کفاشیان در انتخابات شرکت نمی‌کند : آگهی‌های برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ...


آگهی‌های برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در روزنامه‌ها منتشر می‌شود و آرام آرام به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم. خبرآنلاین: انتخابات فدراسیون فوتبال كه بنا بود اسفندماه برگزار شود و حالا به اردیبهشت سال جدید موكول شده، تمام توجه اهالی فوتبال را به خود جلب خواهد كرد. با توجه به زاویه‌ای كه وزارت ورزش با فدراسیون فوتبال پیدا كرده و با استناد به شرایطی كه طی چند سال اخیر در فوتبال ایران حاكم بوده، برای اهالی فوتبال مهم است خروجی انتخابات فدراسیون فوتبال، به قدرت رسیدن رئیسی باشد كه علاوه بر رفع ایرادهای مدیریتی موجود، بنیه مالی فدراسیون فوتبال را تقویت كند؛ اما كدام مدیر حاضر است وارد رقابت با علی كفاشیان شود؟!

در فضای ورزش این باور وجود دارد كه اگر كفاشیان نامزد انتخابات شود و بخواهد برای بار سوم روی صندلی ریاست بنشیند، چیدمان مجموعه به گونه‌ای است كه رئیس فعلی حتماً رأی می‌آورد. حالا اما در فضای فوتبال خبر جدیدی پیچیده است... خبر كناره‌گیری قطعی علی كفاشیان از انتخابات فدراسیون فوتبال... پیش از این هم كفاشیان گفته بود من می‌روم تا رئیسی بیاید كه نخندد و پول بیاورد... هر چند آن روز، خیلی‌ها این حرف‌ را به حساب تعارف گذاشتند و با خودشان گفتند كفاشیان دوره قبل هم از این حرف‌ها می‌زد و باز دم انتخابات، وارد رقابت می‌شود اما انگار این ماجرا جدی است و بنابه دلایلی كفاشیان به جمع‌بندی قطعی رسیده كه دیگر رئیس فدراسیون فوتبال نباشد.

خروج كفاشیان از كارزار انتخاباتی معادلات را تغییر می‌دهد. اگر كفاشیان قصد كاندیداتوری داشته باشد، چهره‌هایی نظیر افشین پیروانی، علی فتح‌ا...زاده، عزیزی‌خادم، عزیزمحمدی و... برای حضور در انتخابات ثبت‌نام می‌كنند اما انصراف علی كفاشیان و بی‌طرف شدن مجمعی كه به هماهنگی تمام و كمال با رئیس فعلی معروف شده، پای مدیران عالیرتبه را به انتخابات فوتبال باز می‌كند. مدیرانی چون صالحی‌امیری كه یكی از گزینه‌های اصلی وزارت ورزش بود و به عنوان وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید به مجلس رفت و رأی اعتماد نگرفت، محمود سلطانی‌فر كه اولین وزیر پیشنهادی دولت بود و او هم موفق به گرفتن رأی اعتماد نشد و محمدحسین قریب كه دوره قبل به هوای پیروزی در انتخابات و برخورداری از حمایت وزارت ورزش وقت وارد انتخابات شد و مقابل علی كفاشیان شكست خورد، مدیران عالیرتبه‌ای هستند كه از آنها به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات فدراسیون فوتبال نام برده می‌شود.

گویا عده‌ای از اهالی فوتبال در این میان در تلاش هستند صالحی‌امیری را به حضور در انتخابات ترغیب كنند. این افراد معتقدند مسعود سلطانی‌فر به عنوان رئیس سازمان گردشگری شاید رغبت چندانی به حضور در انتخابات نداشته باشد اما صالحی‌امیری می‌تواند قد و قواره ریاست فدراسیون فوتبال را ارتقا بدهد. آنهایی كه می‌كوشند صالحی‌امیری را به حضور در انتخابات مصمم كنند، می‌گویند دلیل ندارد رئیس فدراسیون فوتبال حتماً فوتبالی باشد و مدیر بودن مهم‌تر است. آنها محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال و محسن صفایی‌فراهانی در فوتبال را مثال می‌زنند و معتقدند فوتبال برای نجات به وزنه‌ای در این حد و اندازه نیاز دارد. مدیری كه در دولت و جامعه «وزن» داشته باشد و بتواند فوتبال را به جایگاه واقعی‌اش برگرداند.


ویدیو : کفاشیان در انتخابات شرکت نمی‌کند