کاستاریکا امید سه‌شیر را بر باد داد : با شکست تیم ملی ایتالیا برابر کاستاریکا، ...


با شکست تیم ملی ایتالیا برابر کاستاریکا، امید‌های تیم ملی انگلیس برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بر باد رفت. خبرگزاری تسنیم: تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و کاستاریکا برای برگزاری دومین دیدار خود در گروه D جام جهانی ۲۰۱۴ از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (جمعه) به وقت تهران در ورزشگاه پرنامبوکو رسیفه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با گل دقیقه ۴۴ روئیز با نتیجه یک بر صفر به سود کاستاریکا به پایان رسید تا شگفتی‌سازی‌های این تیم آمریکای مرکزی که در بازی اول خود هم اروگوئه را با نتیجه ۳ بر یک شکست داده بود، تداوم داشته باشد.

با این نتیجه کاستاریکا شش امتیازی شد و به عنوان اولین تیم از گروه D‌ به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. این نتیجه همچنین حکم حذف انگلیس از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ را صادر کرد، اتفاقی که برای بار از سال ۱۹۵۸ به بعد رخ می‌دهد. انگلیس که در دو بازی نخست خود برابر ایتالیا و اروگوئه شکست خورده بود هیچ شانسی برای صعود نداشت، جز اینکه ایتالیا دو بازی خود برابر کاستاریکا و اروگوئه را ببرد که اتفاق محقق نشد.

ایتالیا با قبول این شکست برای صعود به مرحله بعد چاره‌ای ندارد جز اینکه در آخرین بازی خود در مرحله گروهی برابر اروگوئه امتیاز بگیرد.

نیمه اول:

این نیمه از دیدار چنگی به دل نزد و دو تیم بازی محطاتانه‌ای را در دستور کار خود قرار دادند. در این میان اما لاجوردی‌پوشان باهوش‌تر از حریف خود بودند و گهگاه با نزدیک شدن به دروازه حریف بالوتلی را صاحب توپ می‌کردند. حاصل کار او نیز تنها دو موقعیت نصفه ‌و ‌نیمه بود که نتیجه‌ای هم در پی نداشت.

در دقایق پایانی این نیمه کاستاریکایی‌ها راه دروازه ایتالیا را پیدا کردند و در دقیقه ۴۳ جوئل کمپبل که وارد محوطه جریمه بوفون شده بود قبل از زدن ضربه به توپ توسط مدافعان لاجوردی‌پوش نقش بر زمین شد اما داور در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور ادامه بازی را صادر کرد.

یک دقیقه بعد اما کاستاریکایی‌ها از جناح چپ سانتری را روی دروازه ایتالیا ارسال کردند و روئیز،‌کاپیتان این تیم توپ را با ضربه سر وارد دروازه بوفون کرد تا تیمش با برتری یک بر صفر به رختکن برود.

نیمه دوم:

در نیمه دوم ایتالیا با آرایشی هجومی‌تر به میدان رفت و با اضافه کردن آنتونیو کاسانو بر شدت حملات خود افزود. اضافه شدن مهاجم پارما به ترکیب آتزوری هم اما فایده‌ای نداشت و چزاره پراندلی، لورنزو اینسینیه، مهاجم ناپولی را هم به میدان فرستاد تا تیمش یکپارچه هجومی شود. هرچقدر ایتالیا هجومی شد، کاستاریکا در لاک دفاعی فرو رفت و گهگاه ضدحملات تند و تیز و خطرناکی را ترتیب می‌داد که در یکی دو صحنه دروازه جان‌لوئیجی بوفون تهدید شد.

دفاع چند لایه کاستاریکا تمام حملات ایتالیا را خنثی می‌کرد هرچند به نظر می‌رسد که آتزوری برنامه خاصی هم برای نفوذ به این دفاع ندارد. در نهایت این بی‌برنامگی به قیمت ثبت اولین شکست ایتالیا در جام جهانی ۲۰۱۴ تمام شد، شکستی که امیدهای انگلیس، قعرنشین جدول رده‌بندی گروه D‌برای بقا در رقابت‌ها و صعود به مرحله بعد را بر باد داد و سه‌شیر رسماً از گردونه رقابت‌ها حذف شد. به این ترتیب کاستاریکا با تحمیل شکست یک بر صفر آتزوری، دومین پیروزی خود را هم کسب کرد تا سومین تیم صعود کرده به مرحله یک هشتم نهایی (پس از هلند و شیلی) باشد و به شگفتی‌‌سازی خود در جام بیستم ادامه دهد.


ویدیو : کاستاریکا امید سه‌شیر را بر باد داد