پیوند آخرین راه درمان نارسایی قلب : رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری، ...



درمان نارسایی کلیه , درمان قطعی نارسایی کلیه , سرطان پروستات از اولین نشانه تا آخرین درمان

رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری، پیوند را آخرین راه برای درمان بیماری‌های قلبی دانست و افزود: بیماران مبتلا به نارسایی قلب پیشرفته باید تحت نظر پزشك مركز تخصصی بوده و با پیگیری مرتب و منظم از وضعیت بیماری خود آگاه باشند.

دكتر بابك شریف كاشانی اظهار كرد: امروزه به دلیل نوع تغذیه و سبك زندگی بیماری‌های قلبی به صورت فزآینده‌ای افزایش یافته است.وی افزود: بیماری‌های قلبی مانند تنگی عروق كرونر، سكته‌های قلبی ناشی از آن، نارسایی قلبی و مشكلات دریچه قلب از جمله این بیماری‌ها است كه با كاهش استرس، كنترل فشارخون، قند خون و ترك دخانیات می‌توان از بروز این دسته از بیماری‌ها پیشگیری كرد.

شریف كاشانی یادآور شد: زمانی كه بیمار تحت نظر در یك مركز تخصصی باشد به راحتی می‌تواند بیماری خود را كنترل كند و در صورت وخامت بیماری نیز می‌تواند در فهرست پیوند قرار بگیرد تا در صورت موجود بودن قلب مناسب برای پیوند دعوت شوند.


وی با بیان اینكه پیوند قلب یك جراحی است كه نیاز به همكاری گروه‌های مختلف پزشكی دارد، عنوان كرد: عمل جراحی پیوند تحت نظر گروه جراحی قلب، بیهوشی قلب، متخصص عفونی كلیه، پرستاران و ... انجام می‌شود و بعد از جراحی برای بیمار داروهایی تجویز می‌شود تا پیوند پس زده نشود و قلب پیوندی بتواند در بدن گیرنده به كار خود ادامه دهد.


وی افزود: بعد از گذراندن دوره نقاهت و اقدامات بازتوانی بیمار پیوند شده از بیمارستان مرخص و به زندگی عادی خود باز می‌گردد در این دوره بیمار باید نكات مهمی را رعایت كند و در زمان‌های تعیین شده برای برسی سلامت قلب به پزشك مراجعه كند.


رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری، درباره بارداری بعد از پیوند قلب، گفت : در مورد بارداری بعد از پیوند ، گرچه گزارشات متعددی از موارد موفق آن را می توان ارائه داد ولی در كل به این دسته بیماران پرهیز از بارداری توصیه می‌شود.


به گفته رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری؛ رعایت نكات بهداشتی ، بخصوص پرهیز از رفتارهایی كه خطر انتقال عفونتها را افزایش می دهند بسیار مهم است.
پنجمین كنگره بین المللی نارسایی قلب با حضور 16 سخنران از كشورهای امریكا ایتالیا تركیه المان اتریش و استرالیا با موضوعات تازه های پیوند قلب در ایران، پیوند قلب و نارسایی قلب دراطفال،پرستاری قلب، انسدادخواب،درمانهای نوین،عوارض غیر عفونی در بیماران پیوند قلب، قلب مصنوعی و كمكهای مكانیكی قلب،آمبولی قلب،بیماریهای ژنتیك در نارسایی قلب در روزهای 15 تا 17 اردیبهشت 95 برگزار می شود.

 

اخبار پزشکی - سیناپرس


ویدیو : پیوند آخرین راه درمان نارسایی قلب