کیش و مات ١٠ شکارچی «شب رو» پایتخت(+عکس) :  اخبار حوادث - کیش و مات ١٠ شکارچی ...



پایتخت , بانک کتاب پایتخت , پاساژ پایتخت

 اخبار حوادث - کیش و مات ١٠ شکارچی «شب رو» پایتخت

١٠ مرد خشن با عضویت در گروه سارقان، نقشه سرقت از خانه‌های تک‌واحدی را اجرایی می‌کردند. اعضای این گروه که از شهرستان‌های مختلف به یکدیگر پیوسته بودند، شکارچیان «شب رو» پایتخت بودند. ٢٩ مردادماه امسال زنی میانسال، وحشت‌زده با پلیس ١١٠ تماس گرفت. این زن درحالی‌که صدایش می‌لرزید ماموران را در جریان سرقت چند مرد خشن، از خانه‌اش قرار داد. با اعلام این خبر بلافاصله ماموران کلانتری ١٢٠ سیدخندان به محل حادثه اعزام شدند. با حضور گشت کلانتری در محل سرقت، زن مالباخته به مأموران گفت: «ساعت ٩ شب بود و من درحال تماشای تلویزیون بودم که ناگهان صدای شکسته شدن در را شنیدم. وحشت کرده بودم، اما تنها بودم و کاری از دستم بر نمی‌آمد. در یک چشم بر هم زدن در خانه‌مان شکسته شد و ٣ مرد قوی‌هیکل وارد خانه شدند. با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کردند و با زدن افشانه به صورتم، مرا به داخل یکی از اتاق‌ها بردند. آنها پس از سرقت طلا و جواهرات داخل دستم، مرا داخل اتاق حبس کردند و سپس متواری شدند؛ ١٥ دقیقه پس از رفتن آنها بود که همسرم به خانه آمد و در جریان ماجرا قرار گرفت.


سرنخ طلایی
با اعلام این شکایت کارآگاهان اداره آگاهی برای رازگشایی از جرایم این سارقان خشن وارد عمل شدند. با بررسی دوربین‌های مداربسته نزدیک به محل سرقت مشخص شد سارقان با یک خودرو پراید سفیدرنگ از محل متواری شده بودند. در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی سرکرده گروه به نام «علی» شدند. با شناسایی سرکرده گروه، اقدامات پلیسی جهت شناسایی سایر متهمان پرونده آغاز شد. وقتی مشخص شد اعضای این گروه ١٠ نفر هستند، عملیات همزمان دستگیری آنها آغاز شد. مأموران در یک عملیات سازمان‌یافته همه اعضای این باند سارق خشن را به دام انداختند.


سرقت‌های شبانه‌روزی
متهمان پس از دستگیری در اظهارات خود به سرقت در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در پاسداران، ولیعصر، کردستان و همچنین سرقت‌های مشابه در شهرهای اردبیل، ساری، بابل و شاهرود اعتراف کردند؛ آنها در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: «در ورودی خانه‌ها را تخریب می‌کردیم و درصورتی که صاحبخانه در خانه حضور داشت، با تهدید چاقو اقدام به بستن دست و پای آنها کرده و سرقت را انجام می‌دادیم. وقتی تصمیم می‌گرفتیم که یک خانه را سرقت کنیم، باید آن‌جا را سرقت می‌کردیم. سرقت‌های خود را در ابتدای تاریکی هوا و پس از شناسایی خانه‌ها انجام می‌دادیم؛ بیشتر، خانه‌های تک‌واحدی یا واحد آپارتمانی در مجتمع‌های مسکونی که در هر طبقه آنها فقط یک واحد مسکونی قرار داشت برای سرقت انتخاب می‌کردیم. اگر وارد خانه می‌شدیم و می‌فهمیدیم که کسی در خانه حضور دارد، اعضای خانه را با تهدید چاقو و با بستن دست و دهان در داخل اتاقی حبس می‌کردیم و سرقت خود را انجام می‌دادیم.»


سارقان به یکدیگر رحم ندارند
در تحقیقات از متهمان مشخص شد که آنها به خانه عموی یکی از اعضای گروه‌شان نیز دستبرد زده‌اند. متهمان در اعترافاتشان گفتند: «وقتی متوجه شدیم عموی علی مرد متمولی است، نقشه سرقت از خانه‌اش را طراحی کردیم. زمانی که زن عموی علی در خانه تنها بود، به آن‌جا رفتیم و در خانه‌شان را شکستیم، با بستن دست و پای زن عموی او اموال و طلا و جواهراتش را به سرقت بردیم.» در ادامه تحقیقات کارآگاهان مشخص شد سارقان روزها در اسلامشهر و رباط کریم و شب‌ها هم در شهر تهران دست به سرقت‌های سریالی می‌زدند. سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به سوابق متهمان و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنها، دستور انتشار تصاویر تمامی اعضای گروه از سوی مقام محترم قضایی صادر شد. لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایت‌های خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند.»

اخبار حوادث - شهروند


ویدیو : کیش و مات ١٠ شکارچی «شب رو» پایتخت(+عکس)