کدام سیاستمداران امسال به کربلا رفتند؟ : حضور در مراسم اربعین حسینی در جوار ...


حضور در مراسم اربعین حسینی در جوار حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، آرزویی است در دل تمامی شیعیان حسینی. خبرآنلاین: حضور در مراسم اربعین حسینی در جوار حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، آرزویی است در دل تمامی شیعیان حسینی.

پس از سقوط رژیم بعث در عراق و در چند سال گذشته، امکان حضور عاشقان امام حسین(ع) در این مراسم در کربلا فراهم شد. با تدابیری که مسئولان جمهوری اسلامی ایران اندیشیدند، علی رغم فعالیت‌های تروریستی داعش در خاک عراق، امنیت این مراسم تمام و کمال حفظ شده و زمینه حضور مسلمانان از سراسر جهان در این مراسم بویژه حضور میلیونی ایرانیان، فراهم آمده است.

امسال نیز همچون سال گذشته، تنی چند از مسئولان کشوری و لشگری در این مراسم حضور داشتند. از اسحاق جهانگیری معاون اول دولت گرفته تا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور. حجت الاسلام علی اکبر محتشمی پور وزیر اسبق کشور هم در این مراسم دیده شد.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز با خانواده خود در این مراسم حضور یافته بود. تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله کمال الدین پیرموذن و محمد دامادی نمایندگان اردبیل و ساری نیز در میان راهپیمایی کنندگان اربعین حسینی دیده شده اند.

سعید جلیلی رئیس پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای هم در این مراسم حضور داشت. رحیم پور ازغدی و حجت الاسلام زائری نیز به کربلا رفته بودند. از میان چهره های نظامی و انتظامی می توان به حضور سرداران رادان و آجرلو در این مراسم اشاره کرد.

اما پرحاشیه‌ترین سفر را سعید مرتضوی به عراق داشت. چرا که پس از عزیمتش به کربلا شایع شد که او ممنوع الخروج بوده و چگونه با وجود مفتوح بودن پرونده‌اش راهی عراق شده است. تصاویر و حتی فیلمی کوتاه از حضور وی در این مراسم در فضای مجازی منتشر شد.


ویدیو : کدام سیاستمداران امسال به کربلا رفتند؟