پلنگ طلایی لوکارنو به «بازگشت برای ماندن» رسید : محصول مشترک آرژانتین و سوییس ...


محصول مشترک آرژانتین و سوییس به نام «بازگشت برای ماندن» به کارگردانی میلاگروس مومنتالر جایزه «پلنگ طلایی» بهترین فیلم شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو را دریافت کرد. همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه شصت و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو در روز گذشته، محصول مشترک آرژانتین و سوییس به نام «بازگشت برای ماندن» (Back to Stay) به کارگردانی میلاگروس مومنتالر جایزه «پلنگ طلایی» (Golden Leopard) بهترین فیلم شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو را دریافت کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «بازگشت برای ماندن» داستان 2 خواهر را به تصویر می کشد که با مادربزرگشان زندگی می کنند، اما پس از مرگ مادربزرگ، آن ها دچار مشکلات فراوانی می شوند.

ماریا کانال نیز برای بازی در این فیلم سینمایی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شصت و چهارمین دوره این جشنواره سوییسی شد.

جایزه «پلنگ طلایی» جشنواره لوکارنو که به عنوان گرانترین جایزه این جشنواره سوییسی به شمار می آید، ارزش نقدی برابر با 90 هزار فرانک سوییس (131 هزار دلار) دارد.

همچنین آدرین سیتارو برای ساخت فیلم سینمایی «بهترین مفهوم» (Best Intention) جایزه «پلنگ نقره ای» (Silver Leopard) بهترین کارگردان شصت و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو را از آن خود کرد و بوگدان دومیتراش نیز برای بازی در این فیلم سینمایی جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره سوییسی را به خود اختصاص دهد.

آدرین سیتارو پیش از این در سال 2007 میلادی نیز برای ساخت فیلم کوتاه «امواج» (Waves) موفق به دریافت جایزه «پلنگ فردا» (Leopard of Tomorrow) جشنواره فیلم لوکارنو شده بود.

فیلم سینمایی «بهترین مفهوم» ماجرای رابطه عاشقانه یک پسر با مادرش در زمانی که مادر او در بیمارستان بستری می شود را روایت می کند.

هیات داوران شصت و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو نیز جایزه ویژه خود را به فیلم سینمایی «توکیو کوئن» (Tokyo Koen) به کارگردانی شینجی آیوما از ژاپن اهدا کردند.

«توکیو کوئن» داستان یک عکاس مبتدی را به تصویر می کشد که پس از قبول یک پروژه عجیب و نامعقول زندگی او دچار تغییراتی می شود.

والری ماسادیان فرانسوی نیز برای ساخت فیلم سینمایی «نانا» (Nana) جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی شصت و چهارمین دوره این جشنواره سوییسی را دریافت کرد.

جایزه «پلنگ فردا» شصت و چهارمین دوره این جشنواره سوییسی نیز به فیلم سینمایی «سفیر و من» (The Ambassador and Me) به کارگردانی یان زارلوسکی اهدا شد. زارلوسکی 4 سال پیش نیز موفق به دریافت جایزه «پلنگ فردا» جشنواره لوکارنو شوده بود.

فیلم های سینمایی «بازگشت به توقفگاه» (Abrir Puertas Y Ventanas) به کارگردانی میلاگروس مومنتالر از آرژانتین/ "زمینی دیگر" (Another Earth) به کارگردانی مایک کاهیل از ایالات متحده آمریکا/ "هتل بیروت" (Beirut Hotel) به کارگردانی دنیله آربید از لبنان/ (Crulic – Drumul Spre Dincolo) به کارگردانی آنکا دامیان از رومانی/ (Derniere Seance) به کارگردانی لورن آکارد از فرانسه/ «بهترین مفهوم» (Din Dragoste Cu Cele Mai Bune Intentii) به کارگردانی آدریان سیتارو از رومانی/ (El Ano Del Tigre) به کارگردانی سباستین للیو از شیلی/ (Les Chants De Mandrin) به کارگردانی رابا آمور رایمچ از فرانسه/ "توکیو کوئن" (Tokyo Koen) به کارگردانی شینجی آیوما از ژاپن و "تری" (Terri) به کارگردانی آزازل جیکوب از ایالات متحده آمریکا از جمله برجسته ترین آثاری بودند که در بخش مسابقه اصلی شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو حضور داشتند.

پائولو برانکو، تهیه کننده صاحب نام پرتغالی، ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره از جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو را برعهده داشت و گارل، بازیگر و کارگردان فرانسوی/ ساندرا هولر، بازیگر آلمانی/ بتینا اوبرلی، فیلمساز سوییسی و جسمین ترینکا، بازیگر ایتالیایی نیز دیگر اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره از این جشنواره سوییسی بودند.

همچنین همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره فیلم لوکارنو در شب گذشته، فیلم سینمایی «و اگر ما همگی با هم زندگی می کردیم» (And If We All Lived Together) به کارگردانی استفان رابلین نمایش داده شد.

جین فوندا، گرالدین چاپلین، گای بدوس دنیل برول، کلود ریچ و پیر ریچارد از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند.

مسئولان این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو با اهدای جوایز مختلفی، از کارگردانان و بازیگران مطرح و برجسته بین المللی نیز قدردانی کردند، به طوری که با اهدای جایزه یک عمر فعالیت هنری به برونو گانز، این بازیگر صاحب نام سوییسی را مورد قدردانی قرار دادند.

گانز یکی از مطرح ترین بازیگران سوییسی از که در طول دوران فعالیت خود به عنوان بازیگر با بزرگانی مانند آلن تانر، ویم وندرز و فرانسیس فورد کاپولا همکاری داشته است.

چندی پیش نیز مسئولان برگزارکننده شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو با اهدای جوایز «پلنگ طلایی» و «ریموندو رتزونیکو» به ترتیب از هریسون فورد و مایک مداووی قدردانی کردند.

«جنگ ستارگان» (Star Wars)، «ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین» (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull)، «نیروی هوایی یک» (Air Force One) از جمله آثار مطرحی هستند که هریسون فورد پیش از این در آن ها ایفای نقش کرده است و فیلم های سینمایی مطرح و برجسته ای مانند «قوی سیاه» (Black Swan)، «جزیره شاتر» (Shutter Island) و «زودیاک» (Zodiac) از جمله آثاری هستند که مایک مادووی تهیه کنندگی آنها را برعهده داشته است.

آبل فررا، کارگردان و نویسنده آمریکایی نیز با دریافت جایزه «پاردو دونور» (Pardo d`onore مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو قرار گرفت.

فیلم های سینمایی «اعتیاد» (The Addiction)، «ربایندگان انسان» (Body Snatchers)، «دختر چین» (China Girl)، «وکیل بد» (Bad Lieutenant) و «خاکسپاری» (The Funeral) از جمله آثاری هستند که آبل فررا کارگردانی و نویسندگی آنها را برعهده داشته است.

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو از روز 3 آگوست (12 مرداد) تابستان سال جاری آغاز شده بود.

منبع: سینما پرس


ویدیو : پلنگ طلایی لوکارنو به «بازگشت برای ماندن» رسید