چرا باید یاهومیل را کنار گذاشت؟! : انسان موجودی کمال گرا است. اگر فردی را دیدید ...


انسان موجودی کمال گرا است. اگر فردی را دیدید که علاقه ای به استفاده از محصول بهتر نداشت، مطمئن باشید که یک جای کار می لنگد. این دسته از افراد هر چند در ابتدا دلیل استفاده نکردن از محصول بهتر را عادت به نمونه ضعیف یا نیاز نداشتن به تغییر می نامند اما در اصل دلیلی دیگر برای این کار دارند.



روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: انسان موجودی کمال گرا است. اگر فردی را دیدید که علاقه ای به استفاده از محصول بهتر نداشت، مطمئن باشید که یک جای کار می لنگد. این دسته از افراد هر چند در ابتدا دلیل استفاده نکردن از محصول بهتر را عادت به نمونه ضعیف یا نیاز نداشتن به تغییر می نامند اما در اصل دلیلی دیگر برای این کار دارند. بسیاری از کاربرهای اندرویدی شاید در ظاهر نسبت به آیفون علاقه ای نداشته باشند اما در واقع با توجه به دلایل کاملا مشخصی از جمله ضعف مالی نسبت به خرید محصول اپل علاقه نشان نمی دهند.

مطمئنا بخش اقتصادی ماجرا یکی از اصلی ترین دلایلی است که بسیاری از محصولات مناسب در اختیار ما قرار نمی گیرند اما چیزی همچون ایمیل که تغییرش هیچ هزینه ای دربر ندارد چرا تبدیل به یکی از دغدغه های امروزی ما شده است؟ سرویس ایمیل یاهو بدون شک در حال حاضر ضعیف ترین امکانات و البته پایین ترین سرعت ممکن را در اختیار کاربرهای خود قرار می دهد. چرا از یاهو استفاده می کنید؟ بسیری ا زاطرافیان شما تنها آدرس یاهوی شما را در اختیار داشته و تغییر آن برایتان مشکل ساز می شود؟ در ادامه سعی کرده ایم به اصلی ترین مشکلات ایمیل یاهو پرداخته و در انتها راه حلی برای جایگزین کردن آن ارائه کنیم.

حداقل چند دقیقه باید برای مسواک زدن وقت گذاشت؟ , برای مسواک زدن، حداقل چند دقیقه باید وقت گذاشت؟ , گوشت در چه دمایی باید در فر گذاشت

1- هیچ ماست بندی نمی گوید ماست من ترش است. مطمئنا هیچ شرکتی در دنیای فناوری سعی نمی کند با ارائه نمایشی نامناسب محصول خود را ضعیف جلوه کند اما کارمندان یاهو هیچ ترسی از نمایش ضعیف سرویس ایمیل این شرکت ندارند. سال گذشته یکی از مسئولان رده بالای یاهو به اشتباه نامه ای را در اینترنت منتشر کرد که نشان داد حتی کارمندان یاهو علاقه ای به استفاده از ایمیل های این شرکت نداشته و از سوی مدیران ارشد مجبور به این کار شده اند. نکته قابل توجه این است که جانشین بخش ارتباطات یاهو در بخشی از نامه اشاره شده، توضیح داده بود که «ویندوز 95 تماس گرفته و درخواست بازگشت برنامه ایمیلش را دارد.»

کارمندان یاهو به خوبی می دانند با حضور جیمیل و سرویس ایمیل مایکروسافت دیگر شانسی برای بقا ندارند. هر چند از زمان روی کار آمدن ملیسا میر، یاهو تغییرات اساسی کرده اما در زمینه ایمیل هیچ کدام از تغییرات ایجاد شده مفید نبوده و حتی وضعیت را برای این شرکت بدتر از گذشته کرده است. اوضاع زمانی وخیم شد که یاهو رابط کاربری ایمیل خود را تغییر داده و عملا آن را تبدیل به پیرمردی کرد که تاکنون سه بار سکته ناقص زده است.

2- بهترین پیشنهادی که در حال حاضر برای جایگزینی سرویس ایمیل یاهو می توان ارائه کرد، جیمیل است. هر چند در ابتدای شروع به کارش اکثر کاربرها جیمیل را با حجم یک گیگابایتی و البته ثبت نام تنها به واسطه دعوتنامه می شناختند اما در حال حاضر نه تنها این حجم به شکل قابل توجهی ارتقا یافته و دیگر به عنوان محدودیتی خاص شناخته نمی شود بلکه به صورت کاملا رایگان در اختیار تمامی کاربرها قرار دارد.

کافی است با ثبت نام در جیمیل به دنیایی قدم بگذارید که در آن نسبت به خانه قبلی خود سرعت بیشتر، دسترسی قابل اشاره و البته رابط کاربری بسیار سبک را در اختیار داشته باشید. مواردی اینچنینی باعث می شوند شما در زمان کمتری وارد ایمیل خود شده، بدون بارگذاری مجدد از دریافت ایمیل جدید باخبر شده و در نهایت پیام های دریافتی و ارسالی را با سرعت بالاتری بررسی کنید.

فریبا منصوریان موقتا مربی استقلال را کنار گذاشت , برای جاافتادن قورمه سبزی آیا باید درب قابلمه را گذاشت , 4 رفتار اشتباه در رابطه که باید فورا کنار بگذاریم

نکته قابل توجه این است که حتی سرعت و اطمینان فایل ها در بخش ضمیمه جیمیل بهتر است. به تازگی حتی سیستم ذخیره سازی فایل های ضمیمه شده در یاهو با زبان فارسی به مشکل خورده و اگر فایل نامی تماما فارسی داشته باشد در زمان ذخیره کردن بدون هیچ نام و تنها با پسوند ذخیره می شود.

3- در نهایت باید به راهی بپردازیم که طی آن شما می توانید بعد از ثبت نام در جیمیل تمام ایمیل های یاهوی خود را به صندوق جدید منتقل کرده و هیچ آدرس جدیدی نیز در اختیار اطرافیان خود قرار ندهید. بعد از ورود به ایمیل یاهو کافی است روی چرخ دنده موجود در بالا سمت راست صفحه کلیک کرده و بخش تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید. در منوی باز شده وارد بخش اکانت (Accounts) شده و روی کلید ویرایش (Edit) در سمت راست نام خود کلیک کنید. در این قسمت دو گزینه مختلف برای انتخاب وجود دارد که یکی از آنها با کلمه Forward شروع شده است. در این قسمت با انتخاب Forward در بخش روشن شده می توانید ایمیل دیگر خود را ثبت کرده و تمام مراحل طی شده را ذخیره کنید.

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل توضیح داده شده عملا تمامی ایمیل های ارسال شده به یاهوی شما بدون هیچ فعالیت اضافی به ایمیل جدید شما ارسال می شود.


ویدیو : چرا باید یاهومیل را کنار گذاشت؟!