چک سفید مجلس به دولت اعتبار نمی‌دهد : محمد غرضی، با بیان اینکه چک سفید امضای ...


محمد غرضی، با بیان اینکه چک سفید امضای مجلس برای دولت اعتبار نمی‌آورد،گفت: اینکه بگویند اگر مجلس مطابق میل دولت باشد دولت بهتر می‌تواند کشور را اداره کند، نظر ناپخته‌ای است. خبرگزاری مهر: محمد غرضی، با بیان اینکه چک سفید امضای مجلس برای دولت اعتبار نمی‌آورد،گفت: اینکه بگویند اگر مجلس مطابق میل دولت باشد دولت بهتر می‌تواند کشور را اداره کند، نظر ناپخته‌ای است.
سید محمد غرضی در گفتگویی با بیان اینکه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندیدا می شوم، گفت: همچون گذشته به صورت مستقل در انتخابات حاضر می شوم اما اگر گروهها بخواهند که از من حمایت کنند و نامم را در لیست های انتخاباتی خود قرار دهند در صورتی که شرط و شروطی نگذارند، می پذیرم.
وی همجنین در واکنش به اظهارات دولتمردان مبنی براینکه مجلس دهم باید مجلس همسو با دولت و اعتدال باشد، گفت: آنچه که من از سوابق امر می دانم این است که هر زمان دولت ها فشار آوردند که مجلسی مطابق میلشان داشته باشند هم دولت و هم مجلس گرفتار عواقب شدند.
وزیر اسبق نفت، افزود: آنچه که من تاریخ را تعقیب کرده ام در دهه ۴۰ زمانی که مجلس مطابق میل دولت بود بیشترین گرفتاری برای دولت به وجود آمد. در دهه ۵۰ نیز حزب رستاخیز درست شد که کل نظام حکومتی از بین رفت.
وی با تاکید براینکه مجلس باید عقبه اجتماعی مستقل از دولت داشته باشد، تصریح کرد: اگر مجلس عقبه اجتماعی بیشتری از دولت داشته باشد مجلس بسیار خوبی خواهد بود؛ اما اگر عقبه اجتماعی دولت از مجلس بیشتر شود ، سازش مجلس و دولت را در پی خواهد داشت  و این موجب می شود هر دو عقبه اجتماعی خود را از دست بدهند؛ مانند دهه ۷۰ که این گونه شد. دولت عقبه اجتماعی قوی داشت اما مجلس عقبه سیاسی قوی نداشت؛ بنابراین هم دولت و هم مجلس قدرت سیاسی را واگذار کردند.
عضو کابینه سازندگی، یادآورد شد: اینکه گفته شود دولت در صورتی که مجلس همراهی داشته  باشد می تواند موفق باشد و کشور را بهتر اداره کند نظر ناپخته ای است. البته دولتها دوست دارند امورشان در مجلس حل و فصل شود؛ اما آیا دولت هایی که هزینه هایشان بیشتر از درآمدشان است با داشتن مجلسی که به آنها چک سفید بدهد اعتبار بیشتری پیدا می کند یا نه؟ اعتقاد من این است که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
غرضی خاطرنشان کرد: اگر دولت درآمد و هزینه اش معادل بود و توانایی کارشناسی دولت و کارشناسی مجلس می توانستند امور جامعه را به کارشناسی های هم عرض تبدیل کنند برای کشور مفید بود؛ اما وقتی که این کارشناسی ها در دولت سمت حمایت دولت متورم را می گیرد و مجلس اگر با آن همراه شود اتفاق دهه 70 می افتد؛ لذا تجربه نشان می دهد چنین رفتارهایی توفیقی برای کشور نخواهد داشت.


ویدیو : چک سفید مجلس به دولت اعتبار نمی‌دهد