پژو در آب‌نمک ایران‌خودرو : در شرایطی که پس از توافق هسته‌ای وین میان ایران ...



ایران خودرو , نمایندگی ایران خودرو , سایت ایران خودرو

در شرایطی که پس از توافق هسته‌ای وین میان ایران و گروه 1+5، همه منتظر امضای قرارداد ایران‌خودرو و پژو بودند، ظاهرا آبی‌های جاده مخصوص فعلا این شرکت فرانسوی را در آب‌نمک خوابانده و مشغول مذاکره با گزینه‌های جذاب‌تر هستند.

آن طور که از کیلومتر 14 جاده مخصوص خبر می‌رسد، ایران‌خودرو مذاکراتش با پژو سال گذشته نهایی و قرار بوده تا پس از توافق هسته‌ای، قرارداد مربوطه به امضای طرفین برسد. هر چند پس از اعلام رسمی توافق در اواخر تیرماه امسال، همه چیز مهیای پیوند دوباره ایران‌خودرو و پژو بود، اما ایران‌خودرویی‌ها که ناگهان درهای بسیاری را به‌روی خود باز دیدند، تصمیم گرفتند فعلا خودروساز فرانسوی را در آب‌نمک بخوابانند و با دیگر بزرگان جهان از جمله فولکس واگن آلمان، وارد مذاکره شوند.

نه اینکه پژو از لیست گزینه‌های ایران‌خودرو برای همکاری مشترک خارج شده باشد، اما ظاهرا دیگر نام این شرکت به‌عنوان «شریک اصلی» مطرح نیست و آبی‌های جاده مخصوص هوس شرکای آلمانی و ایتالیایی را کرده‌اند.

این در شرایطی است که ظاهرا پژویی‌ها نیز به شدت نیازمند حضور در بازار ایران هستند و از همین رو ایران‌خودرویی‌ها به‌نوعی فعلا دست بالا را در مذاکرات دارند. گفته می‌شود که ایران‌خودرویی‌ها مذاکرات با فولکس واگن آلمان را آغاز و برای شراکت با این برند معروف خودروسازی جهان دورخیز کرده‌اند، هرچند هنوز خبری رسمی در مورد نوع شراکت و قرارداد احتمالی میان این دو، منتشر نشده است.

با این شرایط باید منتظر ماند و دید پژو چه واکنشی به کم‌محلی‌های ایران‌خودرو نشان خواهد داد و آیا همچنان منتظر بزرگ‌ترین خودروساز ایران می‌ماند یا عطای آن را به لقایش می‌بخشد.

اخبار اقتصادی - فراو


ویدیو : پژو در آب‌نمک ایران‌خودرو