پژو و ایران خودرو چقدر می ارزند؟ : به گفته مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا ...


به گفته مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا ارزش هر کدام از این دو شرکت خودروساز در شرایط فعلی ۷ میلیارد دلار است. خبرگزاری فارس: به گفته مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا ارزش هر کدام از این دو شرکت خودروساز در شرایط فعلی ۷ میلیارد دلار است.

هاشم یکه‌زارع در همایش بین‌المللی خودرو اظهار داشت: رشد تولید ناخالص داخلی در ایران 2.7 درصد و مالکیت خودرو 8.7 درصد است و رشد تولید خودرو در ایران در سال‌های 2002 تا 2011 معادل 3.3 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در منطقه خاورمیانه سهم ایران و ترکیه در تولید خودرو به 84 درصد می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا در این منطقه تا سال 2025 از 4.4 دستگاه به 6.7 میلیون دستگاه خودرو برسد.

یکه‌زارع تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 2025 در بازار ایران 2 میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو فروخته شود.

به گفته وی، در حال حاضر 2.7 میلیون دستگاه خودرو در منطقه خاورمیانه تولید می‌شود که این رقم در سال 2.25 به 5.8 میلیون دستگاه خواهد رسید و قرار است صنعت خودروی ایران سهم 3 میلیون دستگاه از این رقم داشته باشد.

یکه‌زارع افزود: به این ترتیب پتانسیل جدید تولید و فروش یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو در منطقه وجود دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه در سال 2014 حدود 25 درصد از رشد ناخالص داخلی به بخش صنعت اختصاص داشته است، گفت: سهم صنعت خودروسازی از این رقم 2.7 درصد بود که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 به 4.1 درصد برسد.

وی ادامه داد: در ایران برای تولید 2 میلیون و 150 هزار دستگاه خودرو ظرفیت‌سازی صورت گرفته که یک میلیون و 800 هزار دستگاه متعلق به خودروی سواری است که 83 درصد سهم دارد.

یکه‌زارع با اشاره به فروش 19 میلیون دستگاه خودرو از سال 1966 تاکنون در ایران گفت: 93 درصد خودروهای فروخته شده به تولیدات داخلی اختصاص داشته است.

به گفته وی، در سال 2014 میزان فروش خودرو و لوازم یدکی در ایران 23 میلیارد دلار بوده است که این رقم تا سال 2025 به 40 تا 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه 10 میلیون دستگاه خودروی فرسوده باید از رده خارج شود، گفت: این کار سالانه یک میلیون مورد تقاضای جدید برای خرید خودرو ایجاد می‌کند.

یکه‌زارع اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‌های ایرانی مردم ایران به دنبال خرید خودروهای کمتر از 15 هزار دلار هستند و طبق آمارها 85 درصد خودروهای عرضه شده در ایران قیمت کمتر از 15 هزار دلار داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر این گروه خودروسازی 7 میلیارد دلار ارزش دارد، گفت: در حال حاضر 54 درصد سهم بازار خودروی ایران به این شرکت اختصاص دارد.

مدیرعامل ایران خودرو در پایان با اشاره به همکاری ایران‌خودرو با شرکت‌های رنو، بنز، سوزوکی و پژو گفت: مذاکره برای همکاری با شریک پنجم ایران خودرو نیز در حال انجام است و البته ممکن است شریک ششم نیز داشته باشیم.

به گزارش فارس، مهدی جمالی مدیرعامل سایپا نیز در این مراسم با بیان اینکه ارزش گروه خودروسازی سایپا 7 میلیارد دلار است، گفت: ارزش سهام سایپا طی ماه گذشته 145 درصد رشد داشته است.

وی افزود: ظرفیت تولید 82 دستگاه خودرو توسط سایپا در سوریه، عراق، ونزوئلا، سودان و الجزایر ایجاد شده و در حال حاضر طراحی دو پلت‌فرم در مرکز تحقیقات سایپا در حال انجام است که 20 محصول برپایه این دو پلت‌فرم عرضه خواهد شد.

جمالی با بیان اینکه 8 ماه پیش و در زمان ورودم به سایپا، این شرکت با هزار و 66 میلیون دلار زیان انباشته روبه‌رو بود، گفت: از اضمحلال شرکت سایپا جلوگیری کردیم که این اقدامات با حمایت شخص وزیر صنعت صورت گرفت.

وی ادامه داد: شرکت سایپا در روز 25 اسفند امسال به عنوان سومین شرکت از لحاظ سرمایه بعد از فولاد مبارکه و بانک صادرات معرفی خواهد شد.


ویدیو : پژو و ایران خودرو چقدر می ارزند؟