کیک بهارنارنج و پرتقال : کیک بهارنارنج و پرتقال کیک فصل بهار   بهار كه می‌آید ...



پرتقال , خواص پرتقال , بهارنارنج

کیک بهارنارنج و پرتقال کیک فصل بهار

 

بهار كه می‌آید بوی بهارنارنج همه را سرمست می‌كند، البته این سرمستی می‌تواند ادامه دار باشد؛ اگر شما از عرق این گل خوشبو در نوشیدنی‌ها و حتی دسرهای فصلتان هم استفاده كنید.

مواد لازم کیک بهارنارنج و پرتقال:

آرد  150 گرم
شکر 150 گرم
بیكینگ پودر  2 قاشق چایخوری
 آب پرتقال 1 پیمانه
پوست پرتقال رنده شده 2 قاشق چایخوری
پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چایخوری
عرق بهارنارنج 4 /1 پیمانه
وانیل 2 /1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 6 عدد
كره 100 گرم


طرز تهیه کیک بهارنارنج و پرتقال :
تخم‌مرغ ها را بشكنید، زرده و سفیده آنها را جدا كنید و هر كدام را در كاسه ای بریزید. به كاسه زرده‌ها شكر اضافه كنید و مخلوط را با همزن بزنید تا كرم رنگ و كشدار شود.

حالا وانیل و بیكینگ پودر را به زرده‌ها افزوده و هم بزنید. در آخر كره را حرارت دهید تا آب شود، سپس به زرده‌‌ها اضافه كرده و همه مواد را با هم مخلوط كنید.

سفیده را هم با همزن برقی هم بزنید تا خوب پف كند. وقتی سفیده‌ها خوب پف‌دار و سفیدرنگ شدند مخلوط زرده را به آن اضافه كرده و با لیسک مخلوط كنید.

حالا نوبت اضافه كردن مایعات است. آنها را كه به مواد کیک اضافه كردید، پوست لیمو و پرتقال رنده شده را هم به مواد بیفزایید و خوب هم بزنید. فر را با درجه 175 درجه سانتی‌گراد گرم کنید، سپس آرد را كم‌كم به مایه كیك اضافه كنید و با لیسك مخلوط كنید.

قالب را چرب كرده و كمی آرد به ته و دیواره‌ها بپاشید.که کیک به قالب نچسبد مایه كیك را در قالب ریخته و در فر بگذارید. بعد از نیم ساعت تا 45 دقیقه كه كیك پخت و رویه آن طلایی رنگ شد، قالب را بیرون آورید تا از حرارت بیفتد،  سپس آن را در ظرف مورد نظر گذاشته ، سرو كنید.

 

منبع : مجله آشپزی مثبت / bartarinha.ir


ویدیو : کیک بهارنارنج و پرتقال