کشف "دی ان ای" موش و انسان در گوشت های همبرگر : شوکه کننده ترین نتیجه این تحلیل ...



گوشت همبرگر تهران قیمت , گوشت همبرگر تهران , نوع گوشت همبرگر چیست

شوکه کننده ترین نتیجه این تحلیل های ژنتیکی روی گوشت های فریز همبرگرهای بررسی شده ، یافتن مواردی از " دی ان ای " انسانی و موش در 4 مورد از همبرگرها بوده است.

نتایج تحقیق یک آزمایشگاه تجزیه و تحلیل مواد غذایی در آمریکا برای بسیاری از دوست داران و مصرف کنندگان غذاهای "فست فودی" به ویژه همبرگر، شوکه کننده بوده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت روزنامه " ایندپندنت" نتایج تحلیل ژنتیکی شرکت آمریکایی "  Clear Labs " روی  258 نمونه از گوشت ها و سبزیجات به کار رفته در برگرهای تولید شده در ایالت کالیفرنیا آمریکا نشان داده است که دستکم 14 درصد از موارد بررسی شده مشکلات عمده ای دارند.

شوکه کننده ترین نتیجه این تحلیل های ژنتیکی روی گوشت های فریز همبرگرهای های بررسی شده ، یافتن مواردی از " دی ان ای " انسانی و موش در 4 مورد از همبرگرها بوده است.

دی ان ای انسانی از میان 258 نمونه بررسی شده تنها در یک نمونه پیدا شده و دی ان ای موش نیز در 3 مورد مشاهده شده است.

با وجودی که " کلیر لبز" به طور مشخص منبع دی ان ای های انسانی و موش را مشخص نکرده است اما گمان قوی بر آن است که "مو" انسان و  "فضله" موش منبع اصلی دی ان ای انسان و موش کشف شده در گوشت های همبرگر بوده است.

از دیگر موارد و مشکلاتی که در یافته های این تحقیق آزمایشگاهی به دست آمده است تعویض و جابجایی گوشت با دیگر مواد ارزان تر از جمله مرغ و بوقلمون در تولید همبرگرها و نیز نقض آشکار از محتویات ذکر شده بر روی برچسب غذایی، بوده است.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داده است در 80 درصد همبرگرهای بررسی شده کالری موجود بیش از میزان اعلام شده است.

نتایج تحقیقات همچنین روی همبرگرهای سبزیجات نیز شوکه کننده بوده است و در حالی که 14 درصد همبرگرهای گوشتی دارای مشکلات مختلف از جمله دی ان ای انسانی و موش و یا نقض مواد تشکیل دهنده بوده اند در همبرگرهای سبزیجات این رقم نزدیک به 24 درصد است.

آزمایشگاه "کلیر لبز"تنها آزمایشگاه بررسی مواد غذایی در جهان است که آخرین فناوری تعیین توالی " دی . ان . ای " مواد غذایی را در اختیار دارد که با استفاده از این فناوری قادر است مواد غذایی را ساختار شکنی کرده و به محتویات مواد سازنده آن دسترسی پیدا کند.


 


ویدیو : کشف "دی ان ای" موش و انسان در گوشت های همبرگر