چهار نکته از هفته متلاطم طلا :   اخبار اقتصادی - نوسان‌های شدید در نهایت به ...



لاغر شدن در چهار هفته , بارداری هفته به هفته , هفته دفاع مقدس

 

اخبار اقتصادی - نوسان‌های شدید در نهایت به افت 5 دلاری رسید
چهار نکته از هفته متلاطم طلا

طلا در هفته پیش‌بینی‌های افزایشی با کاهش روبه‌رو شد؛ اما این تنها نکته روند طلا در هفته کاری گذشته نیست.

نکته دوم اینکه طلا در پنج روز کاری این هفته به‌رغم مخابره اخبار مختلف از حوزه سیاست و اقتصاد و با وجود تمام نوسان‌ها روندی به نسبت آرام داشت. سومین نکته اینکه اونس طلا باز هم مانند تمام هفته‌های گذشته با مرز 1300 دلار بازی کرد.

 

نکته‌ای که باید به این نکات اضافه کرد، آرامش حاصل از افزایش مسافرت‌های تابستانی در بازار طلا است. افزایش تعداد مسافرت‌های تابستانی در واقع به خنثی شدن اخبار سیاسی و اقتصادی دیگر توسط یکدیگر کمک کرده است.


 این چهار نکته را می‌توان در مرور وضعیت بازار در روزهای گذشته پی گرفت. دوشنبه روز ثبات نسبی بود، روزی که در آن اونس طلا 2 دلار افت کرد. اونس طلا که دو هفته پیش روی قیمت 1309 دلار ایستاده بود، در نخستین روز کاری هفته گذشته به قیمت 1307 دلار رسید. در حالی که فعالان بازار در این روز به اخبار بحران‌های ژئوپلیتیک بی‌توجه بودند، هیچ آمار مهمی نیز از اقتصاد آمریکا منتشر نشد. مهم‌ترین خبر اقتصادی روز،  اعلام ادامه کند شدن رشد اقتصاد آلمان بود که در روزهای بعدی هفته به دیگر اخبار بد از اقتصاد اروپا اضافه شد.


سه‌شنبه نیز بازار طلا شاهد ثبات نسبی بود تا اونس فلز زرد با تنها یک دلار افزایش به قیمت 1308 دلار برسد. صبح سه‌شنبه به وقت نیویورک طلا با رشد مواجه شد، اما این رشد در نهایت پایدار نماند. افزایش خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن در این روز با سودگیری معامله‌گران خنثی شد. آخر وقت سه‌شنبه، شاخص انتظارات اقتصادی ZEW آلمان نیز منتشر شد که برای ماه آگوست
 6/8 واحد اعلام شد. این رقم در ماه جولای 1/27 واحد بود. این برای هشتمین ماه پیاپی است که این رقم با کاهش مواجه شده است.


با ادامه خنثی شدن اخبار توسط یکدیگر، قیمت اونس طلا در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه روی عدد 1312 دلار ثابت ماند. چهارشنبه داده‌های اقتصادی از ایالات‌متحده کمی بدتر از انتظارها بود که باعث شد قیمت اونس طلا دراین روز با رشد مواجه شود. با وجود این، با توجه به ادامه احیای اقتصاد آمریکا و ادامه تقویت دلار جلوی رشد زیاد قیمت‌ها گرفته شد. مهم‌ترین آمار اقتصادی موثر بر بازار روز چهارشنبه آمار خرده‌فروشی ایالات‌متحده بود که نشانه 2/0 درصد رشد درماه ژوئن بود. آخر وقت چهارشنبه همچنین آمار تولید اتحادیه اروپا منتشر شد که نشان‌دهنده 3/0 درصد افت در ماه ژوئن نسبت به ماه مه بود.


پنج‌شنبه نیز قیمت اونس طلا افت و خیز بسیاری داشت، اما قیمت این فلز گرانبها در نهایت ثابت ماند. در این روز آمار میزان مطالبات حقوق بیکاری آمریکا منتشر شد که نشان‌دهنده افزایشی غیرقابل انتظار بود و در شروع به کار بازار نیویورک باعث افزایش قیمت طلا شد. قیمت آنی اونس حتی به 1319 دلار نیز رسید، اما تمام این رشد در نهایت تحت تاثیر عواملی مانند قوت دلار از دست رفت. روز جمعه نیز روز نوسان‌های شدید بود، اما قیمت هفتگی در پایان روی 1304 دلار متوقف شد.

 

در این روز با انتشار داده‌های شاخص بهای تولید‌کننده و همچنین اعلام میزان تولید صنعتی آمریکا که حاوی اطلاعات خوبی بودند، قیمت طلا تا 1294 دلار نیز سقوط کرد، اما با رسیدن اخبار جدید از تنش‌های اوکراین این روند تا حدی معکوس شد. به این ترتیب اونس طلا در کل هفته کاری گذشته 5 دلار افت قیمت را تجربه کرد. پیش‌بینی کارشناسان از روند طلا در روزهای پیش رو را در گزارش فردای «دنیای‌اقتصاد» بخوانید.

 

هفته دولت , هفته کتاب , فال هفته

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو : چهار نکته از هفته متلاطم طلا