چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (2) : انتخاب لوستر برای خانه كار ساده‌ای نیست. ...


انتخاب لوستر برای خانه كار ساده‌ای نیست. عوامل زیادی در داشتن یك لوستر مناسب محیط دخیل هستند؛ از رنگ و اندازه گرفته تا تناسب فاصله‌ها ... مجله منزل - لیدا هادی: اگر قصد دارید بالای میز ناهارخوری لوستری آویزان كنید، فاصله لوستر از سقف سه متری باید حدود 5/68 تا 76 سانتی‌متر بالاتر از میز ناهارخوری باشد. برای سقف‌های بلندتر باید حدود 5/7 سانتی‌متر برای هر 30 سانتی‌متر در نظر بگیرید. آویزها را هم در فاصله 89 تا 102 سانتی‌متری از بالای سطح كانتر آشپزخانه نصب كنید. روی هم رفته فاصله لوستر از روی زمین نباید بیشتر از دو متر باشد.

مطلب مرتبط:

چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (1)


چگونه اسم سایت انتخاب کنیم , شریک جنسی خود را چگونه انتخاب کنیم ؟ , چگونه همسر خود را انتخاب کنیم



جای لوستر همیشه وسط سقف نیست. این قاعده فقط در زمانی صادق است كه بخواهیم در سالن پذیرایی یا نشیمن خانه از یك لوستر استفاده كنیم؛ آن وقت حتما لوستر در وسط طاق اتاق قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهیم در قسمتی خاص از خانه از دو لوستر یا حتی بیشتر استفاده كنیم، آن وقت دیگر باید قید مركز را زد و به فكر لوسترهایی با فاصله مناسب از یكدیگر بود. البته در خانه‌هایی كه شكل محیط خانه پر از پیچ و خم یا پخی‌های مختلف و تو در توست می‌توان از یك لوستر در وسط استفاده كرد و در باقی جاها دیواركوب یا آباژورهایی هماهنگ با لوسترها به كار برد.

چگونه برای اپلیکیشن خود اسم انتخاب کنیم , چگونه همسر آینده خود را انتخاب کنیم؟ , چگونه یک همسر خوب انتخاب کنیم



اگر نشیمن یا پذیرایی خانه‌تان مربع یا دایره شکل است  برای این محیط بهتر است از یك لوستر در مركز استفاده شود. اما اگر فضایی كه در اختیار دارید باریك و بلند است، از دو لوستر یا حتی بیشتر استفاده كنید. اگر استفاده از دو لوستر را ترجیح نمی‌دهید، بهتر است از لوسترهایی كه یك پایه مستطیل‌شكل ثابت دارند و چراغ‌ها به صورت رشته‌ای یا شاخه‌ای روی آن ردیف شده‌اند، استفاده كنید.

چگونه یک کانسیلر مناسب انتخاب کنیم؟ , چگونه کاغذ مناسب را انتخاب کنیم؟ , چگونه بهترین لباس را بر اساس تیپ بدنی انتخاب کنیم



تغییر در رنگ لوسترها هم از آن كارهای تازه‌ای است كه طراحان داخلی این روزها زیاد از آن استفاده می‌كنند. در این روش دو لوستر یك‌شكل انتخاب می‌شوند در حالی كه رنگ‌هایی متفاوت با هم دارند. این رنگ‌ها یا می‌توانند متناسب با رنگ دكوراسیون خانه باشند یا رنگ‌هایی متفاوت از خانه اما مكمل همدیگر. این روش بیشتر در خانه‌های بزرگ كه تغییر رنگ‌ها نمود بیشتری دارد، اجرا می‌شود.

چگونه کفش مناسب انتخاب کنیم , چگونه شغل انتخاب کنیم , چگونه یک هدفون خوب انتخاب کنیم



 اگر خانه‌ای دارید كه سقف بلندی ندارد، بهتر است از لوستر بلند و آویز استفاده نكنید برای اینكه با این كار سقف خانه شما كوتاه‌تر به نظر می‌رسد. در این صورت از مدل‌هایی كه به شكل سقفی هستند، بهره بگیرید. شما این امكان را هم دارید كه در كنار لوسترهای سقفی از دیواركوب یا آباژوری كه متناسب با سبك دكوراسیون شماست، استفاده كنید. تنها در اتاق ناهارخوری با وجود سقف كوتاه می‌توان از لوستر بلند و آویز‌دار در بالای میز استفاده كرد.

چگونه مدل پرده شیکی برای خانه انتخاب کنیم؟ , چگونه فونداسیون مناسب انتخاب کنیم؟ , برس موی مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟



 اگر اتاقی كه قرار است برای آن لوستر تهیه كنید، زوایای زیادی دارد، بهتر است از یك لوستر گرد استفاده كنید. انتخاب یك لوستر ساده برای اتاق نشیمنی كه دارای سقف گچبری و تزیینات زیاد است، ایده مناسب‌تری خواهد بود. هرقدر خانه ساده‌تر باشد می‌توان برای انتخاب لوستر دست و دلبازی بیشتری به خرج داد.

لنز خود را چگونه انتخاب کنیم , چگونه امنه انتخاب کنیم؟ , چگونه کت و شلوار انتخاب کنیم



 هرقدر دیوارها رنگی تیره‌تر داشته باشند، آن وقت شما به لوستری با روشنایی بیشتر یعنی شاخه‌های بیشتر نیاز دارید. خانه‌های روشن به لوسترهایی با درجه روشنایی كمتر نیاز دارند چراكه دیوارها نور اندكی جذب می‌كنند. در خانه‌هایی با دیوارهای روشن و سفید نزدیك به 80 درصد نور بازتاب دارد در حالی كه در خانه‌هایی با دیوارها یا پرده‌های تیره‌رنگ فقط 12 درصد نور منعكس و بقیه جذب می‌شود.

چگونه رنگ وبسایت را انتخاب کنیم؟ , چگونه تیپ روز برای خود انتخاب کنیم؟ , چگونه عنوان محصولات را انتخاب کنیم؟



اندازه لوستر را چطور تخمین بزنیم؟


مهم‌ترین فاكتور در انتخاب لوستر تعیین سایز مناسب آن برای محیط است. یادتان باشد اگر لوستری كوچك‌تر از اندازه مناسب انتخاب كنید در فضای شما گم می‌شود و اصلا به چشم نمی‌آید و اگر هم انتخاب شما بیش از حد بزرگ باشد، رسما تناسب خانه را از بین می‌برد و فضای نامتقارنی در خانه درست می‌كند. این وسط یك قانون مهم را هم از همان اول پیش خودتان یادآوری كنید؛ اینكه استایل و وزن بصری لوستر روی تعیین سایز مناسب تاثیر بسزایی دارد. لوستر با وزن بالای نوری كمی كوچك‌تر به نظر می‌رسد در حالی كه لوستر با نورهای كوچك (لامپ‌های كوچك) كمی بزرگ‌ترنشان داده می‌شود.

راه ساده برای تعیین سایز لوستر این است كه طول و عرض اتاق را برحسب فوت - برای تبدیل متر به فوت، متر را در 3/3 ضرب كنید - با هم جمع كنید. این عدد قطر لوستر شما برحسب اینچ خواهد بود. برای مثال لوستر مناسب برای یك اتاق 4×3 مطابق زیر محاسبه می‌شود. (هر اینچ برابر  2. 54 سانتی‌متر است.)

چگونه بهترین ایدهه انتخاب کنیم , چگونه یک گذرواژه مناسب برای خود انتخاب کنیم , چگونه مدل موها را بر اساس فرم صورت انتخاب کنیم

 23. 1= (4+3) *3. 3 اینچ یعنی چیزی حدود 60 سانتی‌متر. درواقع در این اتاق 12 مترمربعی باید لوستری با قطر 60 سانتی‌متر نصب كرد.

بگذارید ما كمی در محاسبات كمك‌تان كنیم. اگر اتاق شما كوچك‌تر از 3×3 متر است، عرض لوستر باید بین 43 تا 50 سانتی‌متر باشد. اگر اتاق شما حدود 4×4 متر است، عرض لوستر باید حدود 60 تا 70 سانتی‌متر باشد و اگر اتاق شما حدود  5/4×5/4 متر است، عرض لوستر باید بین 65 تا 82 سانتی‌متر باشد. برای یك اتاق 4×6 متر هم لوستری با حداكثر قطر یك كتر لازم است.

در مورد ارتفاع لوستر هم باید بسیار مراقب باشید. ارتفاع ایده‌آل لوستر طبق محاسباتی ویژه تعیین می‌شود كه برای سهولت كار شما، ما برای ارتفاع‌های معمول آن را حساب كرده‌ایم و تنها یك فرمول ساده در اختیار شما قرار می‌دهیم. كافی است ارتفاع اتاق را به 4 یا 5 تقسیم كنید؛ مثلا اگر ارتفاع اتاق شما 3 متر است یك‌بار آن را به چهار تقسیم كنید و یك‌بار به پنج. عدد اول 75 سانتی‌متر است و عدد دوم 60 سانتی‌متر؛ یعنی ارتفاع ایده‌آل لوستر برای اتاق شما بین 60 تا 75 سانتی‌متر است؛ به همین راحتی!

اگر باز هم با وجود این اعداد و ارقام در نصب لوستر خانه دچار تردید شدید، اصلا خودتان را نگران نكنید. این روزها به مدد دنیای مجازی مشاوران آنلاین زیاد شده‌اند. كافی است به سایت www. lightology. com سری بزنید و در قسمت مخصوص لوسترهای خانه اعدادی را كه از شما می‌خواهد وارد كنید. مشاور آنلاین از آن سر دنیا به شما می‌گوید لوسترتان را در چه ارتفاعی بزنید.


ویدیو : چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟ (2)