کمیل تاریخ‌ ساز نشد : نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با شکست در ...


نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با شکست در دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان از کسب مدال طلا بازماند. ایسنا: در ادامه مسابقات چهل و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، کمیل قاسمی نماینده سنگین‌وزن با شکست در دیدار نهایی مقابل حریف ترکیه‌ای از کسب مدال طلا بازماند.

کمیل قاسمی نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی ۴ بر صفر مقابل آلکساندر خوتسیانوفسکی، نفر سوم قهرمانی اروپا از اوکراین، در دور دوم هم با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل ژو دنگ، نفر سوم آسیا از چین به پیروزی رسید و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت.

وی در این مرحله هم با نتیجه ۷ بر صفر از سد قربان قربان‌اف از ازبکستان گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد. قاسمی برای حضور در فینال با نتیجه ۵ بر ۴ حاجی‌مراد گاتسالوف، کشتی‌گیر عنوان‌دار روسیه و قهرمان دوره گذشته از روسیه را شکست داد و فینالیست شد، اما وی در دیدار پایانی با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب طاها آکگول، دارنده مدال برنز جهان از ترکیه شد و به مدال نقره بسنده کرد تا شانس تکرار تاریخ در کسب مدال طلا در مسابقات جهانی برای ایران در سنگین‌وزن را از دست بدهد. در این وزن ۲۶ نفر حضور داشتند.

آخرین مدال طلای ایران در مسابقات جهانی کشتی توسط مرحوم علیرضا سلیمانی، در سال ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس کسب شده بود. بعد از آن رسول خادم یک مدال نقره در مسابقات جهانی ۱۹۹۸ تهران و علیرضا رضایی یک مدال برنز در سال ۲۰۰۳ و برای ایران به ارمغان آورده بودند. قاسمی پیش از این مدال برنز بازی‌های المپیک را در کارنامه خود ثبت کرده بود.


ویدیو : کمیل تاریخ‌ ساز نشد