کاپیتانیِ وین رونی در منچستریونایتد : انتخاب وین رونی به عنوان کاپیتان منچستریونایتد ...


انتخاب وین رونی به عنوان کاپیتان منچستریونایتد انتقال چندان پر سر و صدایی نبود؛ چراکه پیش از آن پادکست های هواداری، بلاگ ها و رسانه های اجتماعی از او به نحوه دیگری حمایت کرده بودند و او به طور کلی از بقیه بازیکنان یونایتد جدا بود. طرفداری: بنابر اعتقاد بسیاری، وین رونی تنها گزینه کاپیتانی منچستریونایتد بود. گذشته از همه چیز اما، جایگاه او در تیم تقریباً ثابت شده است، او در زمین بازیکنان را به خوبی هدایت می کند، سابقه طولانی ای را در یونایتد دارد و البته از طرف سایر بازیکنان مورد احترام قرار می گیرد. در طرف مقابل اما عده ای دیگر نیز بودند که اعتقاد داشتند رابطه وین رونی پس از دو درخواست خروجش (در سال های 2010 و 2013) با هواداران سرد شده است و کاپیتانی او برای هواداران حالتی تلخ و شیرین را دارد. به علاوه احساس بخری این است که او درخششی که در طی چند فصل داشته است را هیچگاه تکرار نکرده است. عملکرد ضعیف او در فصل 2012/13 که به قهرمانی یونایتد منجر شد، سیبل منتقدان است. فصلی که او را به یک گزینه ناراحت و بدفرم تبدیل کرد و شاید به واسطه عملکرد بد در فصل مذکور، کاپیتان شدن او نیز زیر سوال برود.

رونی کلمن , وین رونی , رونی کولمان

با اضافه شدن بازی ساز خلاقی مانند خوان ماتا به یونایتد و حضور رابین فن پرسی (و بعدتر رادامل فالکائو) نبرد برای تصاحب پست های شماره 9 و 10 بالا گرفت و حضور وین رونی به عنوان کاپیتان، دست لوییس فن خال را تا حدی برای انتخاب بهترین ترکیب ممکن بسته است چرا که در بیشتر ترکیب ها، وین رونی به عنوان کاپیتان اول تیم باید حضور داشته باشد. اما از نگاهی دیگر، می توان به انتخاب وین رونی به عنوان یک تصمیم سیاسی نگاه کرد. تمدید قرارداد رونی، به این معنا بود که این بازیکن دوست دارد برای مدت زیادی در باشگاه بماند و این تیم را بسازد. رقیب رونی در تیم برای تصاحب کاپیتانی نیز رابین فن پرسی ای بود که کاپیتان فن خال در تیم ملی بود و برای اثبات خود به فن خال نمی بایست کاری را انجام می داد. اما نکته ای که باید به آن اشاره شود، این است که رونی برای ثبات رابطه خود با فن خال و فرار از رابطه ای که میان او و سرالکس به وجود آمده بود، به یک تعهد نیاز داشت تا رابطه خود با فن خال را مستحکم کند.

منچستریونایتد , رونی , اولین قهرمانی رونی کلمن

اما کاپیتانیِ وین رونی بسیار پرچالش و سخت آغاز شد. در این بین دو نقطه تاریک در کاپیتانی رونی دیده می شود. نقاطی که از پیش در مورد رخ دادن آن ها گمانه زنی هایی می شد. اولی در بازی لسترسیتی در برابر منچستریونایتد رخ داد. جایی که رونی خود توپ را از دست داد، اما به محض به ثمر رسیدن گل تساوی لستر، او به سرزنش کردن تیلر بلکت پرداخت و با خراب کردن روحیه مدافع جوان منچستریونایتد، باعث شد تا شیاطین گل دوم را نیز دریافت کنند. البته این موضوع که صحبت های رونی نمی بایست تاثیری بر روی عملکرد بلکت می گذاشت بحثی جداست. اما دیدن اینکه کاپیتان جدید به علت اشتباهی که خود مرتکب شده است، درحال نکوهش بازیکن جوان تیم است، باعث نگرانی است. اشتباه دوم اما در برابر وستهم صورت گرفت. جایی که در بدترین زمان ممکن، کاپیتان با خطایی بد باعث اخراج خود شد و علاوه بر ده نفره کردن یونایتد، سه بازی بعدی این تیم را نیز از دست داد.

رونی کولمن , مورینیو رونی , عکس رونی

البته نباید از این مضوع گذشته که رونی پس از بازگشت از محرومیت سه جلسه، عملکرد قابل قبولی را داشته است و تا کنون سه گل و یک پاس گل را برای منچستریونایتد به ارمغان آورده است. همچنین در تیم ملی انگلستان نیز او دو گل دیگر را به ثمر رسانده است تا به رکورد بابی چارلتون نزدیک تر شود.

موضوعی که اخیراً برای رونی مشکل ساز شده بود، آمار گل زنی های او بود که اکنون ظاهراً حل شده است. تا جایی که سرالکس فرگوسن در مصاحبه خود با شبکه BT به این موضوع اشاره کرد و گفت:

    "رونی به روند خوب خود بازگشته است. او همیشه برای شما گل زنی می کند و این موضوع که یک گل زن در تیم حضور دارد، یک نکته مثبت برای تیم است."

شبکه منچستریونایتد , رونی کلمن کبیر , رونی کولمن کبیر

نکته ای که در مورد رشد وین رونی قابل اشاره است، رشد چشم گیر و تاثیر گذاری او در تیم است. رونی در مدت زمان پیروزی ها متوالی منچستریونایتد، از سایت تحلیلیِ هو اسکورد نمره 7.67 را کسب کرده است که آماری خوب برای یک مهاجم تلقی می شود. او همچنین تا کنون در چند پست متفاوت بازی کرده است. برای مثال در برابر لیورپول و استون ویلا، رونی عملاً به یک هافبک تبدیل شد و پشت سر رادامل فالکائو و رابین فن پرسی بازی کرد.

نکته پایانی اما این است که روحیه ای که وین رونی به هم تیمی هایش در تیم می دهد، بیشتر از سرزنش کردن آ« هاست و به نظر می رسد که او در زمین راحت است. همچنین کاپیتان درحال بازگشت به فرم گذشته خود است و انتظار می رود گل های بیشتری را از او ببینیم. با همه این تفاسیر اما باید گفت که تصمیم لوییس فن خال برای کاپیتان کردن او، بیش از حد جواب داده است.


ویدیو : کاپیتانیِ وین رونی در منچستریونایتد