پیشگیری از حمله قلبی با "اس ام اس"! : بتكران كشورمان موفق به تولید دستگاهی ...


بتكران كشورمان موفق به تولید دستگاهی شدند كه همانند كمربند به بدن بیمار قلبی متصل شده و در صورت بروز مشكلات قلبی، به صورت خودكار با ارسال پیام كوتاه، پزشك و خانواده‌ بیمار را از وضعیتش با خبر می‌كند. خبرگزاری ایسنا: مبتكران كشورمان موفق به تولید دستگاهی شدند كه همانند كمربند به بدن بیمار قلبی متصل شده و در صورت بروز مشكلات قلبی، به صورت خودكار با ارسال پیام كوتاه، پزشك و خانواده‌ بیمار را از وضعیتش با خبر می‌كند.

فتاح حایری، دانشجوی مهندسی پزشكی دانشگاه صنعتی امیركبیر و مبتكر این سیستم درباره‌ی نحو‌ه‌ی عملكرد این دستگاه گفت: این دستگاه به صورت كمربند به بدن بیمار وصل می‌شود و با دریافت سیگنال‌های قلب وضعیت قلبی فرد را تحلیل كرده و در مواقع لزوم مثل زمانی كه احتمال بیهوش شدن بیمار وجود دارد، موقعیت جغرافیایی بیمار با استفاده از GPS تعبیه شده بر روی آن تشخیص داده می‌شود. همچنین وضعیت بیمار و موقعیت مكانی‌اش از طریق پیام كوتاه به پزشك و خانواده‌ی او گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: این دستگاه به صورت هوشمند احتمال اینكه فرد دچار سكته یا آریتمی قلبی شود را تشخیص می‌دهد.

حایری در ادامه درباره‌ اجزای تشكیل دهنده‌ی این دستگاه گفت: این دستگاه از كمربندی با وزن كمتر از 200 گرم و بخش رابط كاربر كه شبیه به یك موبایل بوده و در جیب بیمار قرار می‌گیرد، تشكیل شده است.

وی خاطرنشان كرد: این طرح كه با همكاری محمدحسین سعادت فر اجرا شده در جشنواره خوارزمی هم موفق به كسب رتبه شده است.  


ویدیو : پیشگیری از حمله قلبی با "اس ام اس"!