پلمپ خانه 3 دعانویس در آبیک : احمدزاده تصریح کرد: از رمال‌ها و فال‌گیرهای دستگیر ...



احمدزاده تصریح کرد: از رمال‌ها و فال‌گیرهای دستگیر شده که خود را دعانویس معرفی می‌کنند، تعدادی کتاب و لوازم رمالی مانند تاس کشف و ضبط شده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت: دستگیری فال‌گیران آبیکی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از دستگیری و بازداشت سه فالگیر و رمال در این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد در پاسخ به سؤالات اولیه احکام عاجز بودند.
 
سعید احمدزاده اظهار داشت: سه رمال و فال‌گیر شامل یک مادر و پسر و یک زن به جرم فال‌گیری و رمالی در شهرستان آبیک دستگیر و بازداشت شدند و منزل شخصی آنان به مدت یک هفته پلمب شد.
 
وی افزود: به دلیل اینکه جرم فال‌گیری و رمالی، بزه درجه هشت محسوب می‌شود، در دادگاه شهرستان آبیک با سه رمال مذکور برخورد شده و به جرم آنان رسیدگی شد که حکم و تذکرات لازم صادر شده است. 
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: سه رمال آبیکی در پاسخ به سؤالات قاضی دادگاه مبنی بر احکام اولیه دین مانند تعداد رکعات نماز عاجز و بازمانده بودند و حرف‌های کفرانی زده بودند که نشان از ضعف دینی آنان بود.
 
احمدزاده تصریح کرد: از رمال‌ها و فال‌گیرهای دستگیر شده که خود را دعانویس معرفی می‌کنند، تعدادی کتاب و لوازم رمالی مانند تاس کشف و ضبط شده است.
 
این مسئول اضافه کرد: فال‌گیرهای آبیکی بر استرداد کتب و لوازم خود اصرار دارند که این امر امکان‌پذیر نیست و لوازم و کتب به آنان مسترد نشده و برای تعیین تکلیف به دادگاه ارسال می‌شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که رمال‌ها، دعانویس نیستند و کارشان ورد است، به عنوان نمونه برای طلسم به وردها و اقدامات غیرمعمول متمسک می‌شوند که شاید پاسخ هم بدهد؛ مثل مرتاض‌های هندی که لائیک هستند و به خدا اعتقادی ندارند، ولی کارهای خارق‌العاده‌ای که دور از ذهن و خارج از حیطه قدرت بشر است، انجام می‌دهند.
 
احمدزاده اذعان کرد: رمال‌ها با وردخوانی، انجام اعمال حرام و ارتکاب گناه تلاش می‌کنند مشکلات مردم را رفع کنند. آنها یک سری دستورات به مردم می‌دهند که منتسب به اجنه بوده و برخی مردم نیز به دلیل جهل و ناآگاهی به انجام دستورات می‌پردازند.


 اخبار حوادث -  باشگاه خبرنگاران


ویدیو : پلمپ خانه 3 دعانویس در آبیک