کشف قبر احتمالی اسکندر مقدونی +عکس : باستانشناسان از کشف مقبره ای خبر می دهند ...


باستانشناسان از کشف مقبره ای خبر می دهند که به احتمال زیاد به اسکندر مقدونی تعلق دارد. خبرگزاری فارس: باستانشناسان از کشف مقبره ای خبر می دهند که به احتمال زیاد به اسکندر مقدونی تعلق دارد.

در روزهای اخیر در این مقبره که به دوره اسکندر مقدونی تعلق داشته، بقایای اسکلت یک انسان و یک  تابوت چوبی کشف شده که می تواتد متعلق به اسکندر و یا یکی از اعضای خانواده وی باشد.

این مقبره که در محوطه تاریخی مشهور آمفیپولیس در شمال یونان و در 65 کیلومتری شهر تسالونیکی واقع شده، بزرگترین مقبره تاریخی کشف شده در یونان است که طی سالها تمامی آثار تاریخی ارزشمند داخل آن به سرقت رفته است.

 اسکندر مقدونی , اسکندر مقدونی آیا پسر ایرانیان بود , اسکندر مقدونی دوم

اسب اسکندر مقدونی در جدول , فتح ایران توسط اسکندر مقدونی , اسب اسکندر مقدونی

در ورودی این مقبره در آمفیپولیس که در دوره اسکندر یک شهر مهم یوده و قدمت آن حدود 2400 سال برآورد شده، دو مجسمه شیر کشف شدند که هرکدام بیش از یک تن وزن دارند. در گذشته نیز یک موزائیک که تصویر پرسفونه، دختر زئوس، از خدایان یونانی بر آن نقش بسته در این مقبره کشف شد.

بر اساس متون تاریخی اسکندر در سال 323 پیش از میلاد در سن 32 سالگی در بابل درگذشت. پس از مرگ اسکندر جسد وی وقتی که تشییع‌کنندگان در حال انتقال جسد اسکندر به مقدونیه بودند، بطلمیوس آن را دزدید و به ممفیس در مصر فعلی برد و در آنجا دفن کرد، به روایتی دیگر نیز جانشین بطلمیوس تابوت‌ را به اسکندریه منتقل کرد و در مقبره ای زیبا قرار داد.


ویدیو : کشف قبر احتمالی اسکندر مقدونی +عکس