چارترکنندگان بلیت را گران کردند نه ایرلاین‌ها : دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ...


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه هنوز ایرلاین‌ها قیمت‌های جدید بلیت راپس از آزادسازی اعلام نکرده‌اند، گفت: گران فروشی بلیت مربوط به چارترکنندگانی است که از قبل صندلی هواپیما را رزرو کردند. خبرگزاری مهر: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه هنوز ایرلاین‌ها قیمت‌های جدید بلیت راپس از آزادسازی اعلام نکرده‌اند، گفت: گران فروشی بلیت مربوط به چارترکنندگانی است که از قبل صندلی هواپیما را رزرو کردند.

مقصود اسعدی سامانی در خصوص گران فروشی بلیت از سوی برخی سایت‌ها و آژانس‌ها، گفت: هنوز شرکت‌ها قیمت‌های بلیت را پس از آزادسازی اعلام نکرده اند و قیمت‌هایی که از سوی برخی فروشندگان مطرح می‌شود، مربوط به چارترکنندگانی است که از قبل این صندلی ها را خریداری کردند.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها بلیت را ر روی سایت خود یا از طریق آژانس‌هایی با مجوز بند الف به فروش می رسانند، افزود: هنوز بررسی ها برای تعیین قیمت بلیت از سوی ایرلاین‌ها انجام نشده است، بنابراین افزایش نرخ‌ها هم مربوط به ایرلاین‌ها نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه آزادسازی به معنای افزایش قیمت نیست، اظهار داشت: شرکت‌ها با برآورد هزینه ها و شرایط عرضه و تقاضا قیمت بلیت را به تدریج از هفته آینده اعلام می کنند که ممکن است هر شرکتی قیمت متفاوتی داشته باشد.

سامانی با اعلام اینکه هدف شرکت‌ها این است که هر قشری با هر سطح درآمدی بتواند از حمل و نقل هوایی استفاده کند، گفت: با توجه به امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می گیرد و هزینه تمام شده شرکت‌ها، نرخ بلیت از سوی هر شرکت جداگانه اعلام می شود.

وی، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را منجر به شکوفایی این صنعت و افزایش سرمایه گذاری برای خرید ناوگان دانست و افزود: شرکت‌ها پس از بررسی هزینه ها موظفند که قیمت‌های جدید را بر روی سایت خود قرار دهند و به آژانس‌هایی که از سازمان هواپیمای مجوز دارند، اعلام کنند.


ویدیو : چارترکنندگان بلیت را گران کردند نه ایرلاین‌ها