چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق : مجله معروف فوربس از راه‌های ساده چیدمان ...


مجله معروف فوربس از راه‌های ساده چیدمان اتاق كار برای داشتن موفقیت بیشتر پرده برداشته؛ راه‌هایی كه تا امروز خیلی از مدیران موفق دنیا آنها را امتحان كرده‌اند.
مجله منزل - ماندانا بخشایش: به‌طور حتم هیچ‌كسی نیست كه سر صبح وقتی برای شروع یك روز كاری از خواب بیدار می‌شود به پوشیدن لباس مناسب و تاثیر آن روی حال و هوای دیگران فكر نكند؛ اینكه لباس و آراستگی چطور وجهه او را جلوی ارباب‌رجوع و كارمندان بالا می‌برد یا پوشیدن یك كفش گران‌قیمت یا حتی استفاده از یك عطر خاص چطور می‌تواند كارمندان اداره را تحت تاثیر قرار دهد.

چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق , چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موف  , مدیران موفق

داستان اینجاست كه این كارها فقط 50درصد قضیه را حل می‌كند و باقی ماجرا از جای دیگری تاثیر می‌گیرد؛ از اتاق و محل كارتان و از میز و لوازمی كه بی‌توجه به پیام‌های خاص‌شان با كج‌سلیقگی روی آن چیده‌اید. طراحان داخلی معتقدند اتاق كار هر كسی بازگوی شخصیت تجاری و اداری اوست. پس اگر می‌خواهید به موقعیت شغلی خوبی برسید، بهتر است به جای رسیدن به سر و وضع‌تان از اتاق كارتان شروع كنید. این وسط توصیه‌های مجله معروف فوربس - معروف‌ترین مجله تجارت و بازرگانی دنیا- شاید برای داشتن ایده‌های ساده اما كارآمد بد نباشد.

روی میزتان گلدان بگذارید

اصلا خجالت نكشید. به محض اینكه به عنوان كارمند یك اداره انتخاب شدید با خودتان گل و گلدان به سر كار ببرید. اصلا هم به این فكر نكنید كه دیگران درباره شما چه قضاوتی می‌كنند. از قضا همین قضاوتی كه شما از آن واهمه دارید، جلوی رئیس و بالادستی‌ها پیغام خوبی دارد. شاید به‌نظرتان برسد كه دیگران می‌گویند شما دارید بار خودتان را می‌بندید اما رئیس‌تان جور دیگری به این داستان نگاه می‌كند.

چیدمان اتاق خواب , چیدمان اتاق کودک , ویژگی مدیران موفق

دكور چیدن با گل‌ها در محل كار به رئیس اداره این‌طور القا می‌كند كه شما از كارتان لذت می‌برید و می‌خواهید برای مدتی طولانی این پست را در اختیار داشته باشید. استفاده از گل‌های آپارتمانی در محل كار نه فقط به شادابی و طراوت محیط كمك می‌كند بلکه می‌تواند فضای خشك و رسمی آنجا را هم كمی صمیمانه‌تر نشان دهد. فقط یادتان باشد گل‌ها باید همیشه شاداب باشند. گلدان خشكیده و پلاسیده گوشه اتاق بیشتر پیامی منفی به بیننده القا می‌کند.


 صندلی‌ها را یكدست كنید

تا پیش از اینها محیط كار با هر رنگ و لعاب و طرح و نقشه‌ای یك مشخصه مهم داشت؛ اینكه باید جای رئیس در محیط كار مشخص می‌شد. حالا این پررنگ كردن جایگاه رئیس در محیط كار یا با یك پارتیشن‌بندی خاص بود یا حتی گذاشتن یك صندلی لوكس و بزرگ پشت یك میز مجلل اما حالا دیگر این كارها كمی قدیمی شده و دیگر دنیای رئیس و كارمندی از بین رفته است.

مدیران موفق جهان , چیدمان اتاق نشیمن , چیدمان یک اتاق خواب برای دو فرزند

پس برای اینكه محیط كار بیشتر به دنیای امروز نزدیك  باشد بی‌خیال صندلی‌های خاص برای نشان دادن جایگاه خودتان شوید. یك صندلی ارگونومیك كه با فیزیك بدن شما همخوانی داشته باشد، این روزها بیشتر محیط كار را دلچسب می‌كند. پس برای اینكه فضای اداره را به روز كنید بین صندلی خودتان و كارمندها فرقی نگذارید. همه را یك‌دست اما ارگونومیك و خاص انتخاب كنید؛ این‌طوری فضا صمیمانه‌تر هم به نظر می‌رسد و البته زیباتر!


 روی دیوار و میز استیكر نچسبانید

خیلی از كارمندان اداره‌ها دوست دارند خودشان را پركار نشان دهند. آنها معمولا برای نشان دادن حجم فعالیت‌های روزمره‌شان نشانه‌های خاصی دارند؛ یكی زونكن‌ها را روی هم سوار می‌كند و كنار دستش می‌گذارد و آن یكی روی صفحه مانیتور روبه‌رویش برچسب رنگی با نوشته‌های یادآوری می‌چسباند. شاید برای خود شخص این ساماندهی عجیب كارها با چسباندن استیكرها مناسب باشد اما برای ارباب‌رجوع و حتی رئیس اداره این مساله اصلا نشانه خوبی به حساب نمی‌آید.

چیدمان اتاق خواب کوچک , چیدمان اتاق نوزاد , چیدمان اتاق ناهار خوری

برچسب‌های رنگی روی در و دیوار یعنی شما آدمی هستید كه زیاد از عهده مدیریت كارها برنمی‌آیید؛ البته برچسب‌ها لزوما نشان‌دهنده بی‌نظمی شما نیست چراكه اگر آدم بی‌نظمی بودید، هیچ‌وقت از آنها استفاده نمی‌كردید. اما از آنجا كه در طراحی‌های اتاق كار امروزی بیشترین مساله روی بازخورد و واكنش‌ها معطوف می‌شود، ممكن است چسباندن این برچسب‌ها كمی ناخوشایند به نظر برسد. شاید بهتر باشد این برچسب‌ها را در صفحه مانیتورتان - با برنامه استیكر ویندوز- داشته باشید تا روی در و دیوار اتاق كار!


 یك ساعت یا تقویم مدرن کنار میز داشته باشید

 روی میز كار یا کنار آن حتما یك ساعت و تقویم قرار دهید؛ آن هم در شكل و شمایلی به روز و مدرن و نه از مدل‌های قدیمی و درب و داغانی كه از ته انباری خانه پیدا كرده‌اید یا از وسایل كنار گذاشته منزل. داشتن یك ساعت رومیزی یا حتی دیواری مناسب در اتاق كار با شكل و شمایلی كه بیشتر خودنمایی كند، می‌تواند یكی از راهكارهای القای درجه موفقیت شما به دیگران باشد.

آموزش اصولی چیدمان دکوراسیون اتاق کودک , نحوه چیدمان اتاق خواب , زیباترین حالت چیدمان اتاق خواب

داشتن تقویم یا ساعت نشان می‌دهد كه شما به وقت و زمان ارزش زیادی می‌دهید اما یادتان باشد هیچ چیزی نمی‌تواند در یك اداره به اندازه یك ساعت از كار افتاده یا تقویمی كه آخرین برگ آن مال سه ماه پیش است به ارباب‌رجوع احساس ناامنی دهد.


یك عكس خانوادگی در دفترتان داشته باشید

در فضای محل كارتان حتما از یك قاب عكس كوچك با تصویری از خودتان یا خانواده‌تان استفاده كنید. خیلی از ما از گذاشتن تصویر خانواده‌مان در جلوی چشم دیگران ترس داریم. ما فقط این كار را در فیلم‌های خارجی دیده‌ایم؛ تصویری از مادر و پدری خندان در كنار فرزندان‌شان اما هیچ وقت به این فكر نكرده‌ایم كه داشتن یك تصویر از خانواده خوشحال برای خوب شدن حال كارمند داستان ما نیست. آنها تصویر فامیل را روی میز می‌گذارند تا با چیدمان خاص عكس‌ها به ارباب‌رجوع حس راحتی و امنیت دهند.

طراحی و چیدمان اتاق کودک , چیدمان اتاق نوزاد دختر , چیدمان اتاق 50متری

خودتان قضاوت كنید. دیدن تصویر خانواده یك آدم جدی سر كار واقعا یخ رابطه شما را باز نمی‌كند؟ این فقط یك طرف ماجراست. طراحان داخلی معتقدند داشتن یك تصویر خانوادگی خوشحال روی میز كار یا حتی روی دیوار به بیننده از حال و هوای شما خبر می‌دهد؛ اینكه شما یك رئیس مهربان هستید یا مرد خانواده و. . . همه از این عكس‌ها برداشت می‌شود؛ البته یادتان باشد فقط یك عكس و یك قاب. اداره را به آلبوم خانوادگی‌تان تبدیل نكنید!


ظرف شكلات همخوان با اتاق انتخاب كنید

 روی میز كار حتما یك كاسه پر از شكلات داشته باشید یا همیشه روی میزتان ظرفی حتی كوچك از شیرینی قرار دهید؛ البته تازگی‌ها خیلی‌ها روی میز كنفرانس محل كارشان یك آشپزخانه واقعی راه می‌اندازند؛ بساط قهوه، شیر، شكر و بیسكویت‌های رنگ به رنگ و حتی لیوان‌های ردیف چیده شده و پارچ آب. شاید همه اینها برای یك پذیرایی مناسب باشد و دلخواه اما واقعیت این است كه ارباب‌رجوع به اتاق پذیرایی نیامده بلكه به اتاق كار پا گذاشته است.

چیدمان آرامش بخش اتاق کودک , چیدمان شیک اتاق ناهار خوری , تصاویری از چیدمان مدرن اتاق نشیمن

پس پذیرایی از مهمان را به مسوول این كار بسپارید و در نهایت فقط به داشتن یك ظرف شكلات همخوان با رنگ اتاق و دكوراسیون اكتفا كنید. داشتن ظرف شكلات هم فقط برای القای یك پیام است، نه پذیرایی؛ اینكه شما آدم برونگرایی هستید.


 رنگ را متناسب با كارتان انتخاب كنید
 

از تاثیر رنگ‌ها در دفتر كار غافل نشوید. رنگ‌ها می‌توانند منعكس‌كننده واقعیت شغلی شما باشند؛ مثلا اگر فعالیت تجاری دارید، رنگ‌های خنثی و ملایم مثل رنگ زرد كم‌رنگ یا كرم متمایل به سفید یا آبی روشن مناسب محل كارتان است یا اگر كار شما نیاز به خلاقیت داشته باشد مثل یك موسسه تبلیغاتی می‌توانید از رنگ‌هایی مثل نارنجی و سبز و آبی تیره استفاده كنید.

چیدمان وسایل اتاق کودک , چیدمان اتاق خوابچ , چیدمان اتاق خواب عروس

به‌طور كلی استفاده از رنگ‌های گرم مانند زرد و نارنجی با رنگ‌های روشن مثل طیف‌های ملایمی از سبز، هم به بالا بردن سطح انرژی فضا و افزایش كارایی افراد كمك می‌كند و هم مانع كسالت آنها در ساعات پایانی روز می‌شود. یادتان باشد رنگ‌ها الزاما برای استفاده روی دیوار نیستند. مهم این است كه رنگ‌ها با طیف هماهنگ انتخاب شده باشند.


كمی بی‌نظمی هم بد نیست

 در طراحی اتاق كار مهم‌ترین مساله پرهیز از بی‌نظمی و شلختگی است. درواقع همه سعی و تلاش طراحان روی این است كه میز كار یا فضای اتاق به نحوی چیده شود كه هیچ‌گونه آشفتگی در نظر ارباب‌رجوع به چشم نیاید. برای همین لازم است لوازمی كه بیشترین استفاده روزانه را دارند در نزدیك‌ترین فاصله به كاربر باشند و لوازمی كه معمولا با هم استفاده می‌شوند در كنار یكدیگر قرار گیرند تا استفاده از آنها راحت‌تر باشد اما مساله فقط اینها نیست.

چیدمان اتاق خواب کودک، به بهترین شکل , چیدمان اتاق خواب ایرانی , چیدمان اتاق کار

گاهی خیلی از ما برای پرهیز از شلوغی همه اسباب و لوازم مورد نیاز را داخل كشوهای میز می‌گذاریم به این خیال كه میز خالی زیباتر و منظم‌تر است در حالی كه داشتن یك میز خالی خیلی بدتر از یك میز شلوغ است. همیشه سعی كنید روی میز كار المان‌هایی برای خودتان داشته باشد؛ المان‌هایی كه نشان‌دهنده سلیقه شما در دكور میز یا اتاق‌تان است؛ مثل لیوان خودكارهای رنگی یا چراغ مطالعه‌ای خاص. روی دیوارهای اتاق هم باید این مساله رعایت شود. دیوارهای خالی اتاق كار را با تابلوهای خاص پر كنید؛  نه شلوغ مانند یك آتلیه و نه خالی مانند یك سالن برهوت!


ویدیو : چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق