چه خوب شد که جان کری در یادداشت خود خطاب به ایران نگفت، «تمام گزینه ها روی میز است» :



احتمال گزینه نظامی کلینتون و ترامپ علیه ایران , پردرآمدترین مشاغل ایران تمام عیار , تمام سرلشگران ایران

 

اخبار سیاست خارجی - واشنگتن پست:
چه خوب شد که جان کری در یادداشت خود خطاب به ایران نگفت، «تمام گزینه ها روی میز است»

نجم الدین مشکاتی مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن پست نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت «در تمام این مدت، مذاکرات به مثابه ی انتخابی برای ایران بوده است...اکنون ایران باید انتخاب کند.

به گزارش انتخاب، سخنان جان کری درباره ایران در حالی است که آمریکا نیز باید با واقعیت های جدید کنار بیابد و رویکرد سابق خود را تغییر داده و با ایران به عنوان متحد بالقوه آینده خود رفتار کند.

همانطور که تحولات اخیر در عراق و دیگر مناطق خاورمیانه نشان داده، منافع ملی آمریکا در منطقه تنها از طریق  روابط دو جانبه و دیپلماسی رو در رو حفظ می شود. هدف مشترک ایران و آمریکا باید دستیابی به توافقی بزرگی باشد که به ایران در مقابل بازگشایی کامل برنامه هسته ای خود به روی آژانس بین المللی انرژی اتمی امنیت می دهد.

این توافق باید فراهم کننده تضمین های امنیتی به ایران باشد و در مقابل موجب کمک ایران به حاکم کردن ثبات در خاورمیانه از عراق گرفته تا افغانستان و سوریه و لبنان شود.

در پایان یادداشت این روزنامه آمریکایی آمده است: خیلی خوب شد که دیدیم جان کری از عبارت کلیشه ای «تمام گزینه ها روی میز است» استفاده نکرد و به توصیه ی توماس جفرسون نخستین وزیر خارجه آمریکا گوش کرد که می گفت: امیدوارم که خرد ما همراه با قدرت ما رشد کند و به ما بیاموزد که هرچه کمتر از قدرتمان استفاده کنیم، میزان آن بیشتر خواهد بود.
اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 


ویدیو : چه خوب شد که جان کری در یادداشت خود خطاب به ایران نگفت، «تمام گزینه ها روی میز است»