پوست این میوه خوشمزه را دور نریزید : در این مقاله شما را با کاربردهای مختلف ...



پوست میوه , پوست میوه ها , خواص پوست میوه ها


در این مقاله شما را با کاربردهای مختلف پوست موز آشنا می کنیم.

موز میوه پر فروشی دست‌کم در آمریکا است اما مشکلاتی نیز برای محیط‌ زیست ایجاد می‌کند. از جمله اینکه رها کردن پوست آن در محیط موجب انتشار گاز متان که در تأثیر گلخانه‌ای اثرگذار است می‌شود. با این‌ حال روش‌هایی برای استفاده مجدد از پوست موز و کم کردن تأثیر مخرب آن بر محیط‌ زیست وجود دارد.

در این مقاله به 10 روش ساده از این موارد پرداخته است :

کود گیاه گوجه فرنگی : پیچیدن یک پوست موز به دور گیاه گوجه‌فرنگی و تجزیه شدن آن موجب می‌شود تا گوجه‌فرنگی به هنگام رشد از مواد مغذی آن استفاده کند.

تغذیه کننده گیاهان خانگی : پوست موز را در یک ظرف بدون منفذ پر از آب غوطه‌ور کنید و از این مایع موزی برای آب دادن به گیاهان خانگی و تغذیه آن‌ها استفاده کنید.

افزودنی به کود : اضافه کردن پوست موز به کود گیاهی مواد مغذی و بافت‌های بسیاری به کود اضافه کرده و قابل‌استفاده در چمن و باغچه است.

تسکین‌ دهنده خارش : پوست موز مرهم مناسبی برای آرام کردن و تسکین دادن بسیاری از ناراحتی‌های پوستی جزئی از یک خراش، گزیدگی حشره، واکنش به سم پاپیتال گرفته تا پسوریازیس است.

غذای حیوانات : پوست موز مکمل خوبی برای غذای حیواناتی چون مرغ، خوک، خرگوش و دیگر چارپایان است.

سس سالاد : مزه سرکه‌ای پوست موز آن را به سس فوق‌العاده خوبی برای سبزی‌های تازه تبدیل کرده است.

ترد کننده گوشت : پوست موز مرطوب‌کننده و تردکننده طبیعی مناسب برای گوشت است. این بار که قصد کباب کردن دارید پوست موز را به گوشت اضافه کنید تا مانع از سفت و خشک شدن آن در طول آشپزی شود.

افزودنی به اسموتی : اگر پوست موز را به مدت ده دقیقه بجوشانید و آن را در آب میوه گیری یا مخلوط‌کن قرار دهید می‌توانید مواد غذایی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری را به این طریق به اسموتی خود بیفزایید.

جذب کننده پرنده و پروانه : پوست موز خام را در باغچه یا جای دیگر قرار دهید. شیرینی آن پرنده‌ها و پروانه‌ها را جذب خواهد کرد. مراقب باشید که زنبورها هم شیرینی دوست دارند!

جلا دهنده چرم : کافی است پوست موز را روی لباس یا مبل چرمی بمالید و سپس با پارچه نرم براق کنید. برای جلا دادن نقره هم می‌توانید از پوست موز استفاده کنید.

منبع : salamaneh.com


ویدیو : پوست این میوه خوشمزه را دور نریزید