پیش بینی رفتار انسان توسط هوش مصنوعی : تیمی تحقیقاتی متشکل از پژوهشگران دانشگاه ...



پیش بینی زلزله توسط حیوانات , آموزش رفتار خوب به کودکان توسط والدین , عکس عمل منقرض شده حیوانات توسط انسان

تیمی تحقیقاتی متشکل از پژوهشگران دانشگاه استنفورد موفق به کشف راه های جدیدی برای آموزش به هوش های مصنوعی برای پاسخ به انواع فعالیت های انسان شده اند.

 این اطلاعات می تواند به این ماشین ها در پیش بینی فعالیت های انسانی در مواجهه با محرک های مختلف کمک شایانی بکند. سیستم طراحی شده آنها می تواند با دسترسی به جامعه نوشتار آنلاین Wattpad به 600 هزار داستان دست پیدا کنند و از این طریق به بازشناسی افراد و پیش بینی رفتار آنها بپردازد.

رفتارهای اولیه به صورتی هستند که این سیستم می تواند با مطالعه داستان های یاد شده به پیش بینی این رفتارها دست بزند.

سرپرست این تیم در این باره بیان کرده است که: «این الگوهای دنیوی [از واکنش مردم] بسیار شایع تر از همتایان دراماتیک خود هستند. اولین کاری که انسان ها در دنیای مدرن بعد از وارد شدن به یک اتاق می کنند روشن کردن چراغ است. آنها تعارفات خاضعانه پاسخ می دهند و هنگامی که در یک قرار ملاقات هستند به تلفن های خود پاسخ نمی دهند.»

به این ترتیب می توان گفت که این رفتارهای اولیه به صورتی هستند که این سیستم می تواند با مطالعه داستان های یاد شده به پیش بینی این رفتارها دست بزند.

سیستم یاد شده در این زمینه به راحتی توانست با کمک یک دوربین پوشیدنی به عملکرد مورد نظر دست پیدا کند. این دوربین که مجهز به سیستم طراحی شده این محققان به نام Augur بود، موفق شد تا اشیا و انسان ها را با دقت 91 درصد به درستی بازشناسی کند. علاوه بر این سیستم یاد شده توانست در 71 درصد مواقع حرکات بعدی انسان ها را به درستی پیش بینی کند.

 

اخبار علمی - سیناپرس


ویدیو : پیش بینی رفتار انسان توسط هوش مصنوعی