پهباد «RQ170» ایرانی پرواز کرد : پهباد RQ170 ساخت ایران به پرواز در آمده است. ...


پهباد RQ170 ساخت ایران به پرواز در آمده است. خبرگزاری فارس: پهباد RQ170 ساخت ایران به پرواز در آمده است.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در حاشیه یادواره شهدای موشکی سپاه، با اعلام این خبر افزود: اگر زحمات شهید طهرانی‌مقدم نبود و او به تکالیف خود عمل نمی‌کرد شاهد اقتدار و امنیت نظام نبودیم و این اقتدار و امنیت مدیون شهداست.

وی افزود: طهرانی‌مقدم به تکالیف خود از سوی ولایت فقیه عمل می‌کرد و به دنبال اقتدار کشور بود و آتش پشتیبانی توپخانه تا برد 2 هزار کیلومتر را عملی و بومی کرد و اگر طهرانی‌مقدم درست عمل نمی‌کرد شاهد ذلت و ترکمانچای دیگری بودیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تاکید کرد: شهید طهرانی‌مقدم ایده‌های زیادی داشت و ده‌ها پروژه را شروع کرده بود که بخشی از آنها عملی شده مانند موشک‌های خلیج فارس، هرمز یک و هرمز 2 و پروژه‌های دیگری هم هست که در حال بررسی است و در آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ طهرانی‌مقدم مسئول تحقیقات بود و فقط شامل بخش موشکی نمی‌شد بلکه پروژه‌های بدون سرنشین، بالگردی، زمین به هوا و زمین به زمین را در دستور کار داشت.

حاجی‌زاده در پایان گفت:‌ما قول داده بودیم نیم دوم سال مدل نهایی RQ170 ایرانی پروازی شود که این اتفاق افتاده و فیلم پرواز آن به زودی منتشر می‌شد.


ویدیو : پهباد «RQ170» ایرانی پرواز کرد