پیشنهاد شهرداری برای افزایش ۲۰ درصدی نرخ ورود به طرح ترافیک :   سخنگوی شورای ...



راههای برای افزایش ترافیک سایت , افزایش ترافیک سایت , راه موثر در افزایش ترافیک سایت

 

سخنگوی شورای شهر تهران از برگزاری جلسات شورای شهر در دو نوبت صبح و عصر به دلیل ازدحام دستور جلسات خبر داد.

دکتر رضا تقی پور ظهر امروز در نشست خبری پیرامون تشریح لوایح و طرح‌های بررسی شده در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه دستور اول مربوط به گزارش نماینده شهرداری در خصوص عملکرد تبصره بودجه 93 بود گفت: از آنجایی که گزارش مکتوب این عملکرد تبصره بودجه به دست اعضای شورای شهر نرسیده بود، دوستان در شورا پیشنهاد دادند که این عملکرد در روز دیگری بررسی شود.

وی همچنین از تصویب یک فوریت تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک خبر داد و افزود: بر اساس قانون باید تا قبل از 15 بهمن ماه امسال تغییر نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک و نرخ تاکسی‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته متاسفانه در خصوص تصویب فوریت افزایش تعرفه تاکسی‌ها شاهد واکنش‌هایی بوده‌ایم، اظهارکرد: در حال حاضر نیز شهرداری پیشنهاد افزایش 20 درصدی نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک را داده است که البته یک فوریت آن به تصویب رسید و برای تعیین نرخ نهایی باید جلسات کارشناسی برگزار شود و این افزایش 20 درصدی تنها پیشنهاد شهرداری تهران است.

وی همچنین الزام هیات رئیسه به اصلاحیه آیین نامه مکاتبات شورای شهر را یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی امروز عنوان کرد و گفت: اعضای شورا به صورت فردی یا به دلیل عضویت در کمیته می‌توانند مکاتباتی با بیرون شهرداری داشته باشند که امروز برخی از اعضا پیشنهاداتی مبنی بر اصلاح مکاتبات داشته که در قالب یک فوریت این طرح تصویب شد.

نام اعضای شورای شهر از این پس در زیر لگوی شورا قید می‌شود
تقی پور افزود: پیش از این اعضای شورای شهر به صورت فردی می‌توانستند با سربرگ شورای شهر مکاتباتی را داشته باشند؛ اما بر اساس این طرح جدید باید نام اعضای شورای شهر در زیر لگوی شورا قید شود.

وی همچنین بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به عدم حذف بارگذاری و تعیین کاربری، میزان تراکم و سایر اقدامات لازم در خصوص املاک شهرداری بر اساس طرح تفصیلی قبل از فروش و تهاتر را یکی دیگر از موارد مورد بحث جلسه امروز عنوان کرد و گفت: چندی پیش اعضا تذکراتی داشتند که بر اساس آن شهرداری املاک خود را به صورت خام واگذار و یا تهاتر می‌کند که این موضوع به سود مدیریت شهری نبود؛ اما بر اساس این طرح که تنها یک فوریت آن به تصویب رسیده است، با املاک شهرداری باید قبل از واگذاری کاربری‌شان مشخص شده و حتی بارگذاری و پس از رسیدن به قیمت واقعی به فروش و یا تهاتر شود که تنها یک فوریت آن تصویب و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شده است که در صورت تصویب این طرح شهرداری مجاز به خام فروشی نیست.

تقی پور همچنین از بررسی لایحه ارزش بهینه ناشی از طرح جامع و تفصیلی خبر داد و ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای طرح تفصیلی شهر تهران موقعیت برخی املاک را تغییر و سبب ایجاد تغییراتی در ارزش افزوده آنها شده این لایحه مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس این طرح با منطقه بندی تهران و تعیین ضریب A ارزش بهینه اماکن مشخص و دیگر به صورت سلیقه‌ای این ضریب محاسبه نمی‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان انیکه با توجه به ازدحام کاری، جلسه‌ای نیز در بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود گفت: در جلسه عصر تفریغ بودجه سال 92، گزارش حسابرسی تلفیق بودجه سال 89، بررسی لایحه اصلاحیه خدمات سازمان بهشت زهرا (س)، اصلاحیه نحوه محاسبات تعرفه دفاتر الکترونیک شهر تهران، بررسی طرح الزام شهرداری به تعمیر و نصب پله برقی و آسانسور و همچنین بررسی تاسیس مرکز مطالعات راهبردی شورای شهر و بررسی طرح وضعیت مراکز ایمنی و نجات شهر تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سخنان معاون شهرسازی شهرداری تهران در مورد ارائه پایان کار ساختمان علاء الدین گفت: آراء ماده 100 قطعی است و هیچ کمیسیونی به غیر از خود ماده 100 نمی‌تواند رای این کمیسیون را باطل کند. مگر با احکام قضایی که روال دیگری در پیش گرفته خواهد شد.

وی ضمن تشکر از مدیریت شهری در رابطه با برخورد قاطع و قانونی با این تخلف گفت: حکم ساختمان علاء الدین علاوه بر تصویب در کمیسیون ماده 100 در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد و جای گلایه‌ای نیست.

وی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر عدم کیفیت پله‌های برقی ایستگاه‌های مترو گفت: پله برقی قطعه مهمی است که نباید از جنس بی کیفیت استفاده کرد.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر چینی بودن این پله برقی‌ها گفت: محصول چینی خوب هم داریم و امروزه خیلی از برندهای آمریکایی و اروپایی در چین تولید می‌شود. اما حتما باید چرایی بی کیفیت بودن این پله‌ برقی‌ها مشخص باشد چرا که گزارش‌هایی واصل شده که پله برقی در حالی که چندین نفر بر روی آن سوار بودند به ناگاه تغییر مسیر داده است.

وی در مورد برخی انتقادات مبنی بر مشکلات پیاده راه 17 شهریور نیز گفت: در اجرای طرح باید منافع قانونی و مشروع شهروندان در نظر گرفته شود و در این زمینه خاص کمیته‌ای تشکیل و قرار شده است تا کمیسیون‌های مربوطه نظر خود را به این کمیته داده تا تصمیم نهایی گرفته شود. اما بنده نمی‌توانم نظر شخصی خود را اعلام و آنرا به کل شورای شهر تعمیم دهم.

وی همچنین ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر یک نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اکرم (ص) گفت: متاسفانه اواخر هفته گذشته توطئه کثیف استکبار جهانی که اساسا یک طرح آمریکایی - صهیونیستی بود اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این سناریو در قالب جنگ نرم طراحی و اجرا شد، گفت: اینگونه وصله‌های دین ستیزی به مسلمانان نمی‌چسبد و شورای شهر این اقدام را محکوم می‌کند.


 اخباراجتماعی  - ایسنا
 


ویدیو : پیشنهاد شهرداری برای افزایش ۲۰ درصدی نرخ ورود به طرح ترافیک