کنایه دوباره رییس قوه قضاییه به احمدی نژاد: نمی‌توانیم تابع "توهم خط قرمز" باشیم/ برادر و فرزند نمی‌شناسم :



کنایه دوباره رییس قوه قضاییه به احمدی نژاد: نمی‌توانیم تابع "توهم خط قرمز" باشیم/ برادر و فرزند نمی‌شناسم

آملی لاریجانی با بیان اینکه می‌دانستیم برخورد با دانه درشت‌ها از همه جا صداها را بلند می‌کند گفت: ما در قوه قضائیه خط قرمز نداریم کتاب رسول‌الله خط قرمز ندارد کجای سیره الهی برای کسی خط قرمز توهمی ایجاد شده است.

 

سو قصد به رییس جمهور احمدی نژاد , احمدی نژاد , محمود احمدی نژاد

 

انتخاب: رئیس قوه قضاییه گفت: ما نمی‌توانیم تابع توهم خط قرمز برخی باشیم از روزی که آمدم گفتم اینجا محل خط قرمزها نیست.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در همایش سراسری قوه قضاییه در مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از راه‌های تحول در قوه قضائیه تحول اراده است گفت: نمی‌توانیم همه مشکلات را به پای عدم شناخت صحیح بگذاریم بلکه برخی از مشکلات ناشی از ضعف اراده میان مدیران و قضات است.

 

وی ادامه داد: موضوع مبارزه با مفاسد اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، قاچاق و سرقت مسلحانه مواردی هستند که مشکل اصلی آنها قانون نیست بلکه به اندازه کافی قوانین داریم اما ممکن است مشکل اصلی ضعف در نداشتن اراده یا مقاومت در اجرای قوانین باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: این چند سال اخیر مبارزه با مفاسد اجتماعی، اقتصادی و قاچاق و سرقت مسلحانه تشدید شده است.

 

وی با اشاره به موضوع مفاسد اقتصادی گفت: اگر توصیه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در فرامین 8 ماده‌ای را اعمال می‌کردیم وضع‌مان هیچ وقت اینگونه نبود آنگاه چه کسی جرات داشت بیش از سه هزار میلیارد تومان را با عنوان وام به دست بگیرد و کار خلاف قانون انجام دهد.

 

آملی لاریجانی ادامه داد: آیا همه مردم امکان این را دارند حتی صدها برابر کمتر از این رقم را به راحتی استفاده کنند آیا صحیح است اموال عمومی در اختیار افرادی که پشت پرده هستند قرار گیرد.

رئیس دستگاه قضایی افزود: وامی که بانک‌ها باید برای تولید بپردازند در اختیار افراد و کیف‌های پر از پول رشوه و در قالب کار فرهنگی توزیع شود این کارها واقعا خجالت آور است.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: باید مقابل فساد ایستاد مشکل اصلی ضعف اراده است باید تحول ایجاد کرد که کارخانه قوه قضائیه در این راه رو به بهبودی است و دستگاه‌های مختلف و بخش‌های داخل قوه قضائیه در گزارش‌های مختلف عملکرد مناسب دستگاه قضایی را عنوان کرده است.

 

آملی لاریجانی با بیان اینکه می‌دانستیم برخورد با دانه درشت‌ها از همه جا صداها را بلند می‌کند گفت: ما در قوه قضائیه خط قرمز نداریم کتاب رسول‌الله خط قرمز ندارد کجای سیره الهی برای کسی خط قرمز توهمی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه همه اینها توهم است گفت: ما نمی‌توانیم تابع توهم خط قرمز برخی باشیم از روزی که آمدم گفتم اینجا محل خط قرمزها نیست.

وی افزود: من در قوه قضائیه دوست، آشنا، برادر و فرزند نمی‌شناسم در قوه قضائیه همانطور که قضات باید برخورد کنند از دوست و آشنا و فرزند خبری نیست.

رئیس دستگاه قضایی گفت: هر وقت توانستیم عواطف را زیر بار اراده قوی نگه داریم آن وقت به قوه قضائیه مطلوب به معنای واقعی رسیده‌ایم. حضرت علی (ع) در فرمایشی قبل از جنگ صفین فرمودند ما می‌دیدیم که در کنار پیامبر با پدران، فرزندان و خانواده می‌جنگیم همه اینها موجب امری نشد مگر اینکه ایمان ما بیشتر شد.

 

آملی لاریجانی گفت: ما به گرد این حرف‌ها نمی‌رسیم اما باید کاری کنیم که در مقام قضاوت اگر طرف ما برادرمان هم بود یا کیف پول و وعده رشوه هم دادند دستمان نلرزد.

 

وی با بیان اینکه در این قضیه مشکل خودمان هستیم نه قانون ادامه داد تزکیه نفس وظیفه عمومی هر کسی است دستگاه قضایی هم یک مرتبه بیشتر به آن احتیاج دارد زیرا موضوع مربوط به خودش نیست راه اینکه اراده‌ها پولادین شود برگشت به خود و حق تعالی است.

انسانی که خودش را نساخته باشد نمی‌تواند اراده قوی داشته باشد و برای این کار دعای منقول از امام موسی کاظم (ع) در روز 27 رجب بسیار راهگاست که فرمودند خداوندا می‌دانم که بهترین توشه برای رسیدن به تو عزم و اراده‌ای است که تو را اختیار کند./انتخاب


ویدیو : کنایه دوباره رییس قوه قضاییه به احمدی نژاد: نمی‌توانیم تابع "توهم خط قرمز" باشیم/ برادر و فرزند نمی‌شناسم