کشف اسکلت هزار ساله در ریشه‌های درخت! : کشف اسکلتی با قدمت نزدیک به هزار سال ...


کشف اسکلتی با قدمت نزدیک به هزار سال در میان ریشه‌های درخت راش دویست ساله‌ای که چندی پیش در اثر طوفان از ریشه درآمده بود موجب حیرت ساکنین روستایی در ایرلند شده است. وبسایت نوچه - آرزو مقدس: کشف اسکلتی با قدمت نزدیک به هزار سال در میان ریشه‌های درخت راش دویست ساله‌ای که چندی پیش در اثر طوفان از ریشه درآمده بود موجب حیرت ساکنین روستایی در ایرلند شده است. گفته می‌شود بقایای کشف شده متعلق به مرد جوانی بوده‌اند که احتمالاً با مرگی خشونت‌بار از دنیا رفته اما هنوز مشخص نیست که این خشونت در اثر جنگ بوده یا نزاعی شخصی. این اسکلت در حالتی کشف شد که نیمه‌ی فوقانی آن در میان ریشه‌های درخت از خاک خارج شده بود و نیمه‌ی تحتانی بدن همچنان در خاک قرار داشت.

درخت هزار ساله کسک , سمنان، سرزمینی با آثار باستانی چند هزار ساله , شهر سوخته تمدن هفت هزار ساله

کشف جمجمه 3 هزار ساله , اسکلت 1600 ساله , کشف اسکلت 1600 ساله با 2 دندان روکش شده

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهند که این مرد جوان در زمان مرگ بین ۱۷ تا ۲۵ سال سن داشته و اثر ضربات متعدد وارد شده با جسم بُرنده (احتمالاً چاقو یا شمشیر) بر استخوان‌هایش قابل مشاهده است اما اطلاعاتی در مورد دلیل بروز درگیری در دست نیست. این جسد در یک گور کم‌عمق غربی-شرقی دفن شده و تاریخ‌گذاری رادیوکربن زمان مرگ او را چیزی بین سال‌های ۱۰۳۰ و ۱۲۰۰ میلادی برآورد می‌کند.

افشای راز 2 هزار ساله یک مومیایی  , ریشه دلخوری ١١ ساله , کشف دندان انسان 560 هزار ساله

    در حال حاضر بررسی منطقه برای مشخص شدن این که آیا این گور جزئی از یک گورستان بوده یا این جسد به تنهایی در این نقطه دفن شده بوده ادامه دارد. تا کنون گورهای دیگری در این ناحیه کشف نشده‌اند اما مدارک تاریخی وجود احتمالی یک کلیسا و گورستان را در منطقه نشان می‌دهند.


ویدیو : کشف اسکلت هزار ساله در ریشه‌های درخت!