کدام نمایندگان تکلیف ریاست مجلس دهم را روشن می‌کنند؟ : محمدجواد حق شناس می ...



لیست نمایندگان مجلس دهم , اقوام مایا در کدام منطقه از جهان زندگی می کنند , کدام مداحان در بازی ایران کره مداحی می کنند؟

محمدجواد حق شناس می گوید لیست امید در تهران برای اولین بار توانست به طور کامل و در یک مرحله به مجلس راه پیدا کند؛ این نظر و رای کل کشور است.

محمدجواد حق شناس عضو حزب اعتماد ملی  در خصوص مباحث اخیر پیرامون ریاست مجلس دهم گفت: آقای عارف قطعا برای نامزدی ریاست مجلس اعلام حضورکرده است و در این مورد بعید می‌دانم نظرش تغییر کند.

به گزارش نامه نیوز  ، وی ادامه داد: دیدگاه و نگاه وی مبتنی بر چارچوب خاص و عرصه سیاسی است و به نوعی می‌خواهند پاسخ خواست مردم را بدهند.

حق شناس با بیان اینکه مردم در 7 اسفند مواضعشان را اعلام کردند، خاطرنشان کرد: بر اساس همین نگاه بود که فهرست لیست امید توانست با اکثریت قاطع کرسی‌های مجلس را علی رغم تمام بی توجهی‌ و رد صلاحیت‌ها به دست بیاورند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: لیست امید در تهران برای اولین بار توانست به طور کامل و در یک مرحله به مجلس راه پیدا کند. این نظر و رای در تهران به نوعی به کل کشور تسری پیدا می‌کند.

حق شناس با اشاره به اینکه حدود 80 درصد نمایندگان فعلی توسط مردم نتوانستند به مجلس دهم راه پیدا کنند، تصریح کرد: این تغییر، یک تغییر جدی است. مردم نظر و موضع خودشان را اعلام کردند و منتخبان مردم نیز باید به خواست مردم توجه و دقت کنند.

این استاد  دانشگاه با بیان اینکه در بحث سیاسی منتخبان و مسئولین شفافیت داشته باشند، گفت: نمایندگان در این برهه از زمان باید شفافیت لازم است و مردم باید از اتفاقات اطلاع داشته باشند، پنهان کاری به هیچ عنوان جایز نیست.

وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان از همان اول موضع خود به لیست و کاندیدای خود را روشن کرده بودند و اکنون نیز تغییر نکرده است. دکتر عارف علاوه بر کاندیداتوری برای ریاست مجلس قطعا رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان را برعهده خواهند داشت و در هر موقعیتی کارکرد خاص خود را دارد.

محمدجواد حق شناس، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: عارف جایگاهش کاملا روشن و شفاف بوده و هست و همواره سعی کرده بر مدار اخلاق حرکت کند و از حرکات پرفراز و نشیب دوری کرده است. ایشان باید از تصمیم اخیر خود مراقبت کنند.

وی ادامه داد: جو مجلس به نفع ریاست دکتر عارف است، البته نمایندگان مستقل و نزدیک به دولت نتیجه نهایی را تعیین خواهند کرد. نمایندگان نزدیک به دولت باید در تقابل دولت و دلواپسان در کنار دولت بایستند.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دقت در عملکرد در این مقطع نباید مخاطره آمیز شود، عنوان کرد: ما دولت و هوادران آن را با استراتژی برد-برد می‌شناسیم نباید در این برهه  از زمان برخی از نزدیکان دولت یازدهم به سمت استراتژی برد- باخت بروند که در این صورت دچار اشتباهاتی فاحشی خواهند شد.
 


ویدیو : کدام نمایندگان تکلیف ریاست مجلس دهم را روشن می‌کنند؟