کشف شواهدی از وجود آب قابل شرب روی مریخ : کشف شواهدی از وجود آب قابل شرب روی ...



منبع امنیتی عراقی شواهدی برای هلاکت البغدادی وجود ندارد , دره مریخ قابل سکونت , وجود موجود زنده در مریخ

کشف شواهدی از وجود آب قابل شرب روی مریخ

ناسا اعلام کردند کاوشگر فرصت (آپورچونیتی) به شواهد جدیدی از وجود آب اولیه بر روی مریخ دست یافته که احتمالا قابل شرب بوده است.

کاوشگر فرصت که انرژی مورد نیاز خود را از خورشید تامین می کند 10 سال است که به مریخ رفته و هنوز به خوبی کار می کند. این کاوشگر به تازگی قدیمی ترین صخره مریخ موسوم به "اسپرنس 6" را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

این سنگ حاوی شواهدی است که بطور بالقوه ای نشان می دهد آب حامی حیات، زمانی به وفور بر روی مریخ جریان داشته و  کانی های رسی را از خود به جا گذاشته است.

"استیو اسکوایر" مجری این تحقیقات از دانشگاه کورنل گفت: این شواهد قدرتمندی است که حاکی از آن است که آب با این سنگ ها در تعامل بوده، شیمی آن را دستخوش تغییر قرار داده و کانی شناسی آن را به شیوه قابل توجهی تغییر داده است.

وی این تحقیقات را به عنوان یکی از مهمترین ماموریت های فرصت طی یک دهه ی حضور خود در مریخ توصیف کرد چرا که شیمی بسیار متفاوتی را نسبت به اکتشافات پیشین درباره وجود آب روی سیاره ای نشان می دهد که اکنون کاملا خشک است.

دانشمندان معتقدند، زمانی آب بسیار زیادی بر روی مریخ جریان داشته و از میان صخره ها، سنگ ها و برخی شکستگی ها می گذشته و غلظت غیرمنتظره ای از رسوب را بر جا گذاشته است.

این تحلیل ها نشان دهنده اثری از نوعی آب قابل آشامیدن است که در یک میلیارد سال نخست عمر مریخ بر روی آن جریان داشته است./خبرگزاری مهر

 

 

 


ویدیو : کشف شواهدی از وجود آب قابل شرب روی مریخ