کانون مربیان ایران درباره کی‌روش بیانیه داد : کانون مربیان با انتشار بیانیه‌ای ...


کانون مربیان با انتشار بیانیه‌ای از عملکرد کی‌روش در هدایت تیم ملی فوتبال ایران انتقاد کرد. بیست چهارده: کانون مربیان فوتبال ایران بیانیه‌ای را در مورد کادر فنی تیم ملی منتشر کرد که متن بیانیه‌ به شرح زیر است:

درود بیکران برتمامی عاشقان و ایثارگران کشور عزیزمان ایران و سلام بر بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران که صداقت و فداکاری را در طول بازی‌های جام جهانی معنا کردند.

تنها بعد از چند روز از بازگشت تیم ایران از جام‌جهانی برزیل، تقابل دو جناح به جهت تاثیرگذاری روی تصمیمات آینده برای فوتبال کشور بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد. سوال اینجاست که چرا باید در فوتبال ما بحث روی فرد باشد؟ آیا بزرگ یا کوچک کردن یک فرد و نادیده گرفتن تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل های موجود منصفانه است؟ مسلما در پشت تمام این جناح بندی‌ها و جنجال‌ها منافع فردی نهفته است.

کانون مربیان فوتبال ایران برخود لازم می‌داند جهت روشن شدن و قضاوت منصفانه افکار عمومی مواردی را به عرض مردم شریف و فوتبال دوست ایران برساند.

اولا در فوتبال ما متاسفانه هنوز جایگاهی برای برنامه و طرح‌های توسعه و پیشرفت وجود ندارد. بر همین اساس فکر می‌کنیم برای دستیابی به موفقیت، متوسل شدن به برخی نام‌ها راه‌حل بهتری است.

با نگاه اجمالی به کارنامه بازی‌های تیم ملی از دوسال گذشته در می‌یابیم که از طرف سرمربی محترم تیم ملی دیدگاه مدیریتی بهتری به فوتبال ارایه شده اما در خصوص سبک بازی و ایجاد نسل جدیدی برای فوتبال کشور تاثیر اثربخشی برای آینده دیده نمی‌شود. روش بازی تیم ملی در سه بازی آخر دور مقدماتی و سه بازی در طول جام جهانی بیانگر نوعی شیوه بازی تخریبی که اساساً برای گرفتن نتایج و خوشی‌های زودگذر بوده است که هیچ توشه‌ای برای آینده فوتبال کشور نخواهد داشت  و در این خصوص نمونه‌های بسیاری در فوتبال ایران و جهان موجود است.

ثانیا سبک بازی ارایه شده یک کپی قدیمی از بازی ۲۴ سال پیش ایران در بازی‌های آسیایی پکن که منجر به قهرمانی ما در آسیا و همچنین بازی سه سال پیش ما در جام ملت‌های آسیا در مقابل کره جنوبی است. بنابراین راه انداختن جنجال‌های تبلیغاتی روی این موضوع که مربی تیم ملی به هر شکل و قیمتی به واسطه نتایج باید حفظ شود، تنها می‌تواند  برآمده از منافع شخصی در بدنه نه چندان مطلوب فوتبال کشور باشد.

کانون مربیان فوتبال ایران معتقد است ابتدا باید اهداف فوتبال کشور برای آینده مشخص شود و چگونگی پیشرفت پایدار در فوتبال تعریف شده و براساس آن یک برنامه زمانبندی شده با در نظر گرفتن اصل پیشرفت پایدار تهیه و بعد مربیانی که در این راه می توانند به فوتبال ما خدمت کنند به کار گرفته شوند. از نگاه کانون مربیان فوتبال ایران هرکس بتواند منشا خدمت ، شادی و موفقیت‌های با ثبات و پایدار برای کشور‌مان باشد قابل احترام و عزیز است. همانطور که برای همیشه تاریخ نگاه احترام آمیزی به خدمتگذاران فوتبال کشور داریم.


ویدیو : کانون مربیان ایران درباره کی‌روش بیانیه داد