چند سوال از مجری‌ اولین‌ گفتگوی زنده روحانی : علی اکبر عبدالرشیدی که اجرای ...


علی اکبر عبدالرشیدی که اجرای اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس‌جمهور را بر عهده داشت، درباره‌ی اجرای برنامه‌های زنده اظهار کرد: مجریان برنامه‌های زنده باید کسانی باشند که مراحل مختلف کار در تلویزیون را طی سال‌ها طی کرده باشند. خبرگزاری ایسنا: علی اکبر عبدالرشیدی که اجرای اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس‌جمهور را بر عهده داشت، درباره‌ی اجرای برنامه‌های زنده اظهار کرد: مجریان برنامه‌های زنده باید کسانی باشند که مراحل مختلف کار در تلویزیون را طی سال‌ها طی کرده باشند.

این مجری کارشناس برنامه‌های اقتصادی و سیاسی درباره‌ی ویژگی مجری مناسب برای اجرای برنامه‌های زنده توضیح داد: ویژگی مجری این است که باید رسانه را خوب بشناسد طبعا کسی که رسانه را خوب بشناسد توان ارتباط با جامعه را دارد، اما ویژگی قالبش این باشد که رسانه را خوب بشناسد.

گفتگوی زنده تلویزیونی روحانی , فوت ناگهانی مجری معروف ایرانی حین اجرای زنده , گفتگوی تلویزیونی روحانی

این کارشناس مجری با اعتقاد بر اینکه مجری که رسانه را خوب می‌شناسد می‌تواند قدرت مانور خوبی داشته باشد، گفت: مجری باید در موضوعات جنبی نگاه جامع‌تری به موضوع برنامه داشته باشد.

عبدالرشیدی در ادامه با اشاره به اینکه مجری برنامه زنده حتما باید بیش از اینها کار رسانه‌ای کرده باشد، گفت: این مجری باید حتی برنامه‌سازی و مستندسازی و ... کرده باشد تا اکنون بتواند از تمام قابلیت‌های فنی که در اطرافش وجود دارد استفاده کند. ما باید چنین کسانی را پرورش دهیم.

او با تاکید بر اینکه تخصص در اجرای برنامه‌های زنده بسیار مهم است، گفت: یک مجری که سال‌ها در برنامه بزرگسالان اجرا داشته است را لزومی ندارد به اجرا در برنامه کودک ببریم. واقعا دلیل آن چه می‌تواند باشد آیا فقط به این دلیل است در سازمان صدا و سیما استخدام شده‌اند یا اینکه دلیل دیگری برای آن وجود دارد.

عبدالرشیدی همچنین با بیان اینکه مجری مناظره‌ها باید از مسیر آزمون و خطا گذشته باشد‌، اظهار کرد: اگر دقت داشته باشید مجریان در دوره‌های قبل فقط می‌نشستند و پای بحث بودند دوره‌هایی که مجری وجود نداشت و افرادی را خارج از سازمان می‌آوردند و اصرار داشتند که اتفاقا مجری سازمان نباشد و آن را بین کارشناسان و یا نامزدها می‌نشاندند و مهمان‌ها وارد بحث‌ می‌شدند.

این مجری کارشناس در بخش دیگری از گفت‌وگویش با بیان اینکه مجری برنامه تلویزیونی در مناظره‌ها حتما باید بی‌طرف باشد، گفت: نباید از مجریانی که به نزدیکی با افراد یا جریان خاصی شهرت دارند، استفاده شود.

او در پایان گفت‌وگویش همچنین نسبت به مناظره‌های این دوره از انتخابات گفت: اگر به مناظره‌های دوم بخواهیم نمره بدهیم بسیار بهتر از نمره‌ای است که در دوره‌های قبل داشتیم فکر می‌کنم از همین حالا نیز باید برای دوره‌های بعد فکر‌های بیشتری سنجیده شود.


ویدیو : چند سوال از مجری‌ اولین‌ گفتگوی زنده روحانی