چه جوری میشه دختر شایسته جهان اسلام شد؟ : هر مسلمانی كنجكاو است تا بداند در ...


هر مسلمانی كنجكاو است تا بداند در اندونزی چه می‌گذرد و انتخاب‌ها دختر شایسته جهان اسلام براساس چه اصول و ضوابطی صورت می‌گیرد؟
مجله زندگی ایده آل: هر مسلمانی كنجكاو است تا بداند در اندونزی چه می‌گذرد و انتخاب‌ها دختر شایسته جهان اسلام براساس چه اصول و ضوابطی صورت می‌گیرد؟

مسابقات دختر شایسته جهان اسلام شانس , شایسته ترین دختر ایران که در جهان نیز اول شد , دختر شایسته

متولی كیست؟
 
مادر دختر شایسته جهان اسلام، انجمن مسلمانان جهان است كه در اندونزی واقع شده. انجمنی كه به‌گفته خودشان برای وحدت بیشتر مسلمانان جهان با هم تلاش می‌كنند. این انجمن در اول آگوست سال 2011، فراخوان اولین دوره دختر شایسته جهان اسلام را صادر و یك ماه بعد مراسم نهایی آن را برگزار كرد. البته دور اول این مسابقات در سطح ملی بود و فقط دختران اندونزی در این رقابت شركت كردند. از سال 2012 مسابقه بین‌المللی شد و دختران مسلمان سراسر دنیا به رقابت دعوت شدند.

زیباترین دختر جهان , خوشگل ترین دختر جهان , زیباترین دختر جهان 2015

مراحل این رقابت چیست؟


رقابت برای رسیدن به عنوان دختر شایسته جهان اسلام در سه مرحله انجام می‌شود. مرحله اولیه با ثبت نام دختران مسلمان از سراسر دنیا شروع می‌شود. شركت‌كنندگان باید در سایت این رقابت پروفایلی از مشخصات فردی خود تشكیل دهند و متنی كوتاه درباره حجاب و فعالیت‌های اجتماعی خود بنویسند. این اطلاعات و نوشته‌های فردی آنها در دنیای مجازی به رای‌گیری گذاشته می‌شود. برگزیدگان مرحله اول از رای‌گیری آنلاین مشخص می‌شوند.

دختر شایسته ایران , زیبا ترین دختر جهان , دختر شایسته 2016

راه‌یافتگان به مرحله دوم باید ویدئویی از فعالیت‌های روزمره خود تهیه كنند كه در آن دقایقی به خواندن قرآن اختصاص داده شده باشد و در ضمن توانایی‌های فردی و اجتماعی آنها را نشان دهد. رای‌گیری آنلاین و نظر داوران، تعیین‌كننده برگزیدگان این مرحله است. در پایان این مرحله، حدود 20 دختر مسلمان، مسافر اندونزی می‌شوند تا در رقابت دو هفته‌ای دختر شایسته جهان اسلام را معرفی كنند. دو گروه داور بر عملكرد دو هفته‌ای این زنان نظارت دارند، نظر 100 كودك یتیم كه در این مدت با آنها در تماس هستند، پرسیده می‌شود و درمجموع برگزیده سال این مراسم انتخاب می‌شود.

دختر شایسته 2014

عکس زیباترین دختر جهان , دختر17 ساله شیرازی زیباترین دختر جهان شد , افسانه بایگان دختر شایسته ایران

دختر شایسته امسال كه مراسم آن در آذرماه برگزار شد، فاطمه بن گوفرچ، دختری از تونس بود. او مسلط به سه زبان فرانسه، انگلیسی و عربی است و در کشور فرانسه درس می خواند. دختر شایسته این مراسم برنده یك سفر حج، بورسیه تحصیلی و جایزه نقدی می‌شود كه از سوی بانك اسلامی اندونزی به او تعلق می‌گیرد.

معیار چیست؟
 
مدیران انجمن مسلمانان جهان و متولیان جشنواره دختر شایسته جهان اسلام می‌گویند هدف‌شان از طراحی چنین رقابتی، توانمندسازی زنان مسلمان است تا حضوری جدی‌تر و موثرتر در فضاهای اجتماعی داشته باشند. دخترانی كه در این رقابت شركت می‌كنند، باید سه ویژگی را در خود پرورانده باشند؛ شوله‌ها، هوش و آراستگی. هركدام از این كلمات، نمادی برای مجموعه محاسنی است كه باید در زن مسلمان وجود داشته باشد.

عجیب‌ترین و نامانوس‌ترین كلمه « شوله‌ها» است. (sholeha) شوله‌ها مخفف هفت ویژگی است كه برای زن مسلمان تبیین شده است. باوقار (sincere)، صادق (honest)، مدیر (organize)، دوست‌داشتنی (lovable)، قابل اعتماد (emphatic)، فروتن (humble) و مثبت (affirmative)  محاسنی هستند كه در كلمه شوله‌ها گنجانده شده است و شركت‌كنندگان در رقابت دختر شایسته جهان باید نمونه این صفات باشند.

چهار شهر مهم جهان اسلام , کسینجر جهان اسلام , کیسینجر جهان اسلام

از دیدگاه برگزاركنندگان این رقابت، زن باهوش مسلمان فردی نیست كه معادلات پیچیده ریاضی را به راحتی حل می‌كند؛ كسی است كه نماز، زكات و صبر گرایش‌های اصلی زندگی او هستند، حضرت محمد(ص) الگوی اصلی زندگی اوست، قرآن منبع اصلی دانش اوست، با ریا و ربا دشمن است و اعتقاد به توحید به او اعتمادبه‌نفس می‌دهد.  اما زن آراسته مسلمان كیست و آراستگی یك زن مسلمان با رعایت چه اصولی تعیین می‌شود؟پوشش به شیوه اسلامی، خرج و دخل به روش‌های حلال و تایید شده در اسلام، تحصیلات، غذای حلال، تمایل به كار خیر و سفر و دنیاگردی نشان‌دهنده آراستگی یك زن مسلمان است.


ویدیو : چه جوری میشه دختر شایسته جهان اسلام شد؟