کلاه برداری بی بی سی فارسی از بیوه شاه سابق :             بازدید بیوه 75 ساله ...



 

 

 

کلاه برداری اینترنتی , کلاه برداری فروشگاه کوروش , ضرب المثل کلاه گذاشتن و کلاه برداری کردن

 

 

 

بازدید بیوه 75 ساله ای محمدرضا پهلوی از بی بی سی فارسی به یک کلاه برداری جنجالی انجامید.

 

بولتن نیوز:گرچه همواره شاهد اقدامات و تلاش های شبانه روزی به اصطلاح حرفه ای بی بی سی فارسی برای فریب مردم هستیم و گدشته از بسیاری حواشی رنگارنگ کارکنان این مجموعه، این بار اطلاعاتی به دست خبرنگار بولتن نیوز رسیده که از کلاهبرداری بزرگ آن هم از بیوه شاه مخلوع دارد.

در صورتی بنگاه سلطنتی انگلستان به بیوه شاه سابق اجازه بازدید از بی بی سی فارسی را می دهد که این بازدید و حواشی آن محرمانه بماند که این شرط مورد موافقت فرح ذیبا قرار می گیرد، اما این ماجرا آن طور که انتظار می رفت صورت نمی پذیرد چرا که خودنمایی فرح دیبا و طبع آزمند صادق صبا (مدیر بی بی سی فارسی ) موجب بروزدردسر بزرگی شد.

بنابر این گزارش، اطلاعات دریافتی از محافل نزدیک به بیوه محمدرضا پهلوی حاکی است، که فرح دیبا در جریان بازدید پیشنهاد می کند در قبال پرداخت دو میلیون دلار به بنگاه خبر پراکنی بی بی سی؛ تحت عنوان «کمک به گسترش اطلاع رسانی درایران(!)»؛ بنگاه سلطنتی بی بی سی فیلم مستندی از زندگی او تولید و پخش نماید.

صادق صبا که از این پیشنهاد وسوسه شده بود ؛پنهانی از پیرزن پهلوی می خواهد که مبلغ مورد نظر را مستقیم به خودش بپردازد و او مضاف بر اجابت خواسته وی؛ پس از تولید و پخش فیلم مورد نظر هر از گاهی خبر و تصویری از نامبرده را پخش نموده و به بهانه در پیش بودن شصتمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس؛ تصاویری از فرح دیبا در کنار ملکه را نیز پخش نماید!

در این میان چانه زنی مختصری بین آنها به عمل می آید و در نهایت توافق می شود که فرح دیبا مبلغ دویست هزار پوند به عنوان پیش پرداخت به صبا بپردازد و اضافه می کند در صورت تحقق وعده او؛ دویست هزار پوند دیگر نیز بپردازد که البته برای خالی نبودن عریضه؛ مبلغ دیگری را نیز به طور رسمی به بنگاه بهایی - صهیونیستی بی بی سی اهداء می کند تا موجب شک مسئوولین بی بی سی جهانی به صادق صبا نشود.

بنابر این گزارش، صادق صبا نیز دست به کار شده و با استفاده از روابط باندی خویش؛ تولید مستند را به یک باند خارج از بی بی سی واگذار می کند حال آن که مستندی که تولید می شود بسیار ضعیف ؛ابتدایی و به نوعی «ضد تبلیغ» از کار در می آید و بنگاه بی بی سی با اصرار و تکرار تلاش می کند تولید فیلم را به یک مستند ساز مستقل نسبت دهد و نقش خود در تولید آن را منتفی اعلام نماید.

این وضع بر بیوه محمدرضا بسیار گران تمام می شود و در شرایطی که از عملکرد صادق صبا بسیار خشمگین بوده؛ مدیر بی بی سی فارسی در تماسی با وی مابقی مبلغ مورد توافق (دویست هزار پوند دوم) را مطالبه می کند! که بیوه پهلوی ضمن امتناع از پرداخت مبلغ ؛دغل بازی و کلاشی های صادق صبا را در برخی محافل خصوصی خویش مطرح می نماید و این وضعیت مناقشه ای پنهان بین صادق صبا؛ باند تولید کننده مستند و بیوه محمدرضا به وجود آورده است که به گوش مسئولان ارشد این بنگاه سخن پراکنی رسیده است و در تلاش هستند رسوایی به وجود آمده را به نوعی مخفی نمایند.

گفتنی است، صادق صادق ن‍‍‍‍‍‍ژاد (معروف به صبا) اخیرا به دلیل تجاوز به یکی از مجریان زن بی بی سی فارسی (به نام پونه.ق) و شکایت آن زن؛ با یک رسوایی اخلاقی گسترده در گیر بوده که به وساطت برخی محافل ضد انقلاب مقیم انگلیس (برای حل بحران به وجود آمده) انجامید و اکنون پیش از فرو نشستن آن بحران؛ با رسوایی مالی مواجه شده است.

شایان ذکر است، بولتن نیوز آمادگی دارد بعنوان یک رسانه حرفه ای(همانند خبر منتشره درباره روزنامه شرق) توضیحات احتمالی افراد مورد اشاره در خبر را منتشر نماید تا حقایق هرچه بیشتر برای اذهان عمومی پدیدار گردد..../بولتن نیوز


ویدیو : کلاه برداری بی بی سی فارسی از بیوه شاه سابق