پیام روحانی به اجلاس آموزش‌ و پرورش : رییس جمهوری در پیامی به سی و دومین اجلاس ...


رییس جمهوری در پیامی به سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور تاکید کرد: شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد و تعلیم و تربیت معطوف به ارزش ها و نیازهای جامعه علاوه بر اینکه دانش آموزان را متدین و ایثارگر تربیت می کند باید انسجام اجتماعی را هم تدوین کند. خبرگزاری ایرنا: رییس جمهوری در پیامی به سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور تاکید کرد: شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد و تعلیم و تربیت معطوف به ارزش ها و نیازهای جامعه علاوه بر اینکه دانش آموزان را متدین و ایثارگر تربیت می کند باید انسجام اجتماعی را هم تدوین کند.

حجت اسلام و المسلمین حسن روحانی در این پیام که حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری آن را روز یکشنبه در برج میلاد قرائت کرد، افزود: سی و دومین اجلاس مدیران روسای آموزش و پرورش کشور و حضور شما گرامیان فرصت مغتنمی فراهم آورده تا با هم مشکلات دستگاه تربیتی بیاندیشیم و برای شکوفایی کودکان عزیزمان تدبیر کنیم.

در ادامه این پیام آمده است: اصل 44 قانون اساسی دولت را موظف در امر آموزش و پرورش کرده است و این وظیفه خطیر فرصتی بی بدیل فراهم آورده تا آموزش و پرورش همراه با دین، خانواده و غیره شرایط بهتر را برای زیست آینده رقم بزند.

در بخش دیگری از پیام رییس جمهوری آمده است: شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد و تعلیم و تربیت معطوف به ارزش ها و نیازهای جامعه علاوه بر اینکه دانش آموزان را متدین و ایثارگر تربیت می کند باید انسجام اجتماعی را هم تدوین کند.

در بخشی از این پیام آمده است: امروز باید پاسخ دهیم که آموزش و پرورش چگونه می تواند در اصلاح رفتارهای فردی و در شکل گیری کارهای اجتماعی ایفای نقش کند.

در ادامه پیام نوشته شده است: اهمیت انسجام اجتماعی به عنوان یکی از برکات آموزش و پرورش در دنیای کنونی به حدی است که مرزهای جغرافیایی به حدود و مرزهای فرهنگی رسانده است.

وی در ادامه این پیام با تاکید بر حراست از انسجام اجتماعی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرده است: سامانه تعلیم و تربیت ملی ما برای حفظ انسجام اجتماعی چاره ای جز به توسعه احترام به تمامی هویت های ملی، پرچم، زبان، خط رسمی و میراث فرهنگی ندارد.

رییس جمهوری در ادامه آورده است: آموزش و پرورش باید به آرمانخواهی و ایجاد چشم اندازهای روشن توجه خاصی نشان دهد و تحقق شعار هر دانش آموزش یک مهارت را در آنان تقویت کند.

سی و دومین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور به منظور رسیدگی به مهمترین مسایل تعلیم و تربیت کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و شماری از مسوولان این وزارتخانه دقایقی پیش در برج میلاد آغاز به کار کرد.

این اجلاس که با شعار تحول آموزش و پرورش امروز، بالندگی فردا برگزار می شود قرار است در مدت سه روز برپایی این نشست رییس جمهوری، رییس قوه مقننه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کنند.

در کنار سخنرانی ها، 12 کارگروه تخصصی نیز متناسب با ضرورت ها و نیازهای وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است که هر کارگروه با ریاست یکی از معاونان وزارتخانه به بحث و بررسی موضوعات تعیین شده می پردازند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه، راهکارهای توسعه و ارتقای سلامت و تربیت بدنی دانش آموزان، نقش فضاهای آموزشی و پرورشی در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و اقتصاد آموزش و پرورش و معیشت معلمان از جمله موضوعات کارگروه های تخصصی است.

همچنین راهکارهای چابک سازی نظام اداری و کاهش تمرکز در آموزش و پرورش، نحوه انتخاب معلمان نمونه در برنامه ششم توسعه، همسویی محتواهای آموزشی با برنامه درسی ملی، راهکارهای توسعه عدالت آموزشی و پرورشی و بررسی شیوه های موثر در پرورش صحیح دانش آموزان از دیگر موضوعات پیش بینی شده برای بحث و بررسی در این کارگروه ها است.

در حاشیه سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور، نمایشگاهی از دستاوردها و ابتکارات و مطالبات جدید استان ها در یک سال گذشته دایر شده است.


ویدیو : پیام روحانی به اجلاس آموزش‌ و پرورش