کشف یک گنج‌ تاریخی توسط کلمبیایی‌ها : کشتی افسانه ای «سن خوزه» در سال ۱۷۰۸ ...


کشتی افسانه ای «سن خوزه» در سال ۱۷۰۸ میلادی با محموله زمرد و طلا و نقره و جواهراتی که از مستعمره های اسپانیا در آمریکای جنوبی جمع آوری شده بود به مقصد اسپانیا می‌رفت که توسط انگلیسی ها غرق شد. وبسایت خبرآنلاین: رئیس جمهور کلمبیا از کشف بقایای یک کشتی اسپانیایی با محموله جواهرات در آب های بندر «کارتاخنا» این کشور خبر داده که بیش از ۳۰۰ سال پیش غرق شده بود.

کشتی افسانه ای «سن خوزه» در سال ۱۷۰۸ میلادی با محموله زمرد و طلا و نقره و جواهراتی که از مستعمره های اسپانیا در آمریکای جنوبی جمع آوری شده بود به مقصد اسپانیا  می‌رفت که توسط انگلیسی ها غرق شد.

به گزارش یورونیوز،این کشتی بخشی از ناوگان پادشاه فیلیپ پنجم بود و محموله آن اگر به مقصد می رسید در جنگ موسوم به «جنگ جانشینی اسپانیا» علیه انگلیس صرف می شد.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا کشف بقایای سن خوزه و جواهرات آن را یكیاز بزرگترین گنج‌های كشف شده در کل تاریخ خوانده است. رئیس جمهوری كلمبیا اعلام كرده به زودی این گنج در موزه به نمایش عمومی در می‌آید.

وی گفت که یک تیم از کارشناسان بین المللی، نیروی دریایی کلمبیا و سازمان باستان شناسی این کشور بقایای این کشتی را هفته گذشته در آب های جزیره «بارو» کشف کرده اند.

سن خوزه موضوع دعوای حقوقی بین دولت کلمبیا و شرکتی مستقر در آمریکا بوده است که ادعا می کند در سال ۱۹۸۱ میلادی منطقه ای را که کشتی در آن غرق شد شناسایی کرده بوده است، ادعایی که دادگاهی در آمریکا با رد آن در سال ۲۰۱۱ میلادی تمام گنج کشتی را متعلق به دولت کلمبیا دانسته بود. ارزش محموله و طلا و جواهرات این کشتی غرق شده بین ۴ تا ۱۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

توسط , هفته دولت چه تاریخی است , دانلود سریال تاریخی

مکان های تاریخی ایران , نجات شگفت انگیز هواپیما توسط وانت عکس , آثار تاریخی

تاریخی , خوردن شیر زن توسط شوهرش , بنای تاریخی

آثار تاریخی اصفهان , روز پسر چه تاریخی است؟ , دوره های تاریخی ایران

رویدادهای تاریخی امروز , بناهای تاریخی , حذف پیام در گروه تلگرام توسط مدیر

فروش زنان برهنه توسط داعش , ماساژ در منزل توسط خانم برای اقایان , دستگیری داعش توسط سردار سلیمانی

وکتور بناهای تاریخی ایران , عکس تاریخی , محوطه تاریخی بیستون


ویدیو : کشف یک گنج‌ تاریخی توسط کلمبیایی‌ها