چند درصد خودروها تک سرنشین هستند؟ : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ...


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: طبق بررسی های صورت گرفته بیش از 60 درصد خودروهایی که در معابر تردد دارند تک سرنشین هستند. خبرگزاری ایرنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: طبق بررسی های صورت گرفته بیش از 60 درصد خودروهایی که در معابر تردد دارند تک سرنشین هستند.

سردار تقی مهری اظهار کرد: کاهش تردد خودروهای تک سرنشین نیازمند تقویت حمل و نقل عمومی است.

وی اضافه کرد: در این راستا باید مترو، تاکسی سواری، ون و سایر وسایل نقل عمومی افزایش یابد تا مردم به سهولت با این وسایل نقلیه جابجا شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: برای اصلاح نقاط هندسی یا حادثه خیز که منجر به ترافیک و سوانح خطر آفرین می شد اقدامات مناسبی انجام شده است.

سردار مهری در خصوص عوئامل اثر گذار در کاهش آلودگی اظهار کرد: در صورتی که استانداردهای مورد نظر در زمینه سوخت یورو 4 از نظر فنی برای خوردهای بنزین سوز رعایت شود میزان آلودگی کمتر است.

وی بیان کرد: دبیرخانه کلانشهرها اقدام به احصای مشکلات که برخی از آنها به نوع معماری و شهرسازی، وسایل نقلیه، نقص در قوانین حمل و نقلی برمی گردد کرده است.

وی اضافه کرد: برای کنترل رفتار رانندگان و ارتقای فرهنگ رانندگی باید از فناوری نوین استفاده کرده و علاوه بر این موضوع آموزش فرزندان در مقاطع مختلف را بصورت یکپارچه انجام داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: هم اکنون بیش از 17 میلیون دستگاه خودرو و 11 میلیون دستگاه موتور سیکلت در کشور شماره گذاری شده است در حالیکه متناسب با تولید وسیله نقلیه زیر ساخت افزایش نیافته است.

سردار مهری اضافه کرد: در هفت ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تولید داخلی 20 درصد شماره گذاری خودرو کاهش داشته است.


ویدیو : چند درصد خودروها تک سرنشین هستند؟