کمک هزینه کفن و دفن موضوع اطلاع رسانی تامین اجتماعی : اخبار اجتماعی - کمک هزینه ...



هزینه بیمه تامین اجتماعی , هزینه بیمه خویش فرما تامین اجتماعی 95 , ثبت نام اینترنتی کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی


اخبار اجتماعی - کمک هزینه کفن و دفن موضوع اطلاع رسانی تامین اجتماعی

 سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:یکی از انواع حمایت های این سازمان، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به خانواده بیمه شدگان متوفی بوده و هدف از پرداخت آن، جبران قسمتی از هزینه هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تامین اجتماعی برای دفن و کفن آنان متقبل می شوند.

به گزارش ایرنا، کمک هزینه کفن و دفن، بابت فوت بیمه شدگان اجباری و اختیاری، مقرری بگیران بیمه بیکاری، بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی پرداخت می شود.
 
بر اساس این گزارش ، برقرار بودن ارتباط بیمه شده با کارفرمای کارگاه مشمول قانون تامین اجتماعی، شرط اصلی پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به بازماندگان بیمه شده متوفی است و به این ترتیب افرادی که قبل از فوت فاقد ارتباط بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی باشند، مشمول دریافت این کمک هزینه نیستند.
 
بر این اساس کمک هزینه کفن و دفن به همسر بیمه شده یا مستمری بگیر متوفی، فرزند، پدر و یا مادر وی پرداخت می شود همچنین باتوجه به تسهیلاتی که از سوی سازمان تامین اجتماعی فراهم شده ، کمک هزینه یاد شده بابت فوت همسر بیمه شدگان و مستمری بگیران نیز درصورت احراز شرایط قانونی پرداخت می شود.
 
این گزارش می افزاید: میزان کمک هزینه کفن و دفن، معادل حداقل دستمزد ماهیانه سال فوت بوده که پس از انجام مراحل کفن ، دفن بیمه شده یا مستمری بگیر و با ارائه گواهی فوت و دفترچه درمانی متوفی از سوی شعبه مربوطه قابل پرداخت است. 

اخباراجتماعی - ایرنا


ویدیو : کمک هزینه کفن و دفن موضوع اطلاع رسانی تامین اجتماعی