چه کسانی بیشتر مردود می شوند؟ : متاسفانه در بررسی آمار مردودی‌های هر سال تحصیلی ...


متاسفانه در بررسی آمار مردودی‌های هر سال تحصیلی به این نکته رسیدیم که بیشتر این آمار در خصوص دانش آموزانی است که در مدارس دو زبانه تحصیل می‌کنند ایسنا: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با لایحه حمایت از حقوق معلولان که در حال حاضر در انتظار تصویب مجلس شورای اسلامی است گفت: این لایحه در کمیسیون‌های بهداشت و اجتماعی مجلس در حال بررسی است. معتقدیم تطبیق این لایحه کار زیادی ندارد اما به علت آنکه در حال حاضر در فصل پرکار مجلس و تصویب بودجه سال 95 هستیم، تصویب آن با کندی رو به روشده است اما پیش بینی می‌کنم این لایحه در مجلس نهم به تصویب برسد.

 علی ربیعی، در آیین تجلیل از معلولان فرهیخته که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزستی کشور، شهین دخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به همراه چند تن از اهالی هنر و به مناسبت روز جهانی معلولان در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد عنوان کرد: رئیس جمهور دستور تامین اعتبار لوازم کمک توانبخشی استان‌های کشور را صادر کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد پشت نوبتی‌های دریافت وسایل کمک توانبخشی هفت استان کم برخوردار کشور با تامین اعتبار صورت گرفته به صفر رسیده است و قرار است که تا پایان سال جاری 10 استان دیگر نیز در این خصوص تامین اعتبار شوند تا بتوانیم پشت نوبتی‌های دریافت وسایل کمک توانبخشی را در آنها به صفر برسانیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در نظر داریم تا سال 95 پشت نوبتی‌های دریافت وسایل کمک توان بخشی را در سراسر کشور به صفر برسانیم. که در این راستا 150 میلیارد تومان اختصاص داده است.

وی در خصوص غربالگری‌های ژنتیکی نیز اظهار کرد: در بودجه سال 95 بناست تا در خصوص مشاوره‌های ژنتیک حمایت بخش دولتی از بخش خصوصی به شکل قابل توجهی گسترش یابد.

ربیعی همچنین به استان‌هایی که آمار معلول‌زایی در آنها بیش از سایرین است اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا با غربالگری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدون آمار معلول‌زایی را در استان‌هایی که آمار آنها بیش از سایرین است به حداقل برسانیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص مناسب سازی‌ها و دسترسی آسان شهری معلولان اظهار کرد: در حال حاضر حتی اماکن و معابری که ظاهرا مناسب‌سازی شده‌اند نیز با مشکلاتی رو به رو هستند؛ مساله مناسب سازی در فصل اول لایحه حمایت از حقوق معلولان آورده شده و براساس آن دستگاه‌ها ملزم و مجاب به مناسب سازی شده‌اند.

ربیعی تصریح کرد: یکی از الزامات معماری، مناسب سازی شدن فضا برای تردد معلولان است که در حال حاضر نیاز است که تمامی دستگاه‌های ذی ربط در این خصوص اهتمام ورزند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی رایزنی‌ با رحمانی فضلی، وزیر کشور و رئیس ستاد مناسب سازی کشور، قرار است طی دو هفته آینده "شورای مناسب سازی کشور" که تاکنون فعال نبود، مجددا فعال شود.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین در حال حاضر در ارتباط با مساله مناسب سازی به وزارتخانه‌های مختلف نامه ارسال کرده‌ایم تا بتوانیم با کمک و همکاری سایر وزارتخانه‌ها در این راستا اقدامات موثری را به انجام برسانیم.

وی در ادامه از تشکیل واحد رسیدگی به مسائل معلولان در بهزیستی خبر داد و گفت: برای رسیدگی بهتر به مسائل و مشکلات معلولان واحدی را با همین نام در بهزیستی تشکیل دادیم.

ربیعی در خصوص افزایش مستمری معلولان نیز اظهار کرد: در لایحه حمایت از حقوق معلولان آورده شده است که بتوانیم مستمری معلولان را به حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برسانیم.

وزیر تعاون در ادامه اظهار کرد: از فعالیت‌های خود راضی نیستم و همواره از معلولان خجالت می‌کشم و از آنها عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم آن طور که باید برای آنها کار کنم اما افتخار می‌کنم که در حال حاضر وضعیت مجموعه وزارت خانه در خدمت رسانی به این قشر بهتر از گذشته بوده و در آینده بهتر نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: به تمام خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی این امیدواری را می‌دهم که در آینده وضعیت بسیار بهتری را خواهند داشت.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه به همکاری آموزش و پرورش در خصوص پیگیری مساله کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: با وزارت آموزش و پرورش همکاریهایی را خواهیم داشت تا بتوانیم مساله کودکان بازمانده از تحصیل را در کشور پیگیری کنیم.

ربیعی افزود: 170 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور داشتیم که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر 70 هزار نفر آن کم شده و در تلاش هستیم تا 100 هزار نفر باقی مانده را به صفر برسانیم.

وی در ادامه به مصوبه شورای عالی رفاه در خصوص تشکیل کمیته تخصصی هماهنگی میان دستگاه‌ها برای ساماندهی امور معلولان اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیر شورای عالی رفاه کمیته تخصصی برای هماهنگی بین دستگاهی به منظور ساماندهی مسائل معلولان پیش بینی شد تا این کمیته بتواند اقدامات خود را به شورای عالی رفاه گزارش دهد و در این راستا برجهت بهبود وضعیت جامعه معلولین کشور گام برداریم.

وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی همچنین از تدوین «سند ائتلاف ملی» خبر داد و گفت: به منظور حمایت از حقوق کودکان، سندی فی مابین وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نیروی انتظامی و ... در شورای عالی رفاه تصویب شده است.

ربیعی ادامه داد: در سند ائتلاف ملی به دنبال آن هستیم تا حمایت از کودکان از کودکان کار تا کودکان مورد سوء‌استفاده و آزار قرار گرفته در کشور را پیگیری کنیم.

وی در این خصوص تصریح کرد: در حال حاضر انجمن‌ها، سازمان‌ها و بنیادهای مختلفی چون بنیاد برکت بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بهزیستی، کمیته امداد و غیره در این زمینه کار می‌کنند اما در این سند کانون و پنجره فعالیتها را برای ساماندهی این مساله «مدرسه» قرار داده‌ایم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از تخصیص اعتبار 40 میلیارد تومانی به مدارس دو زبانه خبر داد و گفت: در شورای عالی رفاه تصویب شده است که 40 میلیارد تومان در اختیار مدارس دو زبانه کشور قرار گیرد.

ربیعی دراین خصوص تصریح کرد: متاسفانه در بررسی آمار مردودی‌های هر سال تحصیلی به این نکته رسیدیم که بیشتر این آمار در خصوص دانش آموزانی است که در مدارس دو زبانه تحصیل می‌کنند به همین دلیل در نظر داریم تا با تامین اعتبار و افزایش امکانات این مدارس فهم بیشتر را برای دانش آموزان آن فراهم کنیم.


ویدیو : چه کسانی بیشتر مردود می شوند؟