کیفیت زندگی در شهرهای جدید : مسکن مهر بخش زیادی از توان مدیریتی شهرهای جدید ...



هزینه ی زندگی در شهرهای مختلف , بهترین شهرهای جهان برای زندگی , زندگی جدید

مسکن مهر بخش زیادی از توان مدیریتی شهرهای جدید را به خود معطوف کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این مطلب که مسکن مهر بخش زیادی از توان مدیریتی شهرهای جدید را به خود معطوف کرده است گفت: متاسفانه این مسئله ما را از بحث در مورد مسائل اقتصادی، فرهنگی، توسعه کالبدی شهر و خدمات غافل کرده است.

به گزارش خبرآنلاین ، سید محمود میریان در نشست سالانه مدیران شهرهای جدید گفت: در سال جاری باید تلاش کنیم تا با هماهنگی دوسویه، طرح مشکلات، امکانات، منابع موجود و پیشنهادها بر مشکلات فایق آمده و در روند توسعه، توفیق بیشتری را به دست آوریم.

میریان درباره شیوه‌‌ها و راهکارهایی که سبب ایجاد شرایط مناسب برای تأمین منابع در شهرهای جدید می‌شود و چگونگی مدیریت منابع و ظرفیت شهرها گفت: درحال حاضر بحث مسکن مهر مهمترین موضوع در اقدام‌ها و عملکرد شهرهای جدید بوده و بیشترین توان مدیریتی را به سوی خود جذب کرده است، به گونه‌ای که درحقیقت اجازه کار دیگری را در این مناطق به ما نمی‌دهد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه مسائل بسیار مهم‌تری از ساخت‌وساز مانند بحث‌های اجتماعی نیز در حوزه شهرهای جدید وجود دارد گفت: مسائل و موارد مربوطه به حوزه اجتماعی که تاکنون تأمل خوبی در خصوص آن نشده است از اهمیت بسیاری در ساخت شهرهای جدید برخوردار است. وقتی ما از جمعیت‌پذیری جدیدی در شهرها صحبت می‌کنیم علاوه بر بحث سکونت، باید به مسائل مهم دیگری مانند کیفیت زندگی، رفاه، آسایش، معیشت، اشتغال و محورهای اساسی دیگری نیز توجه کنیم، چراکه این موارد از نگاه صرف کالبدی ضروری‌تر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی میریان در این خصوص اضافه کرد: درصورت عدم توجه به موارد ذکر شده شهرهای جدید ما در آینده به سمت تبدیل به گتوهای شهری می‌روند که تنها راه مقابله با معضلات آنها، محو و نابود کردن این مناطق خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش برنامه‌ریزی و مدیریت را دو رکن اساسی در یک حرکت توسعه‌ای اعلام کرد و گفت: درصورت وجود این دو عامل، اقدام‌های توسعه‌ای به نتیجه‌ای مطلوب خواهند رسید در غیر این صورت و نبود حتی یکی از این موارد حتما با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

این مقام مسئول در ادامه با تأکید براین که ما نباید اجازه تبدیل شهرهای جدید به مناطق آسیب‌پذیر را بدهیم اضافه کرد: متأسفانه در حال حاضر مسکن مهر، همه مسئولان و اقدام‌ها را درگیر کرده و ما را از بحث در مورد مسائل اقتصادی، فرهنگی، توسعه کالبدی شهر و خدمات غافل کرده است.

میریان در پایان خاطرنشان کرد: شهرهای جدید ما ظرفیت تولید و درآمدزایی را دارند که در صورت تحقق بودجه کافی ما باید راهکارهای لازم برای رفع مشکلات را اندیشیده و پتانسیل‌های بالقوه هر ناحیه را بالفعل کنیم.

 

  اخبار اقتصادی  -  خبر آنلاین 


ویدیو : کیفیت زندگی در شهرهای جدید