پشتیبانی وینفون 10 از سنسور اثرانگشت : سنسورهای اثرانگشت برای باز کردن قفل ...


سنسورهای اثرانگشت برای باز کردن قفل دستگاه‌ها، در چند سال اخیر در محصولات اندرویدی و نیز آی‌دیوایس‌های اپل مورد استفاده قرار گرفته‌اند و هر روز به تعداد محصولاتی که این ویژگی‌ را ارائه می‌دهند افزوده می‌شود. zoomit.ir - مجتبی بوالحسنی: سنسورهای اثرانگشت برای باز کردن قفل دستگاه‌ها، در چند سال اخیر در محصولات اندرویدی و نیز آی‌دیوایس‌های اپل مورد استفاده قرار گرفته‌اند و هر روز به تعداد محصولاتی که این ویژگی‌ را ارائه می‌دهند افزوده می‌شود. ویندوز 10 موبایل نیز قرار است به زودی این این قابلیت پشتیبانی کند.

وینفون , پشتیبانی همراه اول , پشتیبانی رایتل

مایکروسافت قصد دارد برای اولین بار در تابستان سال جاری، پشتیبانی از سنسور اثرانگشت را در ویندوز ۱۰ موبایل ارائه دهد. درحالی‌که پیش از این به لطف قابلیت Windows Hello شاهد اضافه شدن ویژگی تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی بوده‌ایم، به نظر می‌رسید جای سنسور اثر انگشت در این محصولات خالی بود. مایکروسافت در کنفرانس WinHEC که در هفته‌ی جاری برگزار شده اعلام کرد که پشتیبانی از سنسورهای اثرانگشت را با ارائه‌ی یک بروزرسانی به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و نیز ویندوز ۱۰ موبایل اضافه خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از تولیدکنندگان محصولات ویندوزفونی برای استفاده از این ویژگی آمادگی دارند، اما اولین دستگاهی که از این قابلیت جدید بهره خواهد برد، Elite x3 اچ‌پی است. مایکروسافت به این نکته اشاره کرده که برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی، پیش از این نیز از سنسورهای اثرانگشت در محصولات خود استفاده کرده‌اند؛ اما در این شرایط برای بهره بردن از قابلیت تشخیص اثرانگشت، محصولات این کمپانی‌ها باید با ویژگی Windows Hello یکپارچه‌سازی می‌شدند. در حال حاضر مایکروسافت در حال تست بروزرسانی یاد شده برای ویندوز ۱۰ است و این شرکت امیداور است تا در اواخر ماه ژولای (اوایل مرداد) این بروزرسانی را برای نسخه‌ی دسکتاپ و موبایل سیستم‌عامل مورد بحث منتشر کند.


ویدیو : پشتیبانی وینفون 10 از سنسور اثرانگشت