کدام مشمولان امکان تغییر یا تمدید تاریخ اعزام به سربازی را دارند؟ : سازمان ...



تغییر تاریخ اعزام , تمدید تاریخ اعزام به خدمت , تغییر تاریخ اعزام به عراق

سازمان نظام وطیفه به مشمولان اجازه می دهد تا تاریخ اعزام را تغییر یا تمدید کنند اما شرایطی برای آن وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: " آیا من می توانم تاریخ اعزامی که اعلام شده است را تغییر یا تمدید کنم یا اینکه غایب محسوب می شوم؟"

در این باره روابط عمومی سازمان نظام وظیفه پاسخ داد:" بله. مشمولینی كه جهت اعزام به خدمت معاذیر دارند و نمی‌توانند در موعد مقرر به خدمت اعزام شوند، اعزام آنان به تعویق می‌افتد که تعویق موعد اعزام شامل مشمولانی می‌شود كه فاقد غیبت باشند و صرفاً با درخواست مشمول و فقط برای یك بار انجام می‌شود.


اما باید یکی از این شرایط را داشته باشند:


- مشمولانی كه به علت بیماری و یا صدمات جسمانی وارده ناشی از حوادث و سوانح (خارج از موضوع ماده 40 قانون خدمت وظیفه عمومی)، قادر به اعزام به خدمت در موعد مقرر نیستند و بیماری و مصدومیت آنان مورد تأیید پزشك معتمد سازمان وظیفه عمومی است،‌موعد اعزام آنان با پیشنهاد پزشك مربوط، حداكثر تا 2 ماه به تعویق می‌افتد.


- در صورت فوت همسر و فرزند حداكثر 6 ماه، پدر و مادر حداكثر 3 ماه، ‌برادر و خواهر حداكثر 2 ماه و پدر و مادر همسر حداكثر یك ماه از زمان فوت، اعزام مشمول به تعویق می‌افتد.


- مشمولانی كه به علت بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و یا وقوع حوادث مانند سقوط هواپیما، آتش‌سوزی و ... (خارج از موضوع ماده 40 قانون خدمت وظیفه عمومی)، ‌خود یا یكی از اعضای درجه یك خانواده (پدر، مادر، همسر و فرزند) به طور جدی آسیب دیده باشند یا منزل مسكونی آنان بالای 50 درصد خسارت دیده باشد با ارایه مدارك و مستندات معتبر، موعد اعزام آنان حسب مورد و به تناسب میزان آسیب وارده از زمان آسیب‌دیدگی، از یك تا شش ماه به تعویق می‌افتد.
- پذیرفته‌شدگان قطعی دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی (داخل و خارج از كشور) كه زمان ثبت نام و ادامه تحصیل آنان بعد از موعد اعزام باشد، اعزام آنها حسب مورد حداكثر تا شش ماه به تعویق می‌افتد.


- دارندگان برگ اعزام تاریخ‌‌های مرداد، شهریور و دی ماه هر سال كه منتظر اعلام نتیجه آزمون‌مراكز سنجش آموزش عالی هستند، موعد اعزام آنان حسب مورد حداكثر تا دو ماه به تعویق می‌افتد.


- ورزشكاران تیم‌های ملی با درخواست فدارسیون مربوط جهت اعزام به مسابقات المپیك، جهانی و آسیایی، موعد اعزام آنان بنا به تشخیص رئیس سازمان وظیفه عمومی حداكثر تا چهار ماه به تعویق می‌افتد.


- مشمولانی كه در حال طی مراحل نهایی گزینش و استخدام در نیروهای مسلح هستند در صورت تأیید موضوع از سوی سازمان مربوط، اعزام آنان حداكثر تا 4 ماه به تعویق می‌افتد.


- مشمولان متأهلی كه دارای شرایط خاص (تولد فرزند، بیماری شدید همسر و فرزند و ...) هستند، موعد اعزام آنان حداكثر تا 2 ماه به تعویق می‌افتد.


مشمولانی كه قصد تشرف به حج تمتّع را دارند موعد اعزام آنان حداكثر تا 2 ماه به تعویق می‌افتد.

 


ویدیو : کدام مشمولان امکان تغییر یا تمدید تاریخ اعزام به سربازی را دارند؟