیم ایران به مرحله حذفی می رسد اما این بازی نیست که با حرف پیش برود‬. ‫باید با تعهد و خودباوری پیش رفت. ما خیلی به آن نزدیکیم‬ و ‫مجموعه ما حس خودباوری دارد.

کی‌روش یادآور شد: هیچ وقت نباید اگر، اگر بگوییم.‬ ‫ببینید با آرژانتین چقدر خوب بودیم و اگر این تیم را می بردیم شاید به مرحله بعد رفته بودیم‬.

وی گفت: بعد از بازی با کره جنوبی برای 10 ماه سعی کردم بهترین تدارکات را برای تیم ایران فراهم کنم‬. ‫سعی کردم مربیان و فدراسیون ایران را متقاعد کنم که باید انرژی خود را برای جام جهانی بگذاریم‬. برایم مهم نیست دیگران چه فکر می کنند‬. ‫ما در این گروه امید صعود داشتیم اما امکان پذیر نشد‬.

‫سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی درباره ماندنش در ایران گفت: جوابم ساده است. در این 11 ماه گفته بودم که هواداران ایرانی را از صمیم قلب دوست دارم. نشان دادم آماده ام این پروژه را جلو ببرم‬ ولی من هیچ پیشنهاد منسجم و محکمی نداشتم‬. ‫بنابراین افتخاری بود که برای ایران و هوادارانش کار کنم‬. ‫همیشه این کشور و هواداران در قلبم جای دارند‬ و ‫عاشق آنها هستم‬. ‫برای اینکه همه عشقشان را به من دادند اما وقتی فقط یک نفر بخواهد، ازدواج صورت نمی گیرد‬.

‫کی‌روش اظهار داشت: شبکه های اجتماعی درباره من تصمیم نمی گیرند‬. در این مدت منتظر بودم در ایران برای قراردادم‬ حرفی زده شود، ‫اما امروز می خواهم تشکر کنم از کسانی که به من فرصت کار در ایران را دادند. من این کشور و هواداران را برای همیشه در قلبم نگه می دارم‬.


ویدیو : کی‌روش: پیشنهادی محکمی از ایران نداشتم