چرا پیاز ناگهان گران شد؟/ پیش‌بینی وضعیت بازار این محصول در روزهای آینده :



وضعیت دلار در روزهای آینده , پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده , پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان اظهار کرد: قیمت پیاز هفته گذشته به کیلویی چهار هزار تومان رسید اما در حال حاضر دیگر کاهش یافته و به سه هزار تومان در هرکیلو رسیده است.

مشاهدات میدانی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که هر کیلو پیاز در سطح شهر با قیمت سه هزار و 500 تا پنج هزار تومان به دست مردم رسیده و این در حالی است که پیش از آن قیمت هر کیلو پیاز حداکثر به هزار و 500 تومان می‌رسید.

در این مورد سید حسین مهاجران،رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان گفت: قیمت پیاز هفته گذشته به چهار هزار تومان رسید اما در حال حاضر با قیمت سه هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی در خصوص دلیل افزایش قیمت پیاز عنوان کرد: سال گذشته از تولیدکنندگان پیاز خریداری نشد و کشاورزان محصولشان را به قیمت مدنظر خود نفروختند، به همین دلیل امسال سنتی پیاز نکاشتند و این اتفاق در تولید محصولات کشاورزی رایج است. افزایش قیمت هم به مرور و از ابتدای سال جاری وجود داشته است.

مهاجران بیان کرد: نکاشتن پیاز توسط کشاورزان چابهار و بندر عباس که پیاز در آنجا تولید می‌شود و عقب افتادن برداشت پیاز، باعث افزایش قیمت شده که امیدواریم تا هفته آینده قیمت پیاز به زیر دو هزار تومان می‌رسد.

مهاجران در خصوص دلیل افزایش قیت نارنگی در ماه‌های اخیر نیز گفت: در حال حاضر نارنگی بندرعباس در بازار است، نارنگی‌های دیگر، مثل نارنگی پاکستانی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و همیشه گران بوده، این افزایش قیمت فقط برای امسال نیست، در سال‌های گذشته هم نارنگی گران بوده و مصرف کننده‌های این محصول هم عده خاصی هستند. هر چه به طرف سال جدید می‌رویم، هزینه سردخانه و بسته بندی نیز به قیمت میوه‌های روی درخت اضافه می‌شود.

مهاجران همچنین درباره قیمت موز اظهار کرد: قیمت موز کیلویی 800 تومان کاهش یافته است، هر کیلو موز مرغوب از چهار هزار تومان به سه هزار و 200 تا سه هزار و 300 تومان کاهش یافته است. قیمت پرتقال هم پایین آمده و به صورت عمده به بازار عرضه می‌شود که این برای ذخیره سازی خطرناک است، اما همچنان پرتقال و سیب که اصلی‌ترین میوه شب عید است به وفور ذخیره شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تغییر قیمت در دیگر اقلام بسیار اندک است و خیلی مهم نیست، قیمت هر کیلو سیب زمینی از هزار و 200 تا هزار و 500 تومان، خیار بوته‌ای سه هزار تومان، خیار درختی دو هزار و 500 تومان، خیار جیرفت هزار و 200 تا هزار و 500 تومان، هر کیلو گوجه فرنگی از هزار و 200 تا دو هزار تومان، سبزی خوردن با ریحون از هزار و 500 تا 1600 تومان و قیمت سبزی پلو، قرمه و آش هم هزار و 200 تا هزار و 300 تومان است.

 

 اخبار اقتصادی - اقتصادنیوز


ویدیو : چرا پیاز ناگهان گران شد؟/ پیش‌بینی وضعیت بازار این محصول در روزهای آینده