چگونه جوان بمانید؟ : چه كسی گفته، زیبایی فقط مخصوص زنان است؟ مردان بسیاری هستند ...


چه كسی گفته، زیبایی فقط مخصوص زنان است؟ مردان بسیاری هستند كه تمایل دارند همیشه مرتب و برازنده باشند و مسلما این برازندگی بدون كمی وقت صرف كردن به‌دست نمی‌آید.

چگونه پوستی جوان داشته باشیم , چگونه بدون بوتاکس جوان بمانیم , چگونه جوان بمانیم؟

معمولا مردان در روز زمان خیلی كمتری را نسبت به خانم‌ها صرف خودشان می‌كنند، نهایتا روزی 02 دقیقه صبح‌ها به‌خودشان برسند. اگر حاضر هستید كه فقط 7 دقیقه به این زمان اضافه كنید، ما برای شما برنامه‌ای خاص داریم تا بتوانید سلامت و زیبایی موها و پوست خود را به‌خوبی حفظ كنید، در دین ما در همه جا بر پاكیزگی تاكید شده‌است، پس زن و مرد بودن را كنار بگذارید و كمی به‌خودتان برسید، در این‌جا دكتر مگان اوبرین، متخصص پوست در نیویورك به شما می‌گوید، آقایان برای حفظ زیبایی خود باید چه نكاتی را رعایت كنند.



    آنچه مردان باید از صابون بدانند

احتمالا بیشتر آقایان صورت خود را با هر صابونی كه در دسترس باشد می‌شویند، خیلی‌ها هستند كه ترجیح می‌دهند یكی از صابون‌های همه كاره بخرند تا هم با آن حمام كنند و هم دست و صورت بشویند اما باید این امر را به شما یادآوری كنیم این صابون‌ها ممكن است، باعث حساسیت پوست شما شوند. معمولا در میان وسایل خانم‌ها محصولات زیبایی فراوانی وجود دارد و شما نمی‌خواهید مثل آن‌ها این‌همه محصول استفاده كنید اما باید بدانید استفاده از یك صابون آنتی باكتریال همه كاره می‌تواند پوست شما را خشك كند. به مرور زمان خشك شدن پوست می‌تواند باعث به‌وجود آمدن التهاب و حساسیت و حتی اگزما شود، بنابراین بهتر است به‌دنبال یك پاك‌كننده ملایم باشید.



    نرم‌كننده مو فقط مخصوص خانم‌ها نیست

استفاده روزانه و به‌طور مرتب از نرم‌كننده و كاندیشنر باعث می‌شود، موهای شما سالم و درخشان به‌نظر برسند و استفاده از نر‌م‌كننده، طراوت موهای‌تان را همچون روزگار جوانی حفظ خواهد شد، به‌خصوص اگر بلندی موها بیشتر از 5 سانت باشد.نرم‌كننده روی ساقه موها را می‌پوشاند و در ماه‌های گرم تابستان از تغییر رنگ موها و بد رنگ و كدرشدن‌شان به دلیل تابش آفتاب جلوگیری می‌كند.



     منافذ پوستی خود را باز كنید

بسیاری از خانم‌ها عادت دارند كه هر شب برای پاك كردن آرایش‌های روزانه، صورت‌شان را بشویند. چون آرایش روی صورت منافذ پوستی را مسدود می‌كند و در نتیجه باعث به‌وجود آمدن آكنه می‌شود. باید بدانید ژل‌مو و سایر محصولاتی كه حالت چسبندگی دارند و مردان از آن‌ها استفاده می‌كنند اگر روی پیشانی و صورت بیایند در نتیجه همانند مواد آرایشی منافذ پوستی شما را مسدود می‌كند، همانند آلودگی‌های موجود در هوا كه می‌توانند روی پوست بنشینند، پس اگر پوستی مستعد آكنه دارید حتما هر شب پوست‌تان را بشویید تا تمام آلودگی‌ها و مواد حالت‌دهنده را از روی پوست‌تان پاك كنید. همچنین مردها به مواد پاك‌كننده لایه‌بردار نیز احتیاج دارند تا به فرآیند پوسته‌ریزی كمك شود و سلول‌های مرده روی سطح پوست جمع نشوند.



    پوست مردان هم به SPF احتیاج دارد

بسیاری از خانم‌ها كاملا خود را ملزم می‌كنند كه به‌طور روزانه همزمان استفاده از كرم مرطوب‌كننده و لوازم آرایش با كرم ضدآفتاب از پوست خود دربرابر آفتاب محافظت كنند. البته بسیاری از كرم‌هایی كه آن‌ها استفاده می‌كنند، خود مقداری Spf دارد. بنیاد سرطان پوست معتقد است، بیش از 47 درصد آقایان هرگز از ضدآفتاب استفاده نكرده‌اند درحالی‌كه تنها 34درصد از زنان از ضد‌آفتاب استفاده نمی‌كنند. درحالی‌كه پوست مردان به آفتاب حساس‌تر هم هست.

استفاده روزانه از ضدآفتاب ریسك به‌وجود آمدن ملانوما (خطرناك‌ترین نوع سرطان پوست) به نصف می‌رساند. و مسلما ابتلا به سرطان، زن و مرد نمی‌شناسد پس بنابراین هر روز صبح از ضدآفتاب استفاده كنید. همچنین آقایان به این علت كه تی‌شرت می‌پوشند، بدن و از جمله گردن و دست‌های آن‌ها نیز نیاز به ضدآفتاب دارد البته پاك‌كننده‌هایی در بازار موجود است كه علاوه بر این‌كه بدن را تمیز می‌كنند، spf نیز در آن وجود دارد.



چگونه جوان شویم , سایت جوان بمانید , رادیو جوان

    از ژل اصلاح استفاده نکنید

از محصولات مورد علاقه آقایان انواع كرم‌های بعد و قبل از اصلاح است و تنوع این محصولات آن‌قدر زیاد است كه ممكن است هنگام انتخاب حسابی سرگردان شوید، بهتر است از ژل اصلاح استفاده نكنید و به جای آن در هنگام اصلاح از یك پاك‌كننده صورت با پایه كرم استفاده كنید چون تمام محصولاتی كه پایه ژل دارند میزان الكل بیشتری در آن‌ها وجود دارد و این مساوی است با خشكی و التهاب پوست اما با محصولات با پایه كرم می‌توانید اصلاح ملایم‌تر و بهتری داشته باشید. همچنین بهتر است هر روز صبح اصلاح كنید. اصطكاك ناشی از اصلاح ملایم و بدون فشار، باعث تحریك تولید كلاژن و نرم‌‌شدن پوست می‌شود. این یكی از دلایلی است كه چهره مردان به‌طور طبیعی كمتر از خانم‌ها دچار چین و چروك می‌شود.




    اگر روی صورت‌تان برفك دارد

مردان بسیاری هستند كه به‌دلیل خشكی پوست‌، به‌خصوص بعد از اصلاح روی پوست‌شان برفك‌های ریزی دیده می‌شود و به‌مرور این برفك‌ها برای‌شان تبدیل به یك مشكل جدی می‌شود. اگر شما هم جز همین دسته آقایان هستید بعد نیست، اسكراب طبیعی شكر را امتحان كنید. كافی است شامپوی بدن خود را با كمی شكر مخلوط كنید و آرام روی پوست‌تان ماساژ دهید. با این روش سلول‌های مرده و برفك‌های روی پوست‌تان از بین می‌روند، همچنین اگر دچار مشكل موهای زیر پوستی نیز باشید این روش بسیار كمك‌تان می‌كند.



    پاها را فراموش نكنید

درحالی‌كه بیشتر خانم‌ها هستند كه از ترك خوردن، خشكی و التهاب كف پاها شكایت می‌كنند و بیشتر به‌دنبال كرم‌های پا و... هستند ولی شاید بتوان گفت، مردان نیز به همین میزان دچار این مشكل می‌شوند و در نتیجه آن‌ها نیز نیاز دارند سلول‌های مرده این بخش را از بین ببرند تا پاشنه پاها دوباره صاف شود. همچنین باید بدانید، باكتری‌های عامل بوی بد پاها از این سلول‌های مرده تغذیه می‌كنند و در نتیجه با از بین بردن آن‌ها تا حد زیادی از شر بوی بد پاها نیز در تابستان راحت می‌شوید، پس اسكراب پا فراموش نشود (در واقع همان سنگ پای خودمان.)



   چگونه جوان تر نشان بدهید؟

مردها معمولا با دیدن نخستین چین و چروك‌های روی چهره عصبی می‌شوند و همین عصبانیت باعث ایجاد چین و چروك‌های بیشتری می‌شود. در واقع نخستین علائم بالا رفتن سن در چهره و در اطراف چشم‌ها ظاهر می‌شوند. تحقیقات نشان داده، افراد برای تشخیص سن دیگران بیشتر به اطراف چشم‌ها دقت می‌كنند. یكی از دلایل ایجاد چین و چروك در اطراف چشم‌ها، اشعه ماورای بنفش خورشید است. برای شروع بهتر است، استفاده از عینك آفتابی ضد‌اشعه ماورای بنفش را همیشه مد نظر داشته باشید. استفاده از رتین A یا رتینول باعث می‌شود تا كلاژن جدید زیر پوست ساخته شود. در داروخانه‌ها محصولات ضد‌چروك مختلفی مخصوص مردان وجود دارد.



اگر موی‌تان می‌ریزد

اگر موهای‌تان می‌ریزد بهتر است، هرچه زودتر به آرایشگاه بروید. در مراحل اولیه ریزش مو می‌توانید با كوتاه نگاه داشتن موها آن‌را پرپشت‌تر نشان دهید. اگر موها كوتاه باشند خواه ناخواه حالت مستقیم و پرمانند پیدا می‌كنند و ضخیم‌تر و پرپشت‌تر نشان می‌دهند اما موهای بلند دسته‌دسته قرار گرفته و پوست سر را نمایان می‌كند یعنی همان چیزی كه شما سعی در پوشاندنش دارید. به همین علت است كه گاهی بسیاری از مردان در دهه 40 می‌توانند مدل موی بسیار بهتری در مقایسه با دهه 20 زندگی خود داشته باشند.



باشگاه خبرنگاران جوان , رامبد جوان , جوان

ارتباط خواب با زیبایی شما

كم‌خوابی و بی‌خوابی مزمن می‌تواند به‌سرعت باعث پیرشدن چهره شود. دلیل این است كه ماهیچه‌های خارجی چشم هنگام خواب توام با حركات سریع چشم ورزش می‌كنند و اگر مورد استفاده قرار نگیرند تحلیل می‌روند. حلقه‌هایی كه پس از یك شب كم‌خوابی یا بی‌خوابی دور چشم‌ها دیده می‌شود نتیجه همین اتفاق است. اگر نمی‌توانید بخوابید، شب‌ها غذایی با كربوهیدرات پایین نخورید. مطالعه محققان استرالیایی در سال2008 نشان داده، مردانی كه قبل از خواب كربوهیدرات مصرف می‌كنند به وضوح فاز خواب توام با حركات سریع چشم در آن‌ها طولانی‌تر است نسبت به كسانی كه قبل از خواب غذایی با كربوهیدرات پایین خورده‌اند. كربوهیدرات‌ها به تولید استیل كولین كمك می‌كنند كه یك میانجی عصبی است كه خواب توام با حركات سریع چشم را تشدید می‌كنند.


ویدیو : چگونه جوان بمانید؟