کشف گور دسته جمعی در رمادی : همزمان با آغاز عملیات آزادسازی منطقه "حامضیه" ...


همزمان با آغاز عملیات آزادسازی منطقه "حامضیه" در شرق رمادی، فرمانده عملیات الانبار از کشف و شناسایی یک گور دسته جمعی در شرق این شهر خبر داد. خبرگزاری ایسنا: همزمان با آغاز عملیات آزادسازی منطقه "حامضیه" در شرق رمادی، فرمانده عملیات الانبار از کشف و شناسایی یک گور دسته جمعی در شرق این شهر خبر داد.

اسماعیل محلاوی، فرمانده عملیات الانبار عنوان داشت: نیروی پلیس الانبار در جریان بررسی‌ها در منطقه صوفیه در شرق رمادی یک گورستان دسته جمعی را کشف کرد که در آن جسد 50 تن از جمله چند کودک وجود دارد.

محلاوی افزود: این نیرو و دستگاه‌های ذی‌ربط به زودی عملیات شناسایی اجساد را آغاز خواهند کرد.

محلاوی همچنین تصریح کرد: عملیات نظامی صبح امروز (سه شنبه) برای آزادسازی منطقه "حامضیه" در نزدیکی اتوبان بین المللی در شرق رمادی آغاز شد.

وی تصریح کرد که در این عملیات لشگر دهم و عشایر و نیروی هوایی ائتلاف تحت امر آمریکا و نیروی هوایی ارتش عراق حضور دارند و از پشتیبانی حملات توپخانه‌ای و حملات تانک‌ها نیز برخوردار هستند.

این مقام عراقی عنوان داشت که این نیروها در میدان نبرد پیشروی چشمگیری دارند.

این عملیات در راستای ادامه عملیات آزادسازی در استان الانبار پس از کنترل کامل بر رمادی، مرکز این استان صورت می‌گیرد.

در همین حال، سازمان اطلاعات نظامی عراق از بازداشت یک گروهک تروریستی 9 نفره که وابسته به داعش بود و به همراه آن بمب‌ها و کمربندهای انفجاری و سلاح و تجهیزات کشف و ضبط شده است، خبر داد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که اعضای این گروهک تروریستی در چارچوب "ولایت شمال بغداد" در تشکیلات داعش فعالیت می‌کردند.

از سوی دیگر، سازمان ملل اعلام کرد که از اواسط 2014 حدود 5700 ساختمان در شهر رمادی و توابع آن در سطوح مختلف آسیب دیده‌اند.

این تخریب‌ها به دلیل حملات اعضای داعش و حملات هوایی ائتلاف تحت امر آمریکا صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، حدود 2000 خانه نیز ویران شده است.


ویدیو : کشف گور دسته جمعی در رمادی