پنج استفاده مهم از تلفن همراه چیست؟ : تحقیقات اخیر محققان نشان می‌دهد: صحبت ...


تحقیقات اخیر محققان نشان می‌دهد: صحبت كردن با گوشی‌های هوشمند در میان پنج استفاده مهم از این ابزار، رده آخر را در بین كاربران انگلیسی به خود اختصاص داده است. خبرگزاری ایسنا: تحقیقات اخیر محققان نشان می‌دهد: صحبت كردن با گوشی‌های هوشمند در میان پنج استفاده مهم از این ابزار، رده آخر را در بین كاربران انگلیسی به خود اختصاص داده است.

بررسی‌های جدید در انگلیس نشان می‌دهد مردم این كشور دو برابر سایرین از گوشی‌های هوشمند برای به‌روز كردن اینترنت استفاده می‌كنند.

 چك كردن سایت‌های شبكه‌های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی یا انجام بازی نیز از صحبت كردن با اشخاص دیگر توسط این گوشی‌ها سبقت گرفته‌اند.

 برطبق مطالعات صورت گرفته، گوشی‌های هوشمند همچنین جایگزین‌ ساعت‌های زنگی، ساعت‌های مچی، دوربین، دفتر خاطرات روزانه، لپ‌تاپ، نرم‌افزار پخش MP3، آلبوم‌های عكس، كنسول‌های بازی، رادیو و حتی كتاب شده‌اند.

 یك نظرسنجی از دو هزار كاربر این گوشی‌ها نشان می‌دهد كه میزان متوسط استفاده از آن‌‌ها در طول روز دو ساعت و هشت دقیقه است.

 از این رقم، 24 دقیقه و 49 ثانیه صرف جست‌وجو در اینترنت، 17 دقیقه و 29 ثانیه صرف بررسی شبكه‌های اجتماعی، 15 دقیقه و 38 ثانیه به گوش دادن به موسیقی، 14 دقیقه و 26 ثانیه به انجام بازی و 12 دقیقه و هشت ثانیه صرف صحبت كردن با اشخاص دیگر می‌شود.

 همچنین 11 دقیقه و شش ثانیه به بررسی ایمیل، 10 دقیقه و 12 ثانیه صرف متون، نه دقیقه و 23 ثانیه صرف تماشای تلویزیون یا فیلم، نه دقیقه و 18 ثانیه به مطالعه كتاب و سه دقیقه و 25 ثانیه نیز صرف گرفتن عكس می‌شود.

 بیش از نیمی از كاربران دارای iPhone یا Samsung Galaxy S3 جدید نیز از گوشی‌های خود به عنوان ساعت‌زنگ‌دار استفاده كرده، 46 درصد از بستن ساعت مچی امتناع ورزیده و 39 درصد نیز دیگر یك دوربین جداگانه را حمل نمی‌كنند.     


ویدیو : پنج استفاده مهم از تلفن همراه چیست؟